Citat:
Ursprungligen postat av
Jafan89
Ap Jax jungel? :O:O
Har haft kata ett bra tag nu, men kom aldrig in i den, hur skulle du beskriva att man ska tänka när man lirar den, för mitt nuvarande AP carry tänk fungerar inte så bra på just kata, utan är mer för gubbar som malz, ziggs osv.
Jax:Haha när jag gjort har ja byggt ungefär sådär ja!
Katarina:
Äntligen någon som frågar hur ja spelar henne

Aldrig slutat spela henne sen jag .. ja, började spela lol

240 games har jag redan hunnit med S4.
Jag brukar allt som oftast (om jag inte möter en hårdcounter) köra sinneslöst offensivt, så fort motståndarn använt en hög dmg spell/CC spell och inte träffar är jag på dom, Q E W / E Q W combo. Har alltid 3 wards tillgängliga utifall det blir bakslag och junglarn kommer.
Det viktigaste är att kunna motståndarns cooldown och damage scaling för varje level, veta när du kan göra kaos och när du bör spela passivt.
Det tar nog några games för att veta när du är lethal eller ej. Men får jag ner en nidalee till 50% HP med poke level 6 så är det en all-in om jag har koll på motståndar jungeln
Har jag kontroll och inte behöver backa innan så backar jag när jag når haunting guise. Hainting Guise + Sorc boots är de jag allt som oftast rushar så fort som möjligt för att kunna få ut så mycket av (den för nerfade </3) basedmg som möjligt via mag.pen och eftersom mobility är ganska A-O på henne så skaffar jag sorc bootsen tidigt.
Även seekers armguard ifall man möter AD
Efter första shopingen eller ~ level 6-7 brukar de ju vara dags för att sikta på att roama. Warda djupt för att se om du kan hitta en junglare som är "låg" eller om du hittar möjligheter i top/bot.
Mid-Late beror ju helt på vad du har för lag och vad du möter.
Runer:
Q:3xMovementspeed M: Mag.Pen S:Armor G: Mag.Res = Standard
Q: - || - M: - || - S: -||- G: CDR
Q: - || - M: - || - S: -||- G: AP/LVL
Inga direkt konstigheter

Experimenterade en del med Mastery Season 3 med bl.a 9/0/21 osv men Season 4 är det nog bäst med standard 21/9/0