2014-03-06, 11:01
  #16345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrantee
Är jag den enda som inte ser att Irelia spelas längre? Förut var det mycket "Better nerf irelia". "Nerf irelia" blablalala. Kan någon berätta varför hon inte spelas längre?
Den s.k tanken metan gör så att hon inte är längre bäst top eftersom det finns bättre tanky alternativ.

Hon blev faktiskt nerfad så mycket att hon inte nu längre anses vara bäst top. Många trodde inte att det skulle hända eftersom man hade nerfat henne tidigare så jävla många gånger utan att nåt hände.

Dock tycker jag fortfarande att hon är ena av de bästa top, om man kör henne rätt. Jag mainar henne och tycker att det är svårt att förlora med Irelia om laning phasen fortsätter ända in i midgame. Då är det typ svårt att förlora 1v1.
Citera
2014-03-06, 13:13
  #16346
Medlem
fgnms avatar
Vad ska man göra om man blivit riktigt dålig?

Trodde tidigare att jag va rätt duktigt på lol men efter att förlora game efter game och gå från promo till plat till guld 2 utan en enda vinst så måste jag ju va dålig som fan. Vågar inte ens gå in på min main-acc längre, förtjänar inte min diamondram. Har försökt "reinvent myself" med att lära mig nya op champs (panth, kha, draven) men det gick åt helvete det också. Försöker hålla motivationen uppe och har helt slutat ragea, mer åt deprimerad/besviken hållet nu. Det värsta är nog att i minst hälften av alla games så känns det som en förlust redan från championselect. Vare sig det är teemo mid + ziggs top, shaco jungle eller poppy top så bara väntar man på att feeden ska börja.

Jag kommer ihåg att den största skillnaden efter jag nådde diamond i s3 va att känslan av att "jag måste göra allt själv, mitt lag suger och jag måste carrya solo" försvann och det helt plötsligt kändes som att mitt lag faktiskt kunde carrya mig. Då var det roligt att spela.
Citera
2014-03-06, 14:25
  #16347
Medlem
Nåt ställe man kan kolla sitt mmr? Kollade den där koreanska hemsidan men tydligen fanns jag inte där.
Citera
2014-03-06, 14:28
  #16348
Medlem
Jafan89s avatar
En match klar med kata, slutar med 12/5/någonting, blev mot en cass på mitten som var lite halv knepig att möta, för man kunde verkligen inte diva den utan att den skulle vinna traden, och ens junglare verkade inte riktigt prioritera rätt, men efter att den använt sin ulti + att deras lee gankat, så började man vända det.

Först då började ens junglare komma mitten men men!
Citera
2014-03-06, 14:46
  #16349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Nån som har testat?

http://www.loloracle.net/?p=screenshots


Polare testade men fick inte igång det, var någon bugg =/
Citera
2014-03-06, 14:52
  #16350
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Nåt ställe man kan kolla sitt mmr? Kollade den där koreanska hemsidan men tydligen fanns jag inte där.
du måste ändra server uppe i högra hörnet under "kr server"
Citera
2014-03-06, 15:07
  #16351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
du måste ändra server uppe i högra hörnet under "kr server"
1,774 mmr. Är det bra eller? Började spela LoL igen för 3 veckor sedan efter 5 månaders paus så minns inte så mycket.
Citera
2014-03-06, 15:34
  #16352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
1,774 mmr. Är det bra eller? Började spela LoL igen för 3 veckor sedan efter 5 månaders paus så minns inte så mycket.
Jodå är la helt ok.
Själv klättrade jag precis upp till Guld 2 medans min mmr ligger på 1,825. Spelar nu för tiden enbart med/mot platinum 4-2 folk.
Citera
2014-03-06, 15:58
  #16353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaxophobia
Jodå är la helt ok.
Själv klättrade jag precis upp till Guld 2 medans min mmr ligger på 1,825. Spelar nu för tiden enbart med/mot platinum 4-2 folk.
Körde precis klart mina tio första games ranked. Blev 6 wins och hamnade av någon konstig anledning i Plat 5. Känns som att 10 games är för få. Har man riktigt otur och får trolls/dc och lyckas hamna sedan i Silver istället för Plat där man kanske egentligen passar är ju riktigt surt. De avgör ganska mycket.
__________________
Senast redigerad av Lexiania 2014-03-06 kl. 16:01.
Citera
2014-03-06, 16:15
  #16354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Körde precis klart mina tio första games ranked. Blev 6 wins och hamnade av någon konstig anledning i Plat 5. Känns som att 10 games är för få. Har man riktigt otur och får trolls/dc och lyckas hamna sedan i Silver istället för Plat där man kanske egentligen passar är ju riktigt surt. De avgör ganska mycket.
Vad var du förra säsongen? Du har ju med dig en del av din mmr från förra säsongen in i dina 10 placement matches.
Citera
2014-03-06, 16:23
  #16355
Medlem
Caprice110s avatar
Är det fler än jag som lirar panth jungle? han är min nya kärlek :P
Tycker han farmar dugligt snabbt men förlorar inte så mkt hp som Kha gör (min förra main)

Tycker även hans ganks är ganska bra eftersom han har stun och då jag köper mobility boots eller vad de kallas så går det bra o ganka :P Bygger honom tank med brutalizer tidigt och med enbart den så gör han bra dmg :=)

Tycker ni jag skall sälja brutalizer och köpa något annat AD iteam ist för black cleaver? Brukar köpa jungle item (dmg) spirit visage, randuin, banshee, sunfire, boots.


Sedan, funderar jag på o börja spela katarina mid.
Hur kommer det sig att man inte köper hextech till henne? hade för mig det var standard i S3 :P
Citera
2014-03-06, 16:45
  #16356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Körde precis klart mina tio första games ranked. Blev 6 wins och hamnade av någon konstig anledning i Plat 5. Känns som att 10 games är för få. Har man riktigt otur och får trolls/dc och lyckas hamna sedan i Silver istället för Plat där man kanske egentligen passar är ju riktigt surt. De avgör ganska mycket.

Jo, fick 5 afks i mina placements, vann 2 av 10 och hamnade I bronze 1. Nu ar jag i promotion till guld och har 40 - 23 i W/L. Har alltsa lika hog winrate som folk i diamond. Sa ja, 10 games ar for lite, vet inte varfor de inte gjort nagot at det systemet. Och ja, jag vet att mina hoga winrate ar pagrund av att jag moter samre spelare, men det ar fortfarande for hogt for att fortfarande vara Silver (64% winrate)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in