2014-03-05, 20:41
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Sensorn känner av värme, fukt etc. så ett dött finger fungerar inte. Dessutom måste man ju veta vilket finger som ska användas så det är ju inget man bara gör i förbifarten. Hör du inte själv hur löjligt dessa argument är?

Börjar man prata tvång och kidnappning som du gör så hjälper ju det fan inte särskilt mycket att ha ett lösenord istället.
Det hjälper oerhört mycket att ha ett lösenord. Främst för att man enkelt kan scanna fingrarna utan medtyckande, men att gräva upp ett lösenord är omöjligt.
2014-03-05, 20:57
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Det hjälper oerhört mycket att ha ett lösenord. Främst för att man enkelt kan scanna fingrarna utan medtyckande, men att gräva upp ett lösenord är omöjligt.
Omöjligt? Med dina värdelösa liknelser ger jag dig ett lika korkat svar: det är bara att se på när du knappar in din kod.

Har jag bevis för att det sker? Ja det kan jag lova dig, hänvisar till polisen som kan ge dig en pärm på såna händelser.

Gällande mobiler tror jag inte du har en kod på 25 tecken då det måste vara väldigt smidigt när du snabbt ska ringa ett nödsamtal.

Hur var det med din IQ sa du?
2014-03-05, 21:04
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Omöjligt? Med dina värdelösa liknelser ger jag dig ett lika korkat svar: det är bara att se på när du knappar in din kod.

Har jag bevis för att det sker? Ja det kan jag lova dig, hänvisar till polisen som kan ge dig en pärm på såna händelser.

Gällande mobiler tror jag inte du har en kod på 25 tecken då det måste vara väldigt smidigt när du snabbt ska ringa ett nödsamtal.

Hur var det med din IQ sa du?
Hur tänkte du se det då? Är det polisen som gör det så bör du veta att det är illegalt att filma i andras hem utan deras tillåtelse.

Man kan ringa nödsamtal utan att låsa upp telefonen med koden.

Prat om IQ ej nödvändigt, du visade redan din egen avsaknad av det.
2014-03-05, 21:16
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Hur tänkte du se det då? Är det polisen som gör det så bör du veta att det är illegalt att filma i andras hem utan deras tillåtelse.
.

Någon kan titta över din axel när du skriver in koden. När du ska surfa lite på tåget så kan man se vilken kod du skriver. Sätta en filmkamera i din bil så man ser när du loggar in för att titta på gpsen.

Samma sorts argument som du använder för att du ska förstå det orimliga. Visst KAN man hålla fast någons hand och använda fingeravtrycket, likväl som man KAN spionera på en person för att få reda på vilka koder han slår in.
2014-03-05, 21:18
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

Man kan ringa nödsamtal utan att låsa upp telefonen med koden.

Prat om IQ ej nödvändigt, du visade redan din egen avsaknad av det.
Varför nämner du hem? Nu är det först å främst telefoner som är av intresse. Kan man se folk trycka in sin kod i butiker och när de tar ut pengar är det nog lättare att se någon knapprar in telefonens lösenord.

Du slipper alltså tvinga någon till att pressa med fingret.

Du har rätt, jag ändrar till brådskande samtal eller tjänst på telefonen så du lyckas förstå poängen med att INGEN har en kod på 25 tecken.

Nu är du tillräckligt synad för trollande så tyvärr slutar
slutar leken här för dig.
2014-03-05, 21:29
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Någon kan titta över din axel när du skriver in koden. När du ska surfa lite på tåget så kan man se vilken kod du skriver. Sätta en filmkamera i din bil så man ser när du loggar in för att titta på gpsen.

Samma sorts argument som du använder för att du ska förstå det orimliga. Visst KAN man hålla fast någons hand och använda fingeravtrycket, likväl som man KAN spionera på en person för att få reda på vilka koder han slår in.
Det är fortfarande mycket enklare att få tag på koden om det görs med fingeravtryck och inte ett lösenord.

F.ö. så löser man alla "filmnings"-problem med att dölja skärmen med handen medan man skriver koden.
2014-03-05, 21:30
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Du har rätt, jag ändrar till brådskande samtal eller tjänst på telefonen så du lyckas förstå poängen med att INGEN har en kod på 25 tecken.

Som tillägg kan jag nämna att jag har för mig att jag såg någon undersökning som tydde på att typ 75% av alla människor inte hade några koder öht på sina telefoner (i startat läge, alltså för att låsa upp skärmen).
2014-03-05, 21:31
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Varför nämner du hem? Nu är det först å främst telefoner som är av intresse. Kan man se folk trycka in sin kod i butiker och när de tar ut pengar är det nog lättare att se någon knapprar in telefonens lösenord.

Du slipper alltså tvinga någon till att pressa med fingret.

Det är aldrig rätt att se vad någon knappar in om denna person är mån om kodens säkerhet öht.

Nu handlar diskussionen inte bara om telefoner, jag vill inte att datorer skall få samma skitsystem. De flesta har inga viktiga saker på telefonen men det har de oftast på datorn. På datorn har jag en kod till TC som är 30 siffror/bokstäver/figurer lång, tar ca. 2 sekunder att skriva den.
2014-03-05, 21:31
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Det är fortfarande mycket enklare att få tag på koden om det görs med fingeravtryck och inte ett lösenord.

F.ö. så löser man alla "filmnings"-problem med att dölja skärmen med handen medan man skriver koden.

Det är väl inte lättare att kidnappa en fullvuxen person och tvinga denne att trycka på saker och ting än att kika över axeln när denne skriver in sina koder?
2014-03-05, 21:32
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Som tillägg kan jag nämna att jag har för mig att jag såg någon undersökning som tydde på att typ 75% av alla människor inte hade några koder öht på sina telefoner (i startat läge, alltså för att låsa upp skärmen).
Nu pratade jag dock inte om implementering till endast telefoner utan att detta antagligen kommer smitta datoranvändare också. På datorn har många information som de absolut ej vill att andra skall få tag på, telefoner är det lite annorlunda med.

Själv skulle jag ändå inte vara så dum i huvet att jag skulle köra utan lösenord till telefonen heller, roligt sen när nån stulit telefonen och går omkring och köper tjänster via tele-operatorn .
2014-03-05, 21:33
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Det är aldrig rätt att se vad någon knappar in om denna person är mån om kodens säkerhet öht.

Nu handlar diskussionen inte bara om telefoner, jag vill inte att datorer skall få samma skitsystem. De flesta har inga viktiga saker på telefonen men det har de oftast på datorn. På datorn har jag en kod till TC som är 30 siffror/bokstäver/figurer lång, tar ca. 2 sekunder att skriva den.

Det är nog en ytterst liten del av världens befolkning som kan skriva in en 30-tecken lång kod på 2 sekunder, och dessutom behöva komma ihåg en mängd sådana koder i huvudet utan fusklapp.

edit: för att inte tala om TC. Inte en jävel jag känner använder detta för att logga in på sin dator. Kanske något som passar pedofiler och andra kriminella, men inte fan sitter svensson och krypterar alla sina hårddiskar tio gånger om.
Senast redigerad av Pangon90 2014-03-05 kl. 21:36.
2014-03-05, 21:34
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Det är väl inte lättare att kidnappa en fullvuxen person och tvinga denne att trycka på saker och ting än att kika över axeln när denne skriver in sina koder?
Vem kikar över axeln om du är hemma vid datorn? Att någon kikar på telefonen är mindre viktigt p.g.a att man inte brukar ha sensitiv information på den.

Att tvinga någon trycka på saker för att nå en dator vore otroligt enkelt ifall datorer hade lika korkade inloggnings-system (finerscanner-teknik). Att tvinga någon att hosta ut lösenord=omöjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in