2016-06-03, 20:30
Avslutad
Jävla FPC, eller nej, jävla småssparare som säljer bara för kursen pekar lite mer :/ Ingen som kan se i en spåkula och se när nästa stödnivå är? 75kr? Ska vi tillbaka till början av februari?

Jag är inte rädd för att handla/fylla på med mer billiga aktier
2016-06-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Jävla FPC, eller nej, jävla småssparare som säljer bara för kursen pekar lite mer :/ Ingen som kan se i en spåkula och se när nästa stödnivå är? 75kr? Ska vi tillbaka till början av februari?

Jag är inte rädd för att handla/fylla på med mer billiga aktier

Småspararna har köpt sig blodiga idag och blankarna sålt ut. Avanza köpt över 1,1 miljoner aktier idag och Nordnet över 465 000, så säg inte att småspararna säljer av sig.
Anon tillsammans med SEB har sålt ut över 2,4 miljoner aktier så det förklarar varför kursen inte orkar upp idag.
2016-06-03, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Småspararna har köpt sig blodiga idag och blankarna sålt ut. Avanza köpt över 1,1 miljoner aktier idag och Nordnet över 465 000, så säg inte att småspararna säljer av sig.
Anon tillsammans med SEB har sålt ut över 2,4 miljoner aktier så det förklarar varför kursen inte orkar upp idag.

Jag har mycket att lära ännu men om AVA står som köpare så kan det väl även betyda folk som kortar? Man kan väl inte alltid anta att det är småsparare bara för det står AVA?
2016-06-03, 21:28
Medlem
Citat:
Jag har mycket att lära ännu men om AVA står som köpare så kan det väl även betyda folk som kortar? Man kan väl inte alltid anta att det är småsparare bara för det står AVA?

Kan man väl inte, nej.

Men jag har följt tradingen på Fing B under ett år nu och lärt mig ett visst mönster när man skall gå in och när man skall sälja av.

Volatil aktie som går i vågor så det finns mycket stålar att tjäna in på Fingrarna.
Blankarna är ett himmelrike för trading..som nu..köp i vågdalen, avvakta uppgång, sälj av.
Vänta tills nästa vågdal. Skit i vad andra säger om att nu så kommer blankarna att krypa till korset. ligg lång, uppköp, trångt inför rapport etc, etc.
Så länge som blankningen är uppåt 10% så är det bara att gilla läget och handla!

Jag ligger bra mycket plus på trading i Fing och kommer att fortsätta att spela Finglotto!

Sen är det ju inte fel att gå in på diverse forum och skriva ner/upp aktien beroende på läget i tradingen, alltså hjälpa aktien ner när det är nertrend och upp vid upptrend osv.
Senast redigerad av Builder123 2016-06-03 kl. 21:32.
2016-06-03, 21:37
Avslutad
Citat:
Kan man väl inte, nej.

Men jag har följt tradingen på Fing B under ett år nu och lärt mig ett visst mönster när man skall gå in och när man skall sälja av.

Volatil aktie som går i vågor så det finns mycket stålar att tjäna in på Fingrarna.
Blankarna är ett himmelrike för trading..som nu..köp i vågdalen, avvakta uppgång, sälj av.
Vänta tills nästa vågdal. Skit i vad andra säger om att nu så kommer blankarna att krypa till korset. ligg lång, uppköp, trångt inför rapport etc, etc.
Så länge som blankningen är uppåt 10% så är det bara att gilla läget och handla!

Jag ligger bra mycket plus på trading i Fing och kommer att fortsätta att spela Finglotto!

Sen är det ju inte fel att gå in på diverse forum och skriva ner/upp aktien beroende på läget i tradingen, alltså hjälpa aktien ner när det är nertrend och upp vid upptrend osv.

Kör samma plan, ligger 20% plus och tänkt mig ligga låång så det är ett litet gap innan jag börjar bli svettig men trillar den ner till 85kr-isch nivå så fyller jag på! Vad menar du med "trångt inför rapporten? att det är köp/sälj-läge då tro?
//newbie
2016-06-03, 21:53
Medlem
Citat:
Kör samma plan, ligger 20% plus och tänkt mig ligga låång så det är ett litet gap innan jag börjar bli svettig men trillar den ner till 85kr-isch nivå så fyller jag på! Vad menar du med "trångt inför rapporten? att det är köp/sälj-läge då tro?
//newbie

Var ju sånt snack innan "nu kommer en sjuhelvetes rapport så det blir trångt för blankarna som skall köpa in sig"..dvs en slags squeeze, som vi ännu aldrig sett, tvärtom var q1 rapporten ganska svag och blankarna siktar in sig på att q2 rapporten i juli blir svag den också.

Vi får se. Blankarna har greppet så det är bara att gilla läget, köp i dippar, sälj vid uppgångar.
Håller än så länge men jag är något försiktigare numer, satsar inte samma summor trots att jag ligger bra plus.
2016-06-03, 21:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Jag ligger bra mycket plus på trading i Fing och kommer att fortsätta att spela Finglotto! :evilgrin39
Haha, man får ha lite humor mitt i allt källarmörker. Loket kan ju komma tillbaka och ratta Fingolotto. Blankare, långliggare och paniksäljare - vilka kommer först till 5 rätt? Lär bli omedelbar succé och en skarp konkurrent till gamla vanliga Bingolotto.
2016-06-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Haha, man får ha lite humor mitt i allt källarmörker. Loket kan ju komma tillbaka och ratta Fingolotto. Blankare, långliggare och paniksäljare - vilka kommer först till 5 rätt? Lär bli omedelbar succé och en skarp konkurrent till gamla vanliga Bingolotto.

Ja, sant Kirk! Fick mig ett gott dagen till ära!

Måste tillägga att jag hade en skön känsla att nu har aktien stegrats för mycket, när aktien gick upp mot 680 förra året, och tajmade en perfekt försäljning av 80% av innehavet. Därav ligger jag bra plus.
Senast redigerad av Builder123 2016-06-03 kl. 22:02.
2016-06-04, 00:08
Medlem
Och så har vi "Happy Hippo" på Avanzas forum. En riktig idiot..han har haussat Fing-B sen förra hösten vad jag minns och då var det 1000 kr till sommaren, läs 200 kr nu. Och han haussar på men glömt sommaren, nu är det 2020 och 800 kr.

Säger bara...låt dig inte luras in i denna hausse skit som existerar på Avanza bloggen. De skriver mest skit där. "Crowhater" är en långkörare men har troligtvis sålt av en hel del under tiden, lite bilköp osv, men han är helt förblindad och tar inte kritik mot FPC.

Mitt råd är fortfarande...lite inte på någon när det gäller FPC...inte ens på mig. Fatta dina egna beslut baserat på vad du läser överallt på bloggar och tidningar. Det är ingen enkel aktie...HÖGRISK..och enligt min mening mer nu när JC hittat tillbaka till Fingerprints genom sin marionett till ny VD.
2016-06-05, 19:11
Medlem
Citat:
Kan man väl inte, nej.

Grymt! Vad menas med vågdalen?

Hur mycket aktier ca köper du för vid en trade
2016-06-05, 19:49
Medlem
Brukar följa RSI kurvan (Relativ Strength Index)

RSI på Netfonds (teknisk analys av Fingerprint Cards)

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=FING-B.ST

Där är det bara att kryssa in rutan för MSI.

Mitt råd är att checka vågdalen och köpa när översåld, vid 32-35, avvakta tålmodigt uppgång som brukar inträffa senare, men kan ta ett par veckor, någon månad. Sälj av allt när swingen närmar sig 68 (överköpt).

Missar du så får du avvakta till nästa swing.

Hur mycket jag satsar vill jag inte gå in på men det varierar, beroende på hur blankningen ligger till, nyheter om Fing, rapporter mm. Just nu är jag något försiktig i och med VD byte, konspirationsteorier, massblankning, omotiverade avhopp från chefpositioner etc etc.

Just nu är det köpläge, kan dock trilla ner ytterligare pga av blankningen. Den kanske utökas ytterligare på tisdag och då gäller det att vara på sin vakt.

Lycka till med din swing trading. Allt är ju naturligtvis risky men med Fing tycker jag det är lätta pengar, och det får vi tacka blankarna och alla andra traders för.

Aktien är söndertradad och sönderblankad så det gäller att tugga i sig!

Skall naturligtvis tillägga att det är många som tradar i Fing så allt rör sig väldigt fort ibland. Vinsthemtagningar är stora vid uppgångar och alla väntar in köpläge vid dipp...
Senast redigerad av Builder123 2016-06-05 kl. 19:55.
2016-06-05, 22:37
Medlem
Citat:
Brukar följa RSI kurvan (Relativ Strength Index)

RSI på Netfonds (teknisk analys av Fingerprint Cards)

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=FING-B.ST

Där är det bara att kryssa in rutan för MSI.

Mitt råd är att checka vågdalen och köpa när översåld, vid 32-35, avvakta tålmodigt uppgång som brukar inträffa senare, men kan ta ett par veckor, någon månad. Sälj av allt när swingen närmar sig 68 (överköpt).

Missar du så får du avvakta till nästa swing.

Hur mycket jag satsar vill jag inte gå in på men det varierar, beroende på hur blankningen ligger till, nyheter om Fing, rapporter mm. Just nu är jag något försiktig i och med VD byte, konspirationsteorier, massblankning, omotiverade avhopp från chefpositioner etc etc.

Just nu är det köpläge, kan dock trilla ner ytterligare pga av blankningen. Den kanske utökas ytterligare på tisdag och då gäller det att vara på sin vakt.

Lycka till med din swing trading. Allt är ju naturligtvis risky men med Fing tycker jag det är lätta pengar, och det får vi tacka blankarna och alla andra traders för.

Aktien är söndertradad och sönderblankad så det gäller att tugga i sig!

Skall naturligtvis tillägga att det är många som tradar i Fing så allt rör sig väldigt fort ibland. Vinsthemtagningar är stora vid uppgångar och alla väntar in köpläge vid dipp...

Låter väldigt intressant. Får börja med mindre summa pengar!
Hittar inte rutan för MSI och är grafen live? Är det per dag du kollar eller, ser att man kan välja olika där.

Ja sönderlekt om något är den! Tack för svar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in