2014-03-05, 12:37
Medlem
Kriminalarens avatar
Jag börjar misstänka någon skojig algoritm från Wargaming som, om det är fullt av tomater i kö, matchar ett par skapliga (52-60%) spelare med skräpet (<48%). Det andra laget fylls med spelare på runt 50% winrate oftast.

Tycker mig ha viss empiriskt stöd för detta genom att gå igenom lagen efter 3-15 matcherna (där jag och någon annan enstaka oftast står för all damage själv/a).
Citera
2014-03-05, 13:04
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Tack för alla svar .

Har ej bestämt mig än för vad nästa fordon blir; förr eller senare måste jag nog skaffa vk´n, då Maus är slutmålet för mig .

.
nar tanks och TD under tier 10 forlorar sina 250+ pen kanoner och premium ammo endast gar att kopa for guld sa kommer maus va ok igen

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Du kan ju spela på kinesiska servern och köpa en Type59 Guld.
Kinesiska servern är tydligen definitionen på Pay2Win.

kan kopa den pa denna servern och sedan be dom att dom flyttar den till eu for jag kopte pa fel konto
Citera
2014-03-05, 13:18
Medlem
libbens avatar
Det hela beror nog mer på mängden av dåliga spelare från andra sidan sjön.

När de är så många dåliga i kö så fungerar inte MM något vidare helt enkelt. Mer komplicerat än så är det nog inte.

Förut hade det blocket egen server och våra eu var ifred.
Citera
2014-03-05, 13:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
kan kopa den pa denna servern och sedan be dom att dom flyttar den till eu for jag kopte pa fel konto

Hade varit intressant om du testat detta.
Dock så tror jag WoT servern i Kina ägs av ett annat bolag än WG, och jag gissar på att vi hade sett mängder av dem på EU/NA om det hade gått.

Citat:
Ursprungligen postat av Doligmanniska
Måste få skriva av mig lite...
Har som många andra här fått puckad MM de senaste veckorna.
Vi börjar med, min Tier 10 med, 40% win på 100 matcher.
Min nya tier 10 heavy, 40 %, på hundra matcher
Min senaste tier 9, nästan elitad ifrån början. 36% på hundra matcher !!!!!

Hur räknar du att du är bland de bättre spelarna i en match? XP och damage är en sak, men det spelar också stor roll när du gör skadan. Mycket skada i början av en match är mer värt än i slutet. 100 matcher börjar bli lite väl mycket för att det enbart är slumpen och att det kan vara du som spelar mindre bra.

Min erfarenhet av att spela tier10 är att man i större utsträckning måste se till att inte förlora HP i onödan. Eftersom man alltid är topp tier så kommer ens effekt på matcherna vara större än i andra tiers och man är knappast odödlig i högre tier. Jag känner mig tex mycket mer sårbar i min T110E3 än jag gjorde i min T95.
Citera
2014-03-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Har själv drygt 8k matcher
Spot on på den beskrivningen!

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Hur räknar du att du är bland de bättre spelarna i en match? XP och damage är en sak, men det spelar också stor roll när du gör skadan. Mycket skada i början av en match är mer värt än i slutet. 100 matcher börjar bli lite väl mycket för att det enbart är slumpen och att det kan vara du som spelar mindre bra.
Min erfarenhet av att spela tier10 är att man i större utsträckning måste se till att inte förlora HP i onödan. Eftersom man alltid är topp tier så kommer ens effekt på matcherna vara större än i andra tiers och man är knappast odödlig i högre tier. Jag känner mig tex mycket mer sårbar i min T110E3 än jag gjorde i min T95.

Tjaaaaa... Svårt att beskriva, jag gör "alltid" min beskärda del utav skada ganska så tidigt i gamen, lyckas jag överleva de mest intensiva striderna, det är ju då man börjar plocka skada utöver det normala. Dör jag - säg, 7-8 minuter efter gamet och det fortsätter 6 minuter till så är jag fortfarande i topp 3 med mest skada och/eller XP.
Sen att skada kommer i "slutet" på vissa game när man är en eller två spelare kvar emot 10st, blir ju bara slutet på gamet för att alla tomaterna redan har blivit överkörda inom de första fem minuterna. Hade de levt några minuter till så hade det ju inte varit slutet på gamet, om du förstår hur jag menar.
Men jag förstår vad du menar, den skadan i slutet spelar ju egentligen ingen roll.

Det är inte så att jag kör WTF E100 som kan tömma två magasin som ensam spelare kvar på El Haluf, de 4 sista minuterna och sen tycker att jag har gjort "mest skada" och är bäst och att mitt lag suger.

Det är sällan jag gör mycket skada på röda laget efter att blivit förlusten är uppenbar, för jag brukar helt enkelt ge upp för att få min vagn tillbaka offrar mig och sen Alt+tab ner på skrivbordet och läser lite på nätet.
Lindrar pinan på så sätt för mig iaf.

Å andra sidan så händer det ju att jag inte heller gör någon skada, eller väldigt lite om man ska hålla en flank själv, eventuellt med någon annan till hjälp emot hela deras heavy lag som är understött utav arty/TD, allt medans ens egna lag knappt lämnar bascirkeln.
Att campa med dessa eller spotta åt dem gör inte att vi kan vända förlusten till vinst. Det kan på sin höjd bli lite mer utdraget.
Man får helt enkelt inte chansen att prestera.

Jag vet att jag inte är den bästa spelaren och att jag gör helt idiotiska saker ibland, precis som alla andra. Men att det skulle vara mitt fel att siffrorna ser ut som det gör just nu, det har inte med mig eller min spelstil att göra. Jag kan inte bära upp 14 spelares inkompetens och efterblivna spelstil, gentemot 15 andra spelare, som i de flesta fall är bättre än mina lagkamrater, uppenbarligen.
Du vet ju själv hur matcherna ser ut i många fall.

Jag vet att ibland så vinner mitt lag tack vare mig eller någon annan, ibland så vinner mitt lag tack vare laget kompetens och ibland vinner man tack vare enbart på fiendelagets inkompetens.

Jag har hyfsad koll på spelat och menar inte som det kanske låter, att "jag är världens bästa spelare och all andra suger".

Mina individuella tanks stats är istortsett oförändrade på skada/utslagna jämfört med mina andra vagnar.
Utom några få sälklubbarvagnar, där statsen sticker ut en del.

Vet inte hur mycket det betyder, då jag inte kan utröna vad det står för, Men på den där noobmeter siten så står "Great" eller Good, på WN8 och WN7 och har spelat strax över 9000 game.
Tänkte bara ifall det spelar någon roll.

Jäklar vad mycket det blev, Förlåt. ;(
Citera
2014-03-05, 14:58
Medlem
Grishnacs avatar
Någon som är bra scout här?

Jag köpte mig precis en ELC AMX för att leka scout ett tag och öva upp skillsen där. Men spontant känns det ganska svårt att scouta riktigt bra, vagnen är så jädra snabb att man slutar mitt i lejonkulan och den är så svår att skjuta med att man inte kan försvara sig riktigt.
Så det slutar mest med att jag spottar hela klungan vid fiendens bas och dör ganska fort.

Någon som har några handfasta tips på att scouta bra?
Citera
2014-03-05, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac

Jag köpte mig precis en ELC AMX för att leka scout ett tag och öva upp skillsen där. Men spontant känns det ganska svårt att scouta riktigt bra, vagnen är så jädra snabb att man slutar mitt i lejonkulan och den är så svår att skjuta med att man inte kan försvara sig riktigt.
Så det slutar mest med att jag spottar hela klungan vid fiendens bas och dör ganska fort.

Lite outdated, men när jag började scouta så läste jag tazilon.net och det finns en hel uppsjö med bra tips där, även om hans tips bara är till VK.2801.
Citera
2014-03-05, 15:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Lite outdated, men när jag började scouta så läste jag tazilon.net och det finns en hel uppsjö med bra tips där, även om hans tips bara är till VK.2801.

Sweet, där fanns ju en hel del att läsa och lära. Det känns spontant som att Ninjascouting är det jag kommer satsa på och känns mest bekväm med.
Citera
2014-03-05, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Jag börjar misstänka någon skojig algoritm från Wargaming som, om det är fullt av tomater i kö, matchar ett par skapliga (52-60%) spelare med skräpet (<48%). Det andra laget fylls med spelare på runt 50% winrate oftast.

Tycker mig ha viss empiriskt stöd för detta genom att gå igenom lagen efter 3-15 matcherna (där jag och någon annan enstaka oftast står för all damage själv/a).

då tillhör jag skräpet trots att jag är bättre än dom flesta 50-55% w/r

winrate visar inte hur bra en spelare är
Citera
2014-03-05, 16:16
Medlem
Citat:

Att scouta bra kräver en hel del karaktär och diciplin.

Rusha inte! Noob-scouts rushar, och även om de inte är bra på att scouta så gör deras kanoner ont. Om du siktar på att göra ett bra jobb som scout, ska du hålla dig ifrån dessa sammanträffanden. Ta det lungt i början och ta position lite längre bak för att spotta rushande scouts och meduims i stället. Befinn dig inte mitt i den smeten, för då är du snart död. Matchen är 15 minuter så...
Håll dig ifrån trånga delar av banorna. Använd distans som ett vapen.
Skjut aldrig om du kan bli spottad. Bakom en buske kan du skuta objekt från 350-400m utan att bli spottad, (med ett schysst cammo-värde) kanske lite närmre ändå för ELC:en.
Man behöver inte nödvändigtvis ligga långt framför fronten för att spotta. Du kan ju bidra med viewrange bakom ett par heavies t.ex..
Mid-late-game när man har en någolunda överblick, (och beroende på hur läget ser ut) så kan man ge sig ut på harassment-turné. Flanka tanks, baita och proxy-spotta... göra dem irriterade.

Det bästa du kan göra är att spotta så många tanks som möjligt, så länge som möjligt. Ibland kan inte laget utnyttja det men... då har du iaf gjort vad du kunde.
Många TD, Meds och heavies vet inte hur de ska använda scouten heller. De ska ställa sig bortom spotting range och skjuta när en scout sköter spottandet, men jag ser sällan spelare som fattar det. Så de peekar bakom sin sten och blir spottade om och om igen, och slutligen dödade tids nog.
I tät skog (typ Murovanka)... Använd R (default tangent) för att krypköra sakta frammåt. Då hinner du ofta stanna när du spottar någon genom grönskan, innan denne hinner spotta dig.

Det finns mer, men jag måste jobba.
Citera
2014-03-05, 16:59
Medlem
liddens avatar
Citat:
Sweet, där fanns ju en hel del att läsa och lära. Det känns spontant som att Ninjascouting är det jag kommer satsa på och känns mest bekväm med.

Ninjascouting är bra och kul, men innan man har sixth sense på commandern så är det väldigt riskabelt. Glida in i en buske och tro att man är bästa ninjan bara för att få ett artyskott i huvudet några sekunder senare eftersom motståndarens scout såg dig åka i där är inge kul. Har varit på båda sidor i det senariot och ena sidan är kul.

Sixth sense är nog viktigaste skillen för alla tanks men för scouter är den ett absolut måste.
Citera
2014-03-05, 17:10
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderBerg
Att scouta bra kräver en hel del karaktär och diciplin.

Rusha inte! Noob-scouts rushar, och även om de inte är bra på att scouta så gör deras kanoner ont. Om du siktar på att göra ett bra jobb som scout, ska du hålla dig ifrån dessa sammanträffanden. Ta det lungt i början och ta position lite längre bak för att spotta rushande scouts och meduims i stället. Befinn dig inte mitt i den smeten, för då är du snart död. Matchen är 15 minuter så...
Håll dig ifrån trånga delar av banorna. Använd distans som ett vapen.
Skjut aldrig om du kan bli spottad. Bakom en buske kan du skuta objekt från 350-400m utan att bli spottad, (med ett schysst cammo-värde) kanske lite närmre ändå för ELC:en.
Man behöver inte nödvändigtvis ligga långt framför fronten för att spotta. Du kan ju bidra med viewrange bakom ett par heavies t.ex..
Mid-late-game när man har en någolunda överblick, (och beroende på hur läget ser ut) så kan man ge sig ut på harassment-turné. Flanka tanks, baita och proxy-spotta... göra dem irriterade.

Det bästa du kan göra är att spotta så många tanks som möjligt, så länge som möjligt. Ibland kan inte laget utnyttja det men... då har du iaf gjort vad du kunde.
Många TD, Meds och heavies vet inte hur de ska använda scouten heller. De ska ställa sig bortom spotting range och skjuta när en scout sköter spottandet, men jag ser sällan spelare som fattar det. Så de peekar bakom sin sten och blir spottade om och om igen, och slutligen dödade tids nog.
I tät skog (typ Murovanka)... Använd R (default tangent) för att krypköra sakta frammåt. Då hinner du ofta stanna när du spottar någon genom grönskan, innan denne hinner spotta dig.

Det finns mer, men jag måste jobba.

Jag upplever också att många inte vet vad som skall ha scouten till, jag körde Prochorovka nyss och drog iväg västerut upp på åsen där jag hittade en trevlig buske med bra överblick, fick spot på ett gäng vagnar nere på vägen och tänkte att mina teammates skulle stanna längre bort och bara ösa in skott, men nej dom fortsatte upp längs med vägen tills dom var i jämnhöjd med mig och brakade in i direktstrid istället.....då gör man inte mycket nytta som dold scout längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in