2014-03-04, 20:26
Medlem
Littlebear34s avatar
Jag gillar också VK4501A och tycker att den är som en tysk T32 med lite sämre torn och depression men lite snabbare.
Citera
2014-03-04, 20:29
Medlem
xyklopfs avatar
Tack för alla svar .

Har ej bestämt mig än för vad nästa fordon blir; förr eller senare måste jag nog skaffa vk´n, då Maus är slutmålet för mig .

Skulle dock vara kul att testa Td på allvar, har länge varit sugen på att skaffa en Hetzer, den verkar riktigt kul att köra.

Har genomlidit två hemska grinder: 38T n/a och vk. 3001. Hoppas kommande inte är lika hemska som dessa har varit.
Artilleri har jag ej testat än.

Annars är min favoritvagn tiger p och tidigare panzer 4, men just panzer 4an har blivit väldigt dålig tycker jag; (kan ju ha fel), men den tål inget längre och 75mm kanonen verkar inte skada fiender lika mycket som förut. Brukade flankera och snipa med den förut, nu använder jag den mest som scout/jaga artilleri (!).
Citera
2014-03-04, 21:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Har ej bestämt mig än för vad nästa fordon blir; förr eller senare måste jag nog skaffa vk´n, då Maus är slutmålet för mig .
Överskattad.

Citat:
Skulle dock vara kul att testa Td på allvar, har länge varit sugen på att skaffa en Hetzer, den verkar riktigt kul att köra.
Hetzer kan va riktigt op i tier4 matcher, 57% av ~400 matcher har jag vunnit med den.
Citera
2014-03-04, 21:59
Medlem
Salorms avatar
Sitter 100 spanjorshelveten i CW chatten och tjattrar som en hel jävla apflock, jag skriver "Jag ska nog också sitta här och spamma på mitt språk eftersom jag inte kan engelska för jag är också från ett jävla U-land."

Detta hände mig, dom sitter fortfarande och chattar på spanska förövrigt:

http://i57.tinypic.com/2wfmxx1.jpg

Edit: Jag kan fan i helvetes jävulberg inte ens trycka T för target eller chatta någonstans nu!
Senast redigerad av Salorm 2014-03-04 kl. 22:14.
Citera
2014-03-04, 23:04
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Tack för alla svar .

Har genomlidit två hemska grinder: 38T n/a och vk. 3001. Hoppas kommande inte är lika hemska som dessa har varit.
Artilleri har jag ej testat än.

Annars är min favoritvagn tiger p och tidigare panzer 4, men just panzer 4an har blivit väldigt dålig tycker jag; (kan ju ha fel), men den tål inget längre och 75mm kanonen verkar inte skada fiender lika mycket som förut. Brukade flankera och snipa med den förut, nu använder jag den mest som scout/jaga artilleri (!).

Jag skulle rekommendera dig att köra lite fler träd och ett gäng olika td:s för att ens se om du gillar spelstilen. Sen skiljer sig td:s rätt rejält åt sinsemellan och det är finns både rörliga med rätt usel skada (och ibland riktigt bra) samt stationära med massiv alpha. Skillnaden mellan en Hellcat och en AT-8 är milsvid och spelstilen är som att jämföra en heavy med en light tank. Samtidigt skiljer sig det lika mycket mellan de brittiska och ryska, som det gör mellan de brittiska och amerikanska.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sitter 100 spanjorshelveten i CW chatten och tjattrar som en hel jävla apflock, jag skriver "Jag ska nog också sitta här och spamma på mitt språk eftersom jag inte kan engelska för jag är också från ett jävla U-land."

Edit: Jag kan fan i helvetes jävulberg inte ens trycka T för target eller chatta någonstans nu!

Ska det vara så svårt att kräma in alla de icke engelskspråkiga på en egen server, där både vi och de slipper varandra?
Citera
2014-03-05, 00:39
Medlem
Bearforceones avatar
Ibland undrar man om inte det sitter en snedtänd, efterbliven ryssjävel och bestämmer matcherna helt apropå, helt utan sans och reson. Fick idag för första gången chansen att spela som ENDA tier 3 tank i en tier 5 match. Det utan pluton eller något annat som snedvridit mm systemet, nej då, bara att spänna upp röven och ta emot all skit.
Citera
2014-03-05, 02:37
Medlem
xyklopfs avatar
Sån där dag idag. Snudd på omöjligt att vinna en enda match. Antingen missar alla skott mirakulöst; de orsakar ingen skada; studsar bort; går rakt igenom fienden osv...
Själv blir man oneshottad hela tiden och att vinkla vagnen hjälper plötsligt inte alls.

Och konstig matchmaking har det varit på sista tiden. Har haft tier 1 vagnar i flera matcher där jag kört Tiger P som är en tier 7 vagn. Varför?
Hade nyligen en Renault Otsu i vårt lag, även Leichttraktorer har förekommit.

Och givetvis en del av mina med(mot)spelare.... har ibland slitit mitt hår när man ser halva laget suiciderusha direkt matchen startar. 30 sekunder senare är fyra borta, efter 3 minuter två tredjedelar.
I bästa fall har man två-fyra stycken kvar som någorlunda försöker samarbeta.
Givetvis blir man kallad bot, idiot, feg och annat i chatten av de som snabb dog i början av matchen.
Kan skriva mycket om vad man sett den lilla tiden man har spelat, men det mesta har ju redan skrivits av andra.

Verkar som om man vinner en match, finns det en regel om att då förlora de kommande....tja 10-20 matcherna. Har jag rätt?
Citera
2014-03-05, 08:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Sån där dag idag. Snudd på omöjligt att vinna en enda match. Antingen missar alla skott mirakulöst; de orsakar ingen skada; studsar bort; går rakt igenom fienden osv...
Själv blir man oneshottad hela tiden och att vinkla vagnen hjälper plötsligt inte alls.

Och konstig matchmaking har det varit på sista tiden. Har haft tier 1 vagnar i flera matcher där jag kört Tiger P som är en tier 7 vagn. Varför?
Hade nyligen en Renault Otsu i vårt lag, även Leichttraktorer har förekommit.

Och givetvis en del av mina med(mot)spelare.... har ibland slitit mitt hår när man ser halva laget suiciderusha direkt matchen startar. 30 sekunder senare är fyra borta, efter 3 minuter två tredjedelar.
I bästa fall har man två-fyra stycken kvar som någorlunda försöker samarbeta.
Givetvis blir man kallad bot, idiot, feg och annat i chatten av de som snabb dog i början av matchen.
Kan skriva mycket om vad man sett den lilla tiden man har spelat, men det mesta har ju redan skrivits av andra.

Verkar som om man vinner en match, finns det en regel om att då förlora de kommande....tja 10-20 matcherna. Har jag rätt?

Något pucko som plutonat med en etta som vill visa sin stora tank för sin polare.
När detta sker i tier 10 matcher så brukar jag köra över ettan och säga att han får mer exp så när matchen startar. Förutom om jag ser att ettan har ~1k+ matcher spelade, för då finns ju chansen att han vill agera som scout vilket ibland kan ge övertag då dom jävlarna är så små och ingen vill slösa skott på dom.
Senast redigerad av Salorm 2014-03-05 kl. 08:04.
Citera
2014-03-05, 09:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Överskattad.
Har inte kört Maus själv (mer än någon enstaka gång på testservern) men jag har däremot mött den i battle massvis med gånger och den kan ju vara bra jävla seg att ta kål på, ffa när man råkar sitta i en vagn med medioker bössa. En Maus med aktivt sällskap/skydd är svår att få grepp på oavsett.

Kanske däremot inte skulle gå efter den som första 10:a. Då tror jag nog att IS-7 eller E5 är roligare alternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Ha ha! Bra jobbat!
(Kan samtidigt inte låta bli att bli häpen över att jag själv aldrig blivit bannad?).
Citera
2014-03-05, 10:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Bra jobbat!
(Kan samtidigt inte låta bli att bli häpen över att jag själv aldrig blivit bannad?).

Testa att håna polacker eller spanjorer eller vafan som helst i en CW chatt så får du se på andra bullar.
Citera
2014-03-05, 11:29
Medlem
Måste få skriva av mig lite...
Har som många andra här fått puckad MM de senaste veckorna.
Vi börjar med, min Tier 10 med, 40% win på 100 matcher.
Min nya tier 10 heavy, 40 %, på hundra matcher
Min senaste tier 9, nästan elitad ifrån början. 36% på hundra matcher !!!!!

Förstår ni hur kul jag har haft det i WoT ettt tag nu? Det spelar ingen roll hur mycket skada jag gör, hur mycket jag drar mitt lag, när det står 3-11 till "red team".
Vi kanske har lyckats plocka deras scout och arty vårat har tagit deras lowtier spelare för han vill ju minsann ha skada och döda....

Dessa är de enda jag spelat den senaste tiden. Lagen ser ut som ni beskriver dem, hälften av mitt lag rushar och dör inom de första minuterna. Lr så förlorar en Object 268 mot en tier 9 medium...

Mina andra tier 9 och tier 10, (3st) som jag spelade för cirka 6 månaders sedan ligger runt 52-54% på över 800 spel tillsammans!! Mitt totala winrate LÅG på 54.6% och är nu nere i 54%.
Här tror jag att jag drivit upp mitt winrate genom att göra bra ifrån mig.

Har endast plutonat cirka 100 games, för ett år sedan så alla game är random istortsett.

Men nu spelar liksom inte min insats så stor roll längre, vi förlorar ändå?
Trots att jag är bland de bättre i mitt och motståndarens lag, fast jag dog 8 minuter efter stridens början.

Spela roll att jag förlorar, det gör inget att mitt winrate sjunker, trots att jag är bland de bättre spelarna i varje match, vare sig vi vinner eller förlorar, men sätten det sker på är rent ut sagt hemska, oärliga och löjliga.
Citera
2014-03-05, 11:41
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doligmanniska
Måste få skriva av mig lite...
Har som många andra här fått puckad MM de senaste veckorna.
Vi börjar med, min Tier 10 med, 40% win på 100 matcher.
Min nya tier 10 heavy, 40 %, på hundra matcher
Min senaste tier 9, nästan elitad ifrån början. 36% på hundra matcher !!!!!

Förstår ni hur kul jag har haft det i WoT ettt tag nu? Det spelar ingen roll hur mycket skada jag gör, hur mycket jag drar mitt lag, när det står 3-11 till "red team".
Vi kanske har lyckats plocka deras scout och arty vårat har tagit deras lowtier spelare för han vill ju minsann ha skada och döda....

Dessa är de enda jag spelat den senaste tiden. Lagen ser ut som ni beskriver dem, hälften av mitt lag rushar och dör inom de första minuterna. Lr så förlorar en Object 268 mot en tier 9 medium...

Mina andra tier 9 och tier 10, (3st) som jag spelade för cirka 6 månaders sedan ligger runt 52-54% på över 800 spel tillsammans!! Mitt totala winrate LÅG på 54.6% och är nu nere i 54%.
Här tror jag att jag drivit upp mitt winrate genom att göra bra ifrån mig.

Har endast plutonat cirka 100 games, för ett år sedan så alla game är random istortsett.

Men nu spelar liksom inte min insats så stor roll längre, vi förlorar ändå?
Trots att jag är bland de bättre i mitt och motståndarens lag, fast jag dog 8 minuter efter stridens början.

Spela roll att jag förlorar, det gör inget att mitt winrate sjunker, trots att jag är bland de bättre spelarna i varje match, vare sig vi vinner eller förlorar, men sätten det sker på är rent ut sagt hemska, oärliga och löjliga.
Har själv drygt 8k matcher men har ingen tier 9 eller 10 (däremot högtier scouts), men även där tycker jag att det största problemet är folk som inte vet var de bör köra på kartan. Har banan en skog? Jo då sitter mer än hälften av alla heavys där och praktiskt taget snor åt sig alla TD:s spots. Sedan så får alla mediums agera heavys eftersom de sitter i skogen vid basen, TD:s får inte plats där och får stå en bit bakom alla mediums. Och sen så efter 5min så har hälften dött och kvar är heavysen i skogen...
Skojar inte om detta händer var 4:e match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in