2014-03-02, 20:45
  #4705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Jag tittar lite på suitsupply och tänkte höra era tankar om

SKO 1

SKO 2

Kvalar de in som ordentliga kvalitetsskor eller kommer lädret spricka inom något år?
Utan att vara en allt för stor expert misstänker jag nog att lädret kommer åldras ganska trist. Jag har också hört/läst från andra att de är ganska kassa.

Men gillar du designen och utseendet på dem så är det bara att köra på.
__________________
Senast redigerad av Growy 2014-03-02 kl. 20:48.
Citera
2014-03-02, 20:54
  #4706
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Jo antagligen, mitt arma studenthjärta hoppades ju på att det skulle vara annorlunda, men det finns nog inte genvägar till kvalitet
Har ju bara ett enda skopar som är bra (C&J).

Det finns ju rätt bra med kvalitetsskor även i budgetsegmentet. Titta på länksamlingen i gamla skotråden så får du ett gäng: tex Loake, Herring och Markowski.
Citera
2014-03-02, 21:01
  #4707
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det finns ju rätt bra med kvalitetsskor även i budgetsegmentet. Titta på länksamlingen i gamla skotråden så får du ett gäng: tex Loake, Herring och Markowski.
För att inte tala om Meermin som har en dubbelmunk 100 gånger snyggare än SS-dojan till ett lägre pris (exklusive frakt), som dessutom är randsydd istället för blake och troligtvis har högre kvalitet på så väl ovanlädret som övriga detaljer.
__________________
Senast redigerad av ShogunAssasin 2014-03-02 kl. 21:04.
Citera
2014-03-02, 21:51
  #4708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
För att inte tala om Meermin som har en dubbelmunk 100 gånger snyggare än SS-dojan till ett lägre pris (exklusive frakt), som dessutom är randsydd istället för blake och troligtvis har högre kvalitet på så väl ovanlädret som övriga detaljer.
Tack, åter tack!

Jag var iväg och provade en dubbelmunk av C&J på Linnegatan No 2 i Göteborg. Fruktansvärt trevlig.
Citera
2014-03-02, 21:51
  #4709
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
För att inte tala om Meermin som har en dubbelmunk 100 gånger snyggare än SS-dojan till ett lägre pris (exklusive frakt), som dessutom är randsydd istället för blake och troligtvis har högre kvalitet på så väl ovanlädret som övriga detaljer.

Jag glömde ju självklart Meermin! Japp, inte minst Meermin är värt att kolla upp i det sammanhanget.
Citera
2014-03-02, 22:56
  #4710
Medlem
MegaPros avatar
Meermin är dock oerhört jobbiga i hela sin process. Känns knappt värt de pengarna man sparar så här i efterhand. Med facit i hand hade jag bara köpt ett par lite dyrare någon annanstans men istället undkommit allt klydd och dröjsmål.

1 månad innan ordern gått igenom och det gick att betala. Nu 2 veckor efter betalning och inget har hänt ännu.
Citera
2014-03-03, 09:03
  #4711
Medlem
hoodogs avatar
Tack allesammans för uppskattningen!

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Är det en C&J Chelsea?

Exakt. C&J Chelsea 3 i Chestnut.
Citera
2014-03-03, 09:21
  #4712
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Är SkoAb:s utbud och priser detsamma i butik som på nätet?

dauit

Ja.
Citera
2014-03-03, 20:42
  #4713
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Lite bilder från förr-förra helgens vårdpass, samt lite jämförelsebilder på mina EG Dover och Ecton för den intresserade.

Trevlig fredagskväll!

http://imgur.com/a/OmhqD

Fina och välputsade skor, EG Dovern var riktigt vass. Har också ett par C&J Chelsea 3 i Chestnut däremot så är dem inte lika välvårdade som dina.
Citera
2014-03-04, 13:38
  #4714
Medlem
Fan vad torrt och fint det är i huvudstaden! Är det någon som är ute med lädersulor än?
__________________
Senast redigerad av FBK1932 2014-03-04 kl. 13:40.
Citera
2014-03-04, 13:41
  #4715
Medlem
bleus avatar
[quote=FBK1932|47779463]Fan vad torrt och fint det är! Är det någon som är ute med lädersulor än?[/QUOTE
Givetvis, bar mina C&J Connaught i ett både torrt och ngt fuktigtigare Gbg i helgen
Citera
2014-03-04, 13:46
  #4716
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Fan vad torrt och fint det är i huvudstaden! Är det någon som är ute med lädersulor än?

Har haft lädersulorna ute hela vintern. Skor är inga museiföremål, utan vårdade på rättan sätt klarar de av fuktiga trottoarer alldeles utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in