2014-03-03, 19:58
Medlem
Borde inte partierna börja skicka valsedlarna i anonyma kuvert (om det inte redan görs)? Då vet ju ingen vad som är innehållet och kuvertet borde bli utdelat tycker man?[/quote]

Ja, anonyma kuvert vore väl en bra lösning men antagligen kostar det mer. Under förra valperioden fick jag inte valsedlar från alla partier och en del av dem som jag fick delades inte ut av posten utan av frivilliga aktivister.
Citera
2014-03-03, 20:00
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det görs inte. Kuverten används som reklampelare och så ska det kunna vara. Jag skulle inte för mitt liv ens överväga att rösta på SD, helt enkelt för att jag ogillar nationalister, men jag står till 100 % bakom deras demokratiska rätt att behandlas som vilket annat parti som helst. Det är fullständigt befängt att försöka särbehandla ett parti som är folkvalt till Sveriges Riksdag.

Jo visst, jag håller med om att det ska kunna vara som du säger. Men var hämtar de ut vinsten? Att ge sig fan på att "så ska det minsann vara" och få kuverten slängda i sopen, eller att faktiskt få breven utdelade? Det här gäller ju alla partier.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, anonyma kuvert vore väl en bra lösning men antagligen kostar det mer. Under förra valperioden fick jag inte valsedlar från alla partier och en del av dem som jag fick delades inte ut av posten utan av frivilliga aktivister.

Jag fick inte från SvP förra året och då var det någon granne som sa att han hade frågat SvP och enligt dem så skulle de ha delats ut till oss. Fast jag vet inte om han från SvP bara ville gråta lite? För de delar väl ut sina själva?
Senast redigerad av nedboy 2014-03-03 kl. 20:02.
Citera
2014-03-03, 20:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jo visst, jag håller med om att det ska kunna vara som du säger. Men var hämtar de ut vinsten? Att ge sig fan på att "så ska det minsann vara" och få kuverten slängda i sopen, eller att faktiskt få breven utdelade? Det här gäller ju alla partier.

Nu tror väl alla partier att deras egen politik är den bästa och vill ju därför skylta med den överallt. Den här frågan kommer ju bara upp när det finns partier som stör den gängse ordningen. Jag kan tycka att det är beklämmande för demokratin när enskilda människor ska sätta sig över det demokratiska resultatet. Jag tycker inte att partierna ska behöva smyga ut sina budskap. Någonstans tror jag ändå att de som röstar inte gör det spontant och att utskickade valsedlar i praktiken bara är en bekvämlighetsfaktor för den som redan bestämt sig. Partierna lär inte förlora några avgörande röster genom att inte få sina valsedlar utdelade. Det som är problemet är just dessa knallkorkar som ska sätta sig över demokratin.
Citera
2014-03-03, 20:20
Medlem
Ruskigbusss avatar
Och så var det det här med att SD kan man diskutera i andra forum.
Samma sak med Hitler.
Eller rasism.

Här handlar det om censur.

OT rensats.

/Mod
Citera
2014-03-03, 20:40
Medlem
Jag kan ha fel men jag tror inte att något parti kommer att skicka valsedlar till alla hushåll inför valen 2014. Det verkar som att partierna mer satsar på annan typ reklam och jippon, samt dörrknackning hos folk som man bedömt som eventuella väljare. Redan därför är det meningslöst att diskutera den här brevbärarens FB-status. Men om jag har fel, tror ni att gemene man kommer att klaga att han inte fått valsedlar från SD eller något annat parti per post.
Citera
2014-03-03, 20:49
Bannlyst
vilken jävla dumskalle, det är väl upp till var och en att läsa vad dom vill av posten dom får, inte fan ska väl brevbäraren sortera ut post som han inte tycker att folk ska läsa. spelar ingen roll vad det är för post, finns den där så ska den givetvis delas ut.
Citera
2014-03-03, 21:01
Medlem
Jag är lite nyfiken på hur många som inte säger något och kastar i smyg.

Hur ska man kunna veta ???
Citera
2014-03-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvationArmy
Jag är lite nyfiken på hur många som inte säger något och kastar i smyg.

Hur ska man kunna veta ???

Om man saknar valsedlar från något parti kan man kanske fråga sina grannar om även de saknar dessa valsedlar. Sedan kan man kontakta partiet och fråga om valsedlarna delats ut per post i området där man bor...
Citera
2014-03-03, 22:36
Medlem
Självklart är detta fel, tycka vad man vill om SD, men de har all rätt i världen att sprida sitt budskap...
Citera
2014-03-03, 22:48
Medlem
eastdulwichs avatar
Brevbäraren kan enligt mig inte vägra att dela ut budskap som inte strider mot svensk lag! Om han inte vill dela ut SD-material kan han väl sjukskriva sig eller ta ledigt den dagen, problemet ur världen!

Jag tror dock killen blev lite missförstådd i sin jakt på X antal gillamarkeringar! Han hade nog inte tänkt slänga materialet utan bara inte dela ut det=sjukskriva sig/va ledig
Citera
2014-03-03, 23:12
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
vilken jävla dumskalle, det är väl upp till var och en att läsa vad dom vill av posten dom får, inte fan ska väl brevbäraren sortera ut post som han inte tycker att folk ska läsa. spelar ingen roll vad det är för post, finns den där så ska den givetvis delas ut.

Precis! Ska brevbäraren bestämma vilken post ska jag läsa?
Låt mig bestämma själv... Vilken idiot han är....
Citera
2014-03-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacotexmex
Är det någon som faktiskt kontaktat Bring och frågat vilket distrikt det är som censureras och vad mer Bring väljer att plocka bort från folks post..?

Jag ringde Bring och fick tala med en Adam. Jag frågade vad de avser göra med den där killen. Adam kunde/ville så klart inte svara, men sa att de löser detta internt och Brings policy är att dela ut all post oavsett till vem eller vad det gäller, så länge det är lagligt.

Jag sa till honom att jag själv för en kort tid sedan fått papper från banken levererat ÖPPNAT. Jag har kontaktat banken i fråga och jag har gjort en polisanmälan. Jag har inte pekat finger åt Bring eftersom detta inte hade hänt då. Det finns kanske anledning att informera polisen om att Bring har anställda som trakasserar medborgare pga av deras politiska åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in