2014-03-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
"SvP:s grindvakter" är inte SvP, och jag anar att de hade försvarat Svoboda oavsett om de frivilliga var i Ukraina eller inte.

SvP:s grindvakter är SvP, precis som Radio Framåt/Motgift och "Ukrainafrivilliga" är SvP. Allt som alla som förknippas med partiet säger och gör påverkar människors bild av partiet. Särskilt gäller detta när SvP och SvP:s ledning är i stort sett osynliga.Om man inte förstår en sån självklarhet är man en fårskalle som förmodligen inte borde hålla på med politik, eller något annat viktigt.
Citera
2014-03-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Jag å andra sidan har ingenting emot t.ex. Söderman och Skillt som personer. De är säkert jättesnälla människor som privatpersoner. De är duktiga på att starta upp grejer till exempel hemsidor. När det gäller Skillt verkade han dessutom ha skärpt till sig mycket på sistone, distanserat sig ifrån Jesus-kulten och börjat tala smart politikerspråk, innan han nu återigen verkar ha spårat ur och försöker gå med i något sorts Brotherhood of Nod. Jag tycker bara inte att det är någon bra ide att offentliga företrädare för svensk nationalism t.ex. tvittrar om att de klipper fingrarna av folk, publicerar böcker om att svenskarna är de rätta israelerna, döms för våld och bedrägerier och sådant. Förstår du hur jag menar? Sådant förstör ju för oss svenska nationalister och gör allt svårare för oss.

Stämmer det fetstilta verkligen? Hur kan de i så fall vara snälla?
Citera
2014-03-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det hade funnits en helt annan möjlighet att vara kritisk till delar av Svobodas politik om SvP som parti inte hade allierat sig så tydligt med dem genom resan till Ukraina. Nu märker man på grindvakternas retorik att det inte handlar om att diskutera för och emot, utan att försvara en position man har insett är för sent att ändra.

Ja, de med lite mer bakom pannbenet har nog fattat vid det här laget att Ukraina-grejen var ett misstag och felsteg, men nu måste de pga. kontraproduktiv partilojalitet försvara massa dumheter och konstigheter som det egentligen inte finns något vettigt försvar för.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-03-03 kl. 14:56.
Citera
2014-03-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Kul att judarna gick på den lätte, är ju som att lägga brödsulor framför gaskammaren. "'försäkrat' att man kommer bekämpa antisemitism".

Judarna är nog inte de som är de lättlurade i den här soppan...

Att chauvinistiska östeuropeiska bönder skulle kunna manipulera, finta och kollra bort judarna i deras egen paradgren finns inte på kartan.
Citera
2014-03-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det är långt ifrån över, i de södra delarna så börjar uppror mot revolutionen att ta fart och i öster börjar regimtrogna att skramla med vapnen. I stunden så är Ukrainas öde ett oskrivet blad.

Det här fick du ju rätt i men vad gör du där nere egentligen? Har du någon militär erfarenhet?

I en annan tråd på Flashback påstås att du har klippt fingrarna av folk. Stämmer det?
Senast redigerad av Joppeharald 2014-03-03 kl. 15:06. Anledning: Verkar vara Skillt som fingerklipparryktena gäller.
Citera
2014-03-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
SvP:s grindvakter är SvP, precis som Radio Framåt/Motgift och "Ukrainafrivilliga" är SvP. Allt som alla som förknippas med partiet säger och gör påverkar människors bild av partiet. Särskilt gäller detta när SvP och SvP:s ledning är i stort sett osynliga.Om man inte förstår en sån självklarhet är man en fårskalle som förmodligen inte borde hålla på med politik, eller något annat viktigt.

Jag håller självklart med dig i det avseendet, men det var inte det jag svarade på.
Citera
2014-03-03, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald
Tycker du att det vore optimalt om han istället lät judarna förstå att de ska känna sig otrygga? Låter knäppt.
Man ska inte vara onödigt defensiv bara för att man befinner sig i ett kritiskt skede. Tidigare uttalanden om den organiserade judenheten i Ukraina och Ryssland och hur dessa måste bekämpas har varit bra exempelvis.
Citera
2014-03-03, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Man ska inte vara onödigt defensiv bara för att man befinner sig i ett kritiskt skede. Tidigare uttalanden om den organiserade judenheten i Ukraina och Ryssland och hur dessa måste bekämpas har varit bra exempelvis.

Ska du vara en av dem som erkänner misstaget och driva partiet framåt, eller vara en av dem som straffas för misstaget och rensas ut?

Folk kommer att ställas till svars för detta, inte minst Dan Eriksson som startade den subversiva
radion och värvade de två andra knäppgökarna.
Citera
2014-03-03, 16:57
Medlem
baggebo1s avatar
Intervju med Mikael Skillt om insatsen. Medan Ryssland ockuperar Krim och den judiska ockupationsledningen delar ut guvernörsposter åt sina oligarkvänner menar Skillt att "man är på god väg" att införa nationalistiskt styre i landet:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/svenska-nynazister-frivilliga-i-ukraina
Citera
2014-03-03, 17:14
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Ikväll klockan 19:15 sänds veckans motgift live. Då kommer de ha en intervju från Ukraina. Möjligheter att ställa frågor i början av sändningen finns

http://www.motgift.nu/lyssna-live/
Citera
2014-03-03, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Ska du vara en av dem som erkänner misstaget och driva partiet framåt, eller vara en av dem som straffas för misstaget och rensas ut?
Jag har hela tiden varit tydlig med ståndpunkt och ser inte varför jag skulle ändra på detta nu. Jag stödjer principiellt de ukrainska nationalisternas kamp för sin frihet och sin överlevnad. Sedan håller jag inte nödvändigtvis med om alla beslut eller uttalanden i sak. Men så är det alltid. Exempelvis har jag redan från början kritiserat viljan att gå med i NATO.

Citat:
Folk kommer att ställas till svars för detta, inte minst Dan Eriksson som startade den subversiva
radion och värvade de två andra knäppgökarna.
Av vem? Anonyma troll på nätet som jobbar enligt underrättelsetjänsters lömska principer? Vill du ha någon utesluten får du naturligtvis själv ta kontakt med partiledningen och motivera varför de ska inleda ett sådant ärende. Detta förutsatt att du själv är medlem i partiet förstås. Du kan säkert testa att skicka ett anonymt gnäll-mail också, men det kommer nog inte tas på så stort allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intervju med Mikael Skillt om insatsen. Medan Ryssland ockuperar Krim och den judiska ockupationsledningen delar ut guvernörsposter åt sina oligarkvänner menar Skillt att "man är på god väg" att införa nationalistiskt styre i landet:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/svenska-nynazister-frivilliga-i-ukraina
Löjligt gastande om "nynazister" till höger och vänster. Jag tror tyvärr inte att man är på god väg att införa nationalistiskt styre i hela landet - möjligtvis i ett antal viktiga städer. Det känns som at det är lång väg kvar, men givetvis finns det ett propagandistiskt värde i att hävda att nationalisterna är nära att ta makten helt.

Om inte NATO/USA går in i Ukraina så tror jag att Ryssland kommer att "vinna" ganska så snabbt, något annat känns osannolikt med tanke på deras fullständiga överlägsenhet inom alla områden av vikt. Möjligtvis kommer de ha svårt att kontrollera hela landet då det ju är ganska stort, men rent militärt kan ju Ukraina såklart inte mäta sig med ryssarna.

Det här var för övrigt en intressant artikel som skrevs för 10 år sedan, kan tänka mig att ni som är positiva till Ryssland och Putin som en "motpol" till ZOG kommer gilla den extra.
http://nationalvanguard.org/2012/05/the-silent-coup-putin-vs-the-oligarchs/
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-03 kl. 17:26.
Citera
2014-03-03, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ikväll klockan 19:15 sänds veckans motgift live. Då kommer de ha en intervju från Ukraina. Möjligheter att ställa frågor i början av sändningen finns

http://www.motgift.nu/lyssna-live/
Här får vi verkligen hoppas att många Flashbackare tar chansen att ringa in och prata med folk som faktiskt är på plats. Det är sunt och nyttigt, även om informationen naturligtvis är partisk så är det alltid att föredra framför att gå på tredjehandskällor.

Jag tycker definitivt att baggebo1 och Europeisch och vad användarna nu kan tänkas heta ska ringa in för lite intressant diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in