Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-03, 14:58
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Men om jag ska hunta är det spear som gäller då eller.? Kan tillägga att jag har jävligt kassa eq noble armor och k-legs är allt jag har att kriga med

Edit: Sen har jag 150 small stones i DP hur mycket kan jag få för dom tro?
Royal spears, köp dem i market för typ 15-20 styck, och spara ihop till pally armor ocb blue legs, göra lootbags vid orc fort med halberds så får du nog ihop fin profit :P
Citera
2014-03-03, 15:05
Medlem
BreakingBads avatar
Inte lirat Tibia på kanske 7-8 år nu men är det fortfarande en helt öppen värld där man måste tjafsa till sig hunting spots och riskera få huvudet avhugget för man råkar befinna sig på någon annans spawn på fel tid osv?

Det är nog det enda som gör att man inte orkade lira vidare. Om det skulle finnas instansierade hunting spots och mer eller mindre säkra sätt att få hem looten på så skulle jag PG'a det dygnet runt än idag. Minns när man AFK'ade upp vapenskillsen på EK'n under flera månaders tid :P Stå med noobie club och hamra på ngn kompis.. Jävla liv haha
Citera
2014-03-03, 15:43
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingBad
Inte lirat Tibia på kanske 7-8 år nu men är det fortfarande en helt öppen värld där man måste tjafsa till sig hunting spots och riskera få huvudet avhugget för man råkar befinna sig på någon annans spawn på fel tid osv?

Det är nog det enda som gör att man inte orkade lira vidare. Om det skulle finnas instansierade hunting spots och mer eller mindre säkra sätt att få hem looten på så skulle jag PG'a det dygnet runt än idag. Minns när man AFK'ade upp vapenskillsen på EK'n under flera månaders tid :P Stå med noobie club och hamra på ngn kompis.. Jävla liv haha

Det är fortfarande en öppen världs som du beskriver, men alla uppdateringar sedan du lirade senast har gjort spelet betydligt enklare och mer förlåtande att dö. Som PVP-systemet ser ut nu så behöver man inte ha samma respekt för andra spelare på samma sätt som förut. Det eftersom att du knappt förlorar någon experience alls om du dör genom pvp och du köper då nya blessings för max 50k (beroende på level, men du måste vara ca level 250+ för att det ska kosta 50). Blessings fungerar nu för tiden på samma sätt som amulet of loss gjorde, du tappar alltså ingen equipment. Sen då det inte är som förut att endast den som gör sista damagen får en unjust kill så kan man inte hindra någon från att levla på samma sätt som för några år sedan eftersom du inte vill få red skull. Jag tycker själv att PVP'n är helt värdelös just nu. Det var ju lite charmen med tibia att man förlorade flera timmars spelande på högre level och ville därför inte hamna i tjafs med fel player. Nu är det bara att säga och göra i princip som du vill, om du nu inte spelar på typ Inferna (PVP-enforced) där det fortfarande fungerar att djävlas med någon genom att döda han gång på gång då du inte får någon skull.

Det finns offline-trainer nu, därför tycker jag inte att det känns värt att träna online då man ändå kommer att få helt OK skills genom offline-trainern.

Mest populära är nu 2 worlds med dubbel experiende, Aurora och Aurera. 1050 players online varje kväll, det är dock nästan för mycket då de flesta huntingställena är smockfulla. Däremot så är respawnen riktigt snabb vilket gör att det ändå går att expa någorlunda snabbt!

Du kan också expa betydligt snabbare än för 7-8 år sedan och är knapp "high-level" som 200. Började själv spela för under 2 månader sedan och har nu 2 stycken karaktärer över level 100. Kommer inte ihåg hur det var med bot för 7-8 år sedan, var det blackd tiden kanske? Det är hur som helst väldigt många som bottar i nuläget, det har dock bannats en hel del accounts för botting senaste tiden genom cipsofts "nya detection" som dom säger

Satan vad det blev ett långt inlägg. Kort sagt så är tibia idag inte lika "hardcore" som förut och det mesta som gjorde spelet unikt och så sjukt roligt är borta. Det kan ju kanske bero lite på att jag har blivit äldre och därför inte uppskattar det på samma sätt som på högstadiet då jag levde för tibia!
Citera
2014-03-03, 15:45
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingBad

tibia är ju mycket tommare som spel nu än för flera år sedan, vilket gör att de inte är samma bråk om spawnsen då det är mycket färre folk.

men själv spelar jag non-pvp så oroar mig inte för att bli dödad men på min server iaf så respekteras spawnsen väldigt bra å folk ställer sig på kö. men de beror väl på vart man spelar!
Citera
2014-03-03, 17:16
Medlem
xaniixs avatar
haha gick ner i något jävla träsk med rått liknade saker på två ben och nu hittar jag fan inte tillbaka
Citera
2014-03-03, 17:37
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
haha gick ner i något jävla träsk med rått liknade saker på två ben och nu hittar jag fan inte tillbaka

http://tibia.wikia.com/wiki/Coryms ?

Om du kollar på minimapen så brukar rep-tiles'en vara märkta med en gul prick.

Ett annat tips är ju att gå där du explorat. Om du nu inte har map-pack. Då kan
det vara svårare. Men följ pricken!
Citera
2014-03-03, 17:41
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Har man plats att springa på så ska du köra bow i PvE. Anledningen är för att arrows har högre basehit än var bolts har. Enda gången bolts slår arrows i PvE är när du kör Umbral master crossbow/Thorn spitter med infernal bolts, dock så är detta inte ekonomiskt. Med Umbral master bow så har du 100% hit med crystalline arrows, medans du enbart har 94% hit med Umbral master crossbow och prismatic bolts. På en 400 RP med 130 dist så är skillnaden 46 damage vid en maxhit. Tar 100% hit alla dagar i veckan framför potentiellt 46 damage mer.
Huntar du i lite tränge utrymmen så kan du alltid köra stars, spears är urusla.
Har man inte tillgång till Umbral master bow så finns det relativt billiga alternativ i Warsinger bow & Mycological bow.

Umbral master bow - crystalline arrow 100% hit
Warsinger bow - crystalline arrow 100% hit
Mycological bow - crystalline arrow hit 99% hit

Umbral master crossbow - prismatic bolt 94% hit
Thorn spitter - prismatic bolt 91% hit
Royal crossbow - prismatic bolt 93% hit
Crystal crossbow - prismatic bolt 93% hit

I PvP så kör du Umbral master crossbow eller Thorn spitter med infernal bolts. Båda gör lika mycket skada vid en maxhit i PvP, 501. Dock så har Umbral master crossbow 3% mer hit.

Bra förklarat. Tackar!

Citat:
Och ja, jag vet vad jag talar om. Har spelat paladin sen jag började spela tibia 2001. Pozie, Deathwanderer och alla andra tungviktare i denna tråd kan intyga!
Ja, den utläggningen var inte tillräcklig. En bekräftelse ifrån er allihop måste jag nog ha.
Citera
2014-03-03, 17:44
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
http://tibia.wikia.com/wiki/Coryms ?

Om du kollar på minimapen så brukar rep-tiles'en vara märkta med en gul prick.

Ett annat tips är ju att gå där du explorat. Om du nu inte har map-pack. Då kan
det vara svårare. Men följ pricken!

Hittade en snäll kille so visa mig vägen tillbaka, men annars tack ska du ha
Citera
2014-03-03, 18:03
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Har man plats att springa på så ska du köra bow i PvE. Anledningen är för att arrows har högre basehit än var bolts har. Enda gången bolts slår arrows i PvE är när du kör Umbral master crossbow/Thorn spitter med infernal bolts, dock så är detta inte ekonomiskt. Med Umbral master bow så har du 100% hit med crystalline arrows, medans du enbart har 94% hit med Umbral master crossbow och prismatic bolts. På en 400 RP med 130 dist så är skillnaden 46 damage vid en maxhit. Tar 100% hit alla dagar i veckan framför potentiellt 46 damage mer.
Huntar du i lite tränge utrymmen så kan du alltid köra stars, spears är urusla.
Har man inte tillgång till Umbral master bow så finns det relativt billiga alternativ i Warsinger bow & Mycological bow.

Umbral master bow - crystalline arrow 100% hit
Warsinger bow - crystalline arrow 100% hit
Mycological bow - crystalline arrow hit 99% hit

Umbral master crossbow - prismatic bolt 94% hit
Thorn spitter - prismatic bolt 91% hit
Royal crossbow - prismatic bolt 93% hit
Crystal crossbow - prismatic bolt 93% hit

I PvP så kör du Umbral master crossbow eller Thorn spitter med infernal bolts. Båda gör lika mycket skada vid en maxhit i PvP, 501. Dock så har Umbral master crossbow 3% mer hit.

Och ja, jag vet vad jag talar om. Har spelat paladin sen jag började spela tibia 2001. Pozie, Deathwanderer och alla andra tungviktare i denna tråd kan intyga!

absolut!

vart hittade du träff%?
har alltid undrat de där! blir o införskaffa mig en bra bow snarast
Citera
2014-03-03, 21:11
Medlem
Holmquists avatar
Åhhhhh, endast tagit 300k exp än så länge, istället så har jag suttit klistrad framför flashback i över 10 timmar och skrivit över 40 långa och helt onödiga inlägg. Ångrar som fan att jag inte la ner tiden på att expa istället som jag hade planerat.......
Citera
2014-03-03, 21:23
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Åhhhhh, endast tagit 300k exp än så länge, istället så har jag suttit klistrad framför flashback i över 10 timmar och skrivit över 40 långa och helt onödiga inlägg. Ångrar som fan att jag inte la ner tiden på att expa istället som jag hade planerat.......

Äsch! Tjacket är väl inte slut än? ;D
Citera
2014-03-03, 21:36
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist

haha, brukar också "planera" att man ska göra vissa saker, men så fastnar man framför youtube elr fb elr nåt liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in