Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-02, 19:49
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
noobfråga men springer mages snabbare än ek/rps? eller är de bara placebo från min sida?

har aldrig läst de nånstans men känns så..

Jag antar att du menar utan EQ och spells?

Jag har också fått känslan av att olika vocs springer olika fort.

Förmodligen beror detta på att mages springer med BoH medans EKn springer med armor-boots vilket gör att magen då blir snabbare även om de är samma level och springer utan spells.

Edit: Mina posts verkar dömda att alltid starta nya sidor.
Citera
2014-03-02, 20:27
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee

Förmodligen beror detta på att mages springer med BoH medans EKn springer med armor-boots vilket gör att magen då blir snabbare även om de är samma level och springer utan spells.

indeed! samma base speed

såhär ser deras formler ut

Haste
(BaseSpeed * 1.3) - 24

Strong Haste
(BaseSpeed * 1.7) - 56

Swift Foot
BaseSpeed + round((level * 1.6 + 110.0) / 2) * 2

Charge
BaseSpeed + round((level * 1.8 + 123.3) / 2) * 2

sen är de ju även olika speed på olika plattor
Citera
2014-03-02, 21:20
Medlem
m0nkees avatar
Ni som lirar RP, när kör ni båge istället för spjut?

Växlar det beroende på vad ni huntar eller övergår det vid en viss level?

Skillnad på bow/crossbow? Är det bara vad man känner för eller har det uppenbara för och nackdelar som jag inte tänkt på?

Ge gärna tips och kommentarer på när ni kör assassin stars också.

Tack!
Citera
2014-03-02, 21:32
Medlem
Topppis avatar
Citat:

Skillnad på bow/crossbow? Är det bara vad man känner för eller har det uppenbara för och nackdelar som jag inte tänkt på?

Tack!

jag är rp på snart 300, men jag kör crossbow när jag huntar något där de oftast är mycket space att springa på samt få monster åt gången..

ska jag hunta något som slår hårdare och risken finns att det kommer mer än 3+ åt gången på liten yta brukar jag köra med ass stars.

bow ger mer range. medans crossbow generellt har mer atk.
Senast redigerad av Topppi 2014-03-02 kl. 21:36.
Citera
2014-03-02, 22:09
Medlem
xaniixs avatar
Free acc lvl 26 paladin med skills 57Dist och 50 i Shield, vart kan jag hunta?
Citera
2014-03-02, 22:53
Medlem
Levensteins avatar
Någon som vet hur man refillar ass arrows från bp till handen när man bottar med magebot?
Citera
2014-03-02, 23:15
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Free acc lvl 26 paladin med skills 57Dist och 50 i Shield, vart kan jag hunta?
CYcs mt stenrum thais, undeads mt stenrum thais, orc fort venore, coryms carlins/venore, dark cathedral, amazon camp, south cycs thais, mintwallin, kazz minos, dwarf guards, finns hur många ställen som helst, bara att välja :P
Citera
2014-03-02, 23:21
Medlem
Citat:

Måste bara fråga, använder inte Ek's alltid boh längre? När jag lirade så bytte man aldrig ut dom nästan. Då fanns det dock bara boh / steelboots? (Droppas från behemots?) Kommer knappt ihåg såg att tråden var högt så tänkte kan kika in och fråga!
Citera
2014-03-02, 23:38
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Måste bara fråga, använder inte Ek's alltid boh längre? När jag lirade så bytte man aldrig ut dom nästan. Då fanns det dock bara boh / steelboots? (Droppas från behemots?) Kommer knappt ihåg såg att tråden var högt så tänkte kan kika in och fråga!

Ärligt talat så vet jag inte. Det var bara ett tänkbart scenario för att sätta placebo åt sidan.

Jag har en gammal EK som det sitter ett par BoH på eftersom man går så olidligt segt i början. På högre levels där man går tillräckligt fort ändå kan jag tänka mig att man sätter på ett par armor-boots för att leva längre. Eller kanske springa med flera boots i BPn.

Jag lirar själv RP och MS och på de 2 så är det BoH som gäller!
Citera
2014-03-02, 23:47
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheddan
CYcs mt stenrum thais, undeads mt stenrum thais, orc fort venore, coryms carlins/venore, dark cathedral, amazon camp, south cycs thais, mintwallin, kazz minos, dwarf guards, finns hur många ställen som helst, bara att välja :P

Tackar tror det blir orc fort i venore
Citera
2014-03-03, 05:15
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp

Draken Boots med 3 Armor 15 Speed är fina för knights och paladins
Citera
2014-03-03, 05:26
Medlem
chullans avatar
Citat:

Tack!
Har man plats att springa på så ska du köra bow i PvE. Anledningen är för att arrows har högre basehit än var bolts har. Enda gången bolts slår arrows i PvE är när du kör Umbral master crossbow/Thorn spitter med infernal bolts, dock så är detta inte ekonomiskt. Med Umbral master bow så har du 100% hit med crystalline arrows, medans du enbart har 94% hit med Umbral master crossbow och prismatic bolts. På en 400 RP med 130 dist så är skillnaden 46 damage vid en maxhit. Tar 100% hit alla dagar i veckan framför potentiellt 46 damage mer.
Huntar du i lite tränge utrymmen så kan du alltid köra stars, spears är urusla.
Har man inte tillgång till Umbral master bow så finns det relativt billiga alternativ i Warsinger bow & Mycological bow.

Umbral master bow - crystalline arrow 100% hit
Warsinger bow - crystalline arrow 100% hit
Mycological bow - crystalline arrow hit 99% hit

Umbral master crossbow - prismatic bolt 94% hit
Thorn spitter - prismatic bolt 91% hit
Royal crossbow - prismatic bolt 93% hit
Crystal crossbow - prismatic bolt 93% hit

I PvP så kör du Umbral master crossbow eller Thorn spitter med infernal bolts. Båda gör lika mycket skada vid en maxhit i PvP, 501. Dock så har Umbral master crossbow 3% mer hit.

Och ja, jag vet vad jag talar om. Har spelat paladin sen jag började spela tibia 2001. Pozie, Deathwanderer och alla andra tungviktare i denna tråd kan intyga!
Senast redigerad av chullan 2014-03-03 kl. 05:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in