Citat:
Ursprungligen postat av
m0nkee
Ni som lirar RP, när kör ni båge istället för spjut?
Växlar det beroende på vad ni huntar eller övergår det vid en viss level?
Skillnad på bow/crossbow? Är det bara vad man känner för eller har det uppenbara för och nackdelar som jag inte tänkt på?
Ge gärna tips och kommentarer på när ni kör assassin stars också.
Tack!
Har man plats att springa på så ska du köra bow i PvE. Anledningen är för att arrows har högre basehit än var bolts har. Enda gången bolts slår arrows i PvE är när du kör Umbral master crossbow/Thorn spitter med infernal bolts, dock så är detta inte ekonomiskt. Med Umbral master bow så har du 100% hit med crystalline arrows, medans du enbart har 94% hit med Umbral master crossbow och prismatic bolts. På en 400 RP med 130 dist så är skillnaden 46 damage vid en maxhit. Tar 100% hit alla dagar i veckan framför potentiellt 46 damage mer.
Huntar du i lite tränge utrymmen så kan du alltid köra stars, spears är urusla.
Har man inte tillgång till Umbral master bow så finns det relativt billiga alternativ i Warsinger bow & Mycological bow.
Umbral master bow - crystalline arrow 100% hit
Warsinger bow - crystalline arrow 100% hit
Mycological bow - crystalline arrow hit 99% hit
Umbral master crossbow - prismatic bolt 94% hit
Thorn spitter - prismatic bolt 91% hit
Royal crossbow - prismatic bolt 93% hit
Crystal crossbow - prismatic bolt 93% hit
I PvP så kör du Umbral master crossbow eller Thorn spitter med infernal bolts. Båda gör lika mycket skada vid en maxhit i PvP, 501. Dock så har Umbral master crossbow 3% mer hit.
Och ja, jag vet vad jag talar om. Har spelat paladin sen jag började spela tibia 2001. Pozie, Deathwanderer och alla andra tungviktare i denna tråd kan intyga!