Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Fördjupad teknisk analys? Är inte problemet egentligen rätt lättförståeligt. SMS är raderade och överskrivna med ny data. Oavsett djupet på analysen torde det vara en omöjlighet att återskapa det som raderats och även om det skulle gå har jag svårt att se varför åklagarna skulle spendera gigantiska resurser för att utreda ett sidospår i ett mordfall där mördaren redan är dömd?
Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
tack för infon- det vore ju det bästa och det är ju självfallet VÄRT det! det kan vara så att en oskyldig får lida sig igenom ett fängelsestraff när det egentligen är någon/några andra som borde sitta där- vilket är mycket allvarligt!!
Rättvisan och sanningen ska självfallet prioriteras och det ända rätta är att återskapa smsen!
Citat:
Ursprungligen postat av
rayravioli
Om en sån analys skulle ge resultat skulle det vara väl investerade pengar. Det är frustrerande för den här historien att VB:s sist kända korrespondens inte kunnat återskapas. Jag håller mig skeptisk till uppgiften att det är återskapade sms som utgör åklagarnas nya bevisning. Men om det är så borde väl innehållet peka mot den åtalade?
Står ju i FUP att IBAS har speglat NAND-minnet för att extrahera data, dvs de har använt den mjukvarubaserade bit-by-bit metoden. Men det finns ett bättre, och betydligt dyrare, sätt som är hårdvarubaserat och kallas "chip-off". Dvs man löder av NAND-kretsen och analyserar den med speciellt framtagen utrustning. Tekniken är ytterst effektiv - har hög succesrate och kan även återskapa raderad och överskriven data.
Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
eftersom att det hittills FORTFARANDE saknas bevis ang vem som är GM är det åklagarnas självklara PLIKT att återskapa smsen om det nu går!!!
Ja, kan inte annat än hålla med dig.