2014-03-03, 13:59
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det hade ju varit fantastiskt om MB och VBs smskonversation den 4 maj kunnat återskapats- där hittar vi svaren! det är jag övertygad om!

Finns det verkligen ingen som helst chans att kunna återskapa de?

Om jag inte minns helt fel är det möjligt låta IBAS göra en fördjupad teknisk analys - men det kostar mycket pengar. I runda slängar strax under miljonen.
Citera
2014-03-03, 14:02
Moderator
OYs avatar
Vet någon på rak arm vilka veckodagar som MB har varit på förhör eller om en måndag är av särskilt intresse i fallet. Dagarna som kroppsdelarna påstås måste ha placerats på fp, kan det ha varit en måndag?

EDIT;

FUP s.952

Hej s*muel du får jobba hela måndag Jag måste vara ledig från sushiit en dag

Det är lydelsen av en text som har påträffats i MB mobil. Inte reflekterat över den texten tidigare och vill säkerställa att det finns en högst naturlig förklaring till ledigheten.
Senast redigerad av OY 2014-03-03 kl. 14:06.
Citera
2014-03-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Om jag inte minns helt fel är det möjligt låta IBAS göra en fördjupad teknisk analys - men det kostar mycket pengar. I runda slängar strax under miljonen.
Fördjupad teknisk analys? Är inte problemet egentligen rätt lättförståeligt. SMS är raderade och överskrivna med ny data. Oavsett djupet på analysen torde det vara en omöjlighet att återskapa det som raderats och även om det skulle gå har jag svårt att se varför åklagarna skulle spendera gigantiska resurser för att utreda ett sidospår i ett mordfall där mördaren redan är dömd?
Citera
2014-03-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet någon på rak arm vilka veckodagar som MB har varit på förhör eller om en måndag är av särskilt intresse i fallet. Dagarna som kroppsdelarna påstås måste ha placerats på fp, kan det ha varit en måndag?

EDIT;

FUP s.952

Hej s*muel du får jobba hela måndag Jag måste vara ledig från sushiit en dag

Det är lydelsen av en text som har påträffats i MB mobil. Inte reflekterat över den texten tidigare och vill säkerställa att det finns en högst naturlig förklaring till ledigheten.
FUP finns ju i trådstarten så varför inte kolla själv?
Citera
2014-03-03, 14:11
Medlem
Citat:

tack för infon- det vore ju det bästa och det är ju självfallet VÄRT det! det kan vara så att en oskyldig får lida sig igenom ett fängelsestraff när det egentligen är någon/några andra som borde sitta där- vilket är mycket allvarligt!!

Rättvisan och sanningen ska självfallet prioriteras och det ända rätta är att återskapa smsen!
Citera
2014-03-03, 14:12
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Om en sån analys skulle ge resultat skulle det vara väl investerade pengar. Det är frustrerande för den här historien att VB:s sist kända korrespondens inte kunnat återskapas. Jag håller mig skeptisk till uppgiften att det är återskapade sms som utgör åklagarnas nya bevisning. Men om det är så borde väl innehållet peka mot den åtalade?
Citera
2014-03-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Fördjupad teknisk analys? Är inte problemet egentligen rätt lättförståeligt. SMS är raderade och överskrivna med ny data. Oavsett djupet på analysen torde det vara en omöjlighet att återskapa det som raderats och även om det skulle gå har jag svårt att se varför åklagarna skulle spendera gigantiska resurser för att utreda ett sidospår i ett mordfall där mördaren redan är dömd?

eftersom att det hittills FORTFARANDE saknas bevis ang vem som är GM är det åklagarnas självklara PLIKT att återskapa smsen om det nu går!!!
Citera
2014-03-03, 14:27
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

FUP 936
MB verkar ha varit på "personalmöte" (eller vad han nu kallade det i rätten) ca 11H i Kalix mån 6/5.
Kopplas upp i Kalix Kl. 09.11 till 20.13 6/5.
Verkar ha passerat Luleå på vägen hem och sedan kopplats upp mot Buddbyn masten... Någon som kan förklara riktningen på denna mast?
Citera
2014-03-03, 14:27
Moderator
OYs avatar
Citat:

Vet någon på rak arm ..., så inledde jag mitt inlägg om du missade det. Jag vet var FUP finns, just nu öppnad på min dator, dock går det fortare om någon vet på rak arm, dessutom kanske jag hade missat något.
Citera
2014-03-03, 14:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
För mig duger det verktyg som setts hos Kristoffer men som är spårlöst borta.

Men ingen av de vilsna beskrivningarna på detta verktyg stämmer med beskrivningen av såren. Enligt kriminaltekniker Lindblom är det närmaste en splitsnål. Det ger ett D-format sår inte C-format.

Om Lindblom hade fått fullfölja undersökningen så hade det sannolikt varit verifierat.
Citera
2014-03-03, 14:30
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Om en sån analys skulle ge resultat skulle det vara väl investerade pengar. Det är frustrerande för den här historien att VB:s sist kända korrespondens inte kunnat återskapas. Jag håller mig skeptisk till uppgiften att det är återskapade sms som utgör åklagarnas nya bevisning. Men om det är så borde väl innehållet peka mot den åtalade?

De kanske hittat mordoffrets mobil som varit borta?
Citera
2014-03-03, 14:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
FUP 936
MB verkar ha varit på "personalmöte" (eller vad han nu kallade det i rätten) ca 11H i Kalix mån 6/5.
Kopplas upp i Kalix Kl. 09.11 till 20.13 6/5.
Verkar ha passerat Luleå på vägen hem och sedan kopplats upp mot Buddbyn masten... Någon som kan förklara riktningen på denna mast?

Tack, då finns det en rimlig förklaring till texten i mobiltelefonen, förmodligen handlar det om den här utflykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in