2014-03-03, 01:00
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
20 % 2018? Skämtar du, SD kommer snarare nå 30 % 2018, Sverige har börjat glida utför.
Även 20% känns lite överdrivet. 30% är kanske möjligt 2022 men inte så tidigt som 2018.
2014-03-03, 08:31
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Även 20% känns lite överdrivet. 30% är kanske möjligt 2022 men inte så tidigt som 2018.

Inte för att vara sån men "allt är möjligt" som de säger Personligen tvivlar jag på 30% 2018 men man kan aldrig veta
2014-03-03, 09:23
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
20 % 2018? Skämtar du, SD kommer snarare nå 30 % 2018, Sverige har börjat glida utför.

30% 2018? Hoppas inte du är seriös och att du driver med oss.
2014-03-03, 09:24
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Inte för att vara sån men "allt är möjligt" som de säger Personligen tvivlar jag på 30% 2018 men man kan aldrig veta

Skall man hitta sådana opinionssiffror bör man nog ha en förklaringsmodell som bygger på att SD förändras med tiden. Som ett defacto enfrågeparti (stoppa invandringen) kommer man att ha en begränsad framgång om man mäter framgång i antal riksdagsmandat. Här krävs en solid allmänpolitik, och där har man alldeles för låg kompetens för tillfället. Men vad som händer på det området på fyra och åtta års sikt står ju skrivet i stjärnorna.
2014-03-03, 09:41
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Skall man hitta sådana opinionssiffror bör man nog ha en förklaringsmodell som bygger på att SD förändras med tiden. Som ett defacto enfrågeparti (stoppa invandringen) kommer man att ha en begränsad framgång om man mäter framgång i antal riksdagsmandat. Här krävs en solid allmänpolitik, och där har man alldeles för låg kompetens för tillfället. Men vad som händer på det området på fyra och åtta års sikt står ju skrivet i stjärnorna.

Eftersom SD de facto inte är något "enfrågeparti" så har de möjligheten att nå hur långt som helst i så väl OU som val Men jag tvivlar som sagt på 30% redan 2018 men man kan ju alltid hoppas ^^

Måste erkänna att det är lite tröttsamt att läsa dina "påhopp" på SD om att de är ett "enfrågeparti"... vänligen läs på och lär dig att SD har många fler frågor och att det bara är media som utmålar SD som ett "enfrågeparti".
2014-03-03, 10:02
Medlem
Motacilla.albas avatar
Svar på:

Ursprungligen postat av KalleX
Jag har följt status.st i flera år nu och kopierat datan. För ett tag sen slängde jag ihop en graf som visar differensen mellan den högsta och lägsta mätningarna varje månad.

Grafen visar från augusti 2006 tills nu.
Den gula medellinjen kommer från den stora sammanställningen med alla mätningar.

http://gyazo.com/9a5b136750977ce8caaff11777722d2a.png

Differensen mellan högsta och lägsta är ett dåligt spridningsmått eftersom det är så känsligt för extremvärden. Den blir också större ju fler undersökningar som görs. Standardavikelse är måttet du ska använda.
2014-03-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
30% 2018? Hoppas inte du är seriös och att du driver med oss.
finns helt enkelt för många foliehattar o idioter för att de ska va möjligt me det partiet.i kommunerna gapar sd stolarna tomma.
2014-03-03, 12:19
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cittra
finns helt enkelt för många foliehattar o idioter för att de ska va möjligt me det partiet.i kommunerna gapar sd stolarna tomma.

Jo men många trodde på smutsmedia ,att SD inte skulle komma in förra valet,och med tanke på hur våldsvänstern trakasserat SD anhängare och förtroendevalda ,blev det väldigt mycket konstigt folk som "vågade" ställa sig på valbar plats.
Det här valet är Sd etablerade,så blir bara ökningen den tredubbla mot för förra valet har man nog få problem att fylla platserna.
Men fortsätter övriga partier och deras lojlala medier med sin förnekelse ,så kan nog SD bli hur stora som helst.
2014-03-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jo men många trodde på smutsmedia ,att SD inte skulle komma in förra valet,och med tanke på hur våldsvänstern trakasserat SD anhängare och förtroendevalda ,blev det väldigt mycket konstigt folk som "vågade" ställa sig på valbar plats.
Det här valet är Sd etablerade,så blir bara ökningen den tredubbla mot för förra valet har man nog få problem att fylla platserna.
Men fortsätter övriga partier och deras lojlala medier med sin förnekelse ,så kan nog SD bli hur stora som helst.

Dessa som vågade, hur har de hanterats av partiet? Känner de sig uppskattade? Tror inte det va, tror de sitter i en rävsax. Men visst, jag vet inte, kanske det är "tipp-topp" stämning i partiet och Åkesson inte uppfattas som någon Stalin, utan som en bra kille som vill allas bästa, och i alla ingår givetvis hans nära och kära och deras bankkonton
2014-03-03, 15:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Tror du Nya Moderaterna återgår till Moderaterna? Rensas hela FR/AB-falangen ut?
Reinfeldt har nog rensat rätt bra i leden, så vad som händer när han avgår efter valet är svårt att spekulera i. Jag tror inte på någon snabb förändring som skulle göra att M återtar vad dom har förlorat i opinionsiffror till SD under innevarande mandatperiod.
2014-03-03, 16:10
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Att fnysa åt nätaktivisternas betydelse och sätta tilltron till MSM för att synas och komma ut med sitt budskap är särskilt obegåvat som nätrötterna redan bevisat sitt värde som motvikt till medias kompakta fientlighet. Sociala medier och alternativa forum värvar röster på ett fullständigt oöverträffat sätt. Som PR är det helt sanslöst priceless att det sitter några tiotusen oavlönade, självgående vardagsmänniskor och säljer in ens produkt i miljontals kommentarer, poster och tweets. Det är från nätets infrastruktur som argumenten, nyheterna, det samsnackat folkliga sedan sprids vidare vid fika- och köksborden.

Hur har SD fnyst åt nätaktivisterna? Jag har inte sett något direkt om det.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-03-03 kl. 16:13.
2014-03-03, 17:08
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jasså, jag kan säga att när jag tippade över mot SD så visste jag knappt vad partiledaren hette, det var istället namnet på bra och balanserade forumskribenter här på flashback som var SD för mig. Kan det vara så att medias näthatsdebatt har gjort att partiet varit tvunget att hålla en avvisande hållning till nätkulturen och nätaktivister?

Att säga att det endast är medlemmarna som är ryggraden är ju rätt trångsynt får man säga.

Nej, sanningen är betydligt mer dyster än så. Medias hets är bara en förevändning för att slänga ut personer som kan utgöra ett hot mot ledningen och producera en riksdagslista med nästan bara osjälvständiga ungdomar. SD lever i symbios med hatmedia.

Lika fel är det att säga att "SD håller på att bli PK". Det här är ingen ideologisk strid och det var inte därför Thoralf slängdes ut. Thoralf skulle kunna sägas dela partiledningens syn på Israel, men han har alltid talat väl om Kasselstrand och protesterat mot uteslutningar.

Allting handlar om makt.

(För övrigt gillar jag din avatar skarpt)

Edit. För att inte framstå som alltför enögd så vill jag tillägga att det ligger en pytteliten smula sanning i påståendet att Thoralf "kommunicerat politiken på fel sätt", dvs satt partiet i svårigheter några gånger. Men jämfört med den nytta han gör så är det helt irrelevant. Kent Ekeroth har dessutom varit ett större problem för ledningen.
Senast redigerad av Menved 2014-03-03 kl. 17:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in