Citat:
Ursprungligen postat av
RingRing2014
Jasså, jag kan säga att när jag tippade över mot SD så visste jag knappt vad partiledaren hette, det var istället namnet på bra och balanserade forumskribenter här på flashback som var SD för mig. Kan det vara så att medias näthatsdebatt har gjort att partiet varit tvunget att hålla en avvisande hållning till nätkulturen och nätaktivister?
Att säga att det endast är medlemmarna som är ryggraden är ju rätt trångsynt får man säga.
Nej, sanningen är betydligt mer dyster än så. Medias hets är bara en förevändning för att slänga ut personer som kan utgöra ett hot mot ledningen och producera en riksdagslista med nästan bara osjälvständiga ungdomar. SD lever i symbios med hatmedia.
Lika fel är det att säga att "SD håller på att bli PK". Det här är ingen ideologisk strid och det var inte därför Thoralf slängdes ut. Thoralf skulle kunna sägas dela partiledningens syn på Israel, men han har alltid talat väl om Kasselstrand och protesterat mot uteslutningar.
Allting handlar om makt.
(För övrigt gillar jag din avatar skarpt)
Edit. För att inte framstå som alltför enögd så vill jag tillägga att det ligger en pytteliten smula sanning i påståendet att Thoralf "kommunicerat politiken på fel sätt", dvs satt partiet i svårigheter några gånger. Men jämfört med den nytta han gör så är det helt irrelevant. Kent Ekeroth har dessutom varit ett större problem för ledningen.