2014-03-02, 13:16
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ett främlingsfientligt parti som tillika lever på ett populistisk budskap har alltid en tendens att dra till sig missnöjesyttringar. Verkligheten är dock den annan när väljaren står framför valurnan i september. Därav min tro att SD har omkring 7% av väljarkåren i dagsläget och inte de 8,7 som Novus sammanställning visar.

Stämmer ju väl med omgivningen och liknande partier ,speciellt i länder med fri,normal press!!
Vet att du gärna vill att Sd ska minska,men uppför dig inte som ett troll då.
Kom med konkreta skäl VARFÖR SD skulle minska!!
2014-03-02, 13:49
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ett främlingsfientligt parti som tillika lever på ett populistisk budskap har alltid en tendens att dra till sig missnöjesyttringar. Verkligheten är dock den annan när väljaren står framför valurnan i september. Därav min tro att SD har omkring 7% av väljarkåren i dagsläget och inte de 8,7 som Novus sammanställning visar.

Där tror jag du har fel. Jag ska vara snäll och inte länka dina och Rejdars förutsägelser och inlägg i denna tråd inför det förra valet 2010. De som har gott om tid kan ju själva söka efter dem.

Med facit i hand har du alltid haft fel.

2014-03-02, 15:33
Medlem
Citat:
Du menar att det kommer att gå som i riksdagsvalet 2006 och riksdagsvalet 2010 då SD överträffade prognoserna? 1,8 blev 2,93. 5,1 blev 5,7. Men denna gång blir 10+ plötsligt 6,7, och detta baserar du på ett antagande om att väljarna ångrar sig vid valurnan, trots att historien visar det rakt motsatta?
2014-03-02, 16:45
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Du menar att det kommer att gå som i riksdagsvalet 2006 och riksdagsvalet 2010 då SD överträffade prognoserna? 1,8 blev 2,93. 5,1 blev 5,7. Men denna gång blir 10+ plötsligt 6,7, och detta baserar du på ett antagande om att väljarna ångrar sig vid valurnan, trots att historien visar det rakt motsatta?

Vad jag menar är att SD har haft sin peak och vad de flesta redan förstått och allt fler börjar inse är att det inte är invandringen till Sverige som är orsaken till den allt sämre välfärden. Även om det är lätt att skylla alla problem på invandringspolitiken så är roten till det onda den regering som styr och styrt landet under de sista 8 åren.
Du själv är ett utmärkt exempel på vad SD står för dvs ett högerparti som stött Alliansen när det osat hett för regeringen.
2014-03-02, 16:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad jag menar är att SD har haft sin peak och vad de flesta redan förstått och allt fler börjar inse är att det inte är invandringen till Sverige som är orsaken till den allt sämre välfärden. Även om det är lätt att skylla alla problem på invandringspolitiken så är roten till det onda den regering som styr och styrt landet under de sista 8 åren.
Du själv är ett utmärkt exempel på vad SD står för dvs ett högerparti som stött Alliansen när det osat hett för regeringen.
Du har gjort, i pricip, samma inlägg nu flera hundra gånger. Kan du återkomma på valnatten så stämmer vi av hur det gick när vi har facit i hand.

Jag förstår att du har någon plan på att genom dessa inlägg försöka påverka SD's sympatisörer så att dom blir modstulna & uppgivna. Det funkar inte.
2014-03-02, 19:53
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Där dök begreppet "främlingsfientlighet" upp igen. I vårat senaste utbyte av PM motiverade du inte varför du anser SD vara ett främlingsfientligt parti. Det enda du lyckades visa var att vissa inom partiet ogillar Islam(vilket inte är främlingsfientlighet). Du svarade heller inte på mitt svar, där jag visade var din argumentation brast och var du saknade belägg. Om du inte har argument för din tes vore det fördelaktigt för dig om du slutade föra fram den. Som du beter dig nu kan ingen ta dig på allvar. Vi kan fortsätta i PM om du vill bli tagen på allvar.

OnT:

Datum på nästa undersökning?
2014-03-02, 21:49
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Datum på nästa undersökning?

Tror jag börjar lära mig. Demoskop är nästa på tur. Tror det är Fredag.
2014-03-02, 21:55
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tror jag börjar lära mig. Demoskop är nästa på tur. Tror det är Fredag.
Okej tackar. Vilken siffra är att förväntas?
2014-03-02, 21:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
roten till det onda den regering som styr och styrt landet under de sista 8 åren.
Detta är helt enkelt Bullshit. Problemen som vi ser idag kan spåras till sossarna. Kommunaliseringen, invandringen, lärarlöner och lärarstatus är alla saker som Sossarna stod bakom.

Jag delar många andras syn på saken, nämligen att de rödgröna kommer vinna rätt enkelt i September och ses som de som ska rädda Sverige. Efter att de rödgröna misslyckats fatalt kommer det riktiga klivet för SD som får en otrolig ökning 2018. Kanske uppemot 20%?
Senast redigerad av MentosFruitcore 2014-03-02 kl. 22:01.
2014-03-02, 22:06
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det låter som läge för ett internet meme: Ett foto på den flinande GD med textraderna "Kräks på Jimmie Åkessons syn på människovärde. Kräver dödsdatum av cancersjuka.".

http://memegenerator.net/instance/46699720
2014-03-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har gjort, i pricip, samma inlägg nu flera hundra gånger. Kan du återkomma på valnatten så stämmer vi av hur det gick när vi har facit i hand.

Jag förstår att du har någon plan på att genom dessa inlägg försöka påverka SD's sympatisörer så att dom blir modstulna & uppgivna. Det funkar inte.

Nä det stärker en bara att man definitivt inte vill vara en av de där pantade i det partiet. Varför kan inte majoriteten sossar föra diskussioner annat än p småskolenivå, Mona var likadan och det gäller uppenbarligen tom deras generaldirektörer?
2014-03-03, 00:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Detta är helt enkelt Bullshit. Problemen som vi ser idag kan spåras till sossarna. Kommunaliseringen, invandringen, lärarlöner och lärarstatus är alla saker som Sossarna stod bakom.

Jag delar många andras syn på saken, nämligen att de rödgröna kommer vinna rätt enkelt i September och ses som de som ska rädda Sverige. Efter att de rödgröna misslyckats fatalt kommer det riktiga klivet för SD som får en otrolig ökning 2018. Kanske uppemot 20%?
20 % 2018? Skämtar du, SD kommer snarare nå 30 % 2018, Sverige har börjat glida utför.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in