Citat:
Ursprungligen postat av
Lonewolf.McQuade
Tack för svaret!
Helst skulle jag så klart vilja ha ett rum med både toalett och dusch men kan tänka mig att dela till en början om jag blir tvungen. Vet du hur många är man då som delar på samma toalett och dusch?
Har för mig att det är fem eller sex, inte helt säker då jag inte bott i en sån korridor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonewolf.McQuade
Hur är det att bo i Flogsta eller Kantorn, vilket av dessa områden är att föredra? Du menar alltså att jag har god möjlighet att få ett rum med både egen toalett och dusch om jag kan tänka mig att bo i Flogsta eller Kantorn?
Nu har jag bara bott i Flogsta men jag trivdes bra där, jag hade tur och hamnade i en bra korridor. Nu är Heimstadens kö ett mysterium men jag fick boende efter att ha stått i 4-5 månader. Gillar man fester är Flogsta ett bra område, annars skulle jag nog välja Kantorn som jag förstått det har mindre spårade fester med poliser som dyker upp. Men Flogsta ligger fint, nära till en grym ICA-affär, fina områden att springa i, gym och det tar max 15 minuter att cykla till stan.
Kantorn ligger på fel sida ån och järnvägen men det är ändå högst överkomligt cykelavstånd överallt, sen har jag förstått det som att rummen har badkar istället för dusch. Rikshem känns som en bättre hyresvärd än Heimstaden också, Heimstaden är riktigt slöa på att fixa saker, en av våra köksfläktar var trasig hela tiden jag bodde där och dem fixade det inte hur många gånger man än ringde. Korridorerna är mindre på Kantorn också men jag tycker att ska man bo i korridor i Uppsala borde man ändå ha bott en period i Flogsta iallafall, det är en upplevelse.