Citat:
Ursprungligen postat av
Lonewolf.McQuade
Hur ser mina chanser ut att få ett korridorsrum eller en lägenhet genom Studentstaden? Jag har nu 900 köpoäng så kommer väl ha ~1100 poäng när terminen börjar.
Jag har även varit registrerad på Heimstaden ganska länge men ser inte vart jag kan se vilket datum jag reggade mig där men skulle tippa på ungefär samma tid som hos Studentstaden.
Jag har också registrerat mig på Rikshem men där har jag bara 14 poäng.
Tacksam för svar!
Rikshems studentkö är ett nytt påfund så där borde du ha ganska goda chanser, jag slängde iväg ett mail för drygt tre veckor sedan och då stod det 2000 personer i kön fast många stå nog med bara för att. Men att få genom Studentstaden med drygt 1100 dagar tror jag kommer gå, är du villig att ta ett rum utan dusch och toalett är du nog garanterad ett med recceförturen som finns, säkert också ett med egen toalett. Egen dusch blir svårare skulle jag tro, jag personligen skulle valt ett korridorsrum med egen dusch i Flogsta eller på Kantorn över att behöva dela men det är bara vad jag personligen tycker.
V-Dala kan det löna sig att gå med i då dem lottar ut korridorsrum till nya medlemmar, alla med egen dusch.