Citat:
Ursprungligen postat av
Lothbrok
Du befinner dig i ett vacuum utan något materia. Men ändå sitter du på kanske en stol? vid en datorskärm/mobil ? och läser vad jag skriver. Det förstår jag inte riktigt. För att läsa vad jag skriver och ge ett svar så måste du tänka med hjärnan för att komma fram till ett svar?
Jo, absolut! Jag förstår det inte själv heller fullt ut. Alltså, jag TÄNKER inte på det sättet som man vanligtvis gör. Så här: Förr i tiden kunde jag inte ens tänka på...tja, vi säger "A Serbian Film" utan att få total ångest, detta utan att ens ha sett den själv, utan bara genom att få vissa scener återberättade för mig. Idag hade jag kunnat se den utan att röra en min då det kräver ett intellekt för att reagera på sin omgivning. Mitt tillstånd är ju givetvis enormt förnedrande, då jag alltid ansett mig vara en människa med "god moral" (utan att ge sig in i någon moralfilosofi) och ett helt okej intellekt. Jag är alltså helt oförmögen att påverka mitt öde.
Jag känner alltså varken glädje, sorg, rädsla, kärlek, hat, ångest, lycka, kåthet osv. Är oförmögen att läsa av folks ansikten/kroppsspråk/tonläge. Vet inte om de skämtar eller är allvarliga.