2014-03-02, 22:06
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Hade föreställt mig gud som en äldre herre, men detta stämmde ej. Det var en han, medelålders och mer åt det mörkhyade släktet. Konstigt nog så talade vi samma språk, han lixom talade inne i mitt huvud.

Det första mötet inträffade när jag var ute på en längre skogspromenad.

Du hade chansen att bli en världskändis, attans att du inte tog en bild.
Citera
2014-03-02, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Intressant asså, vad gör du på dagarna? och även om din situation är som den är så kan du knappast kalla dig för död .

På dagarna hänger jag i lägenhet. Är sjukskriven.

När jag dog (eller, upplöstes/upplystes kanske?) så kände jag hur pannloben och lillhjärnan höjdes upp så att säga. Jag kände det fysiskt. Ögonen stirrades upp, och det var precis i det ögonblicket, precis då som jag förstod precis allting om alltings allt.. Det var det vackraste jag varit med om.

Föreställ dig att ALL smärta du upplevt i livet omvandlas till en pulserande bomb av totalt villkorslös kärlek, värme och frid.
Senast redigerad av Kalasgott 2014-03-02 kl. 22:21.
Citera
2014-03-02, 22:11
Avslutad
Ungefär som om din första kärlek som du aldrig fick, den du applicerade dina drömmar på, älskade dig lika naivt och rent som du älskade hen, x100
Senast redigerad av Kalasgott 2014-03-02 kl. 22:19.
Citera
2014-03-02, 22:12
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Du hade chansen att bli en världskändis, attans att du inte tog en bild.

Var ingen ide att säga nåt till dig för du ville bara göra narr av mig. Då vet jag det.
Citera
2014-03-02, 22:18
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Var ingen ide att säga nåt till dig för du ville bara göra narr av mig. Då vet jag det.

Det var för jag har aldrig hört nån säga att dom verkligen sett gud på det viset, därför var det intressant o se om det gick beskriva hur hans utseende var. Du menade alltså att det bara var i ditt huvud och inte i verkligheten? Var inte meningen att göra narr av dig, har lite svårt för sånt där bara men samtidigt kan det fascinera och vara intressant att prata om.
Citera
2014-03-02, 22:20
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasgott
På dagarna hänger jag i lägenhet. Är sjukskriven med motiveringen: "Mycket svårbedömd patient, har känslan av att ha förlorat sin kropp och sitt medvetande"

När jag dog (eller, upplöstes/upplystes kanske?) så kände jag hur pannloben och lillhjärnan höjdes upp så att säga. Jag kände det fysiskt. Ögonen stirrades upp, och det var precis i det ögonblicket, precis då som jag förstod precis allting om alltings allt.. Det var det vackraste jag varit med om.

Föreställ dig att ALL smärta du upplevt i livet omvandlas till en pulserande bomb av totalt villkorslös kärlek, värme och frid.

Låter ju minst sagt otroligt! Har du några händelser du har lust o dela med dig av som har hänt efter det nu när du har varit "upplöst" ?
Citera
2014-03-02, 22:22
Medlem
kef71s avatar
Citat:
På dagarna hänger jag i lägenhet. Är sjukskriven med motiveringen: "Mycket svårbedömd patient, har känslan av att ha förlorat sin kropp och sitt medvetande"

Du har den känslan fortfaran då alltså och inte bara när det inträffade? Aj då.

Citat:

Och nu känns det tomt och meningslöst efter den upplevelsen eller? Jag har också haft en upplevelse när jag visst allt om universum, kärlek och meningen med livet. I motsats till dig då så berodde det mest p.g.a svamp. Men jag förstår känslan. Skulle gärna ha den kvar...

Citat:

Jo tack, det skulle sitta bra. Men det som jag inte riktigt förstår är varför du mår så dåligt nu om du ändå varit med om en underbar upplevelse?
Senast redigerad av kef71 2014-03-02 kl. 22:26.
Citera
2014-03-02, 22:25
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Det var för jag har aldrig hört nån säga att dom verkligen sett gud på det viset, därför var det intressant o se om det gick beskriva hur hans utseende var. Du menade alltså att det bara var i ditt huvud och inte i verkligheten? Var inte meningen att göra narr av dig, har lite svårt för sånt där bara men samtidigt kan det fascinera och vara intressant att prata om.

Såg han med egna ögon ett par meter bort om du nu är så nyfiken.
Citera
2014-03-02, 22:25
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Skall besvara dina frågor, så din hunger på det okända kan mättas.

När jag pratade om ljuset så menar jag att jag faktiskt har sett gud och pratat med han.

Jag är så mänsklig jag kan bli, men jag tror faktiskt att jag är utvald.
Citat:
Hade föreställt mig gud som en äldre herre, men detta stämmde ej. Det var en han, medelålders och mer åt det mörkhyade släktet. Konstigt nog så talade vi samma språk, han lixom talade inne i mitt huvud.

Det första mötet inträffade när jag var ute på en längre skogspromenad.
Tack för svar!

Det låter väldigt bisarrt för mig som utomstående att höra det, hände det appropå ingenting? Vill inte hävda att du är psykiskt sjuk men vad menar du är det som skiljer denna upplevelse från personer som har psykiska problem eller vanföreställningar? Skulle du klassa dig själv som psykotisk på ett positivt sätt eller är du fortfarande en "vanlig" människa som "tänker som genomsnittsmänniskan"? Känner du att denna gud som du mött tillhör en särskild religion; om ja, vilken och varför?
Citera
2014-03-02, 22:27
Avslutad
Citat:
Låter ju minst sagt otroligt! Har du några händelser du har lust o dela med dig av som har hänt efter det nu när du har varit "upplöst" ?

Nej tyvärr, det var det sista "fyrverkeriet" så att säga.
Nu befinner jag mig i ett vacuum som sagt. Det går inte att föreställa sig av någon levande (D.v.s tänkande individ) för att ett vacuum är just en plats utan något materia alls.

"Antikens grekiska filosofer frågade sig "hur ingenting skulle kunna vara någonting?". Platon fann likaså tanken på ett vakuum otänkbart och det passade inte in i hans idévärld."
Citera
2014-03-02, 22:27
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Såg han med egna ögon ett par meter bort om du nu är så nyfiken.

Det låter ju helt fantastiskt, fick du svar på några svåra frågor av Gud då eller?
Citera
2014-03-02, 22:30
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej tyvärr, det var det sista "fyrverkeriet" så att säga.
Nu befinner jag mig i ett vacuum som sagt. Det går inte att föreställa sig av någon levande (D.v.s tänkande individ) för att ett vacuum är just en plats utan något materia alls.

"Antikens grekiska filosofer frågade sig "hur ingenting skulle kunna vara någonting?". Platon fann likaså tanken på ett vakuum otänkbart och det passade inte in i hans idévärld."

Du befinner dig i ett vacuum utan något materia. Men ändå sitter du på kanske en stol? vid en datorskärm/mobil ? och läser vad jag skriver. Det förstår jag inte riktigt. För att läsa vad jag skriver och ge ett svar så måste du tänka med hjärnan för att komma fram till ett svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in