2014-03-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Nu är det iofs bortom mig hur man kan jämföra ett parti som framför en ytterst modest kritik mot den förda migrationspolitiken med ett parti för pedofiler, men jag antar att det helt enkelt är så att multikultidårarna drar den bortre gränsen för vansinne ungefär där deras egen tolerans för andras rätt att tycka olika tar slut. Allt bortom detta är jämförbar ondska, sen spelar det ingen roll om man vill minska utvisa kriminella utlänningar eller våldta spädbarn analt.

Jag kan tycka att det är beklämmande att så många människor inte inser ironin i att kalla sig toleranta och demokrater samtidigt som de titt som tätt ger uttryck för de mest fascistoida åsikter och censurivringar. Det allra mest skrämmande är att jag på allvar tror att det inte direkt handlar om dubbelmoral utan snarare tunnelseende. De här individerna är så upptagna med sin egen inbillade godhet att de inte själva hör alla grodor som hoppar ur deras munnar. De tror att de förespråkar tolerans och demokrati och att just detta är så viktigt att de är beredda att förfölja och utrota alla som inte håller med.

Ignorant som du är, verkar du inte förstå dina egna brister. Du klagar på att många människor inte inser ironin att kalla sig toleranta och demokrater och att de är beredda att förfölja och utrota alla som inte håller med. Brevbäraren vägrade dela ut SD- relaterad reklam. Utrota?Förfölja? Var får du det ifrån? Brevbäraren anser troligtvis att SD:s anhängare inte står för demokratiska värderingar. Han gör helt rätt. SD står inte för alla människors lika värde, kom helst inte med argument som att jag ska läsa deras partiprogram för det har jag redan gjort och den står så långt ifrån deras verkliga åsikter som det bara går. De är lögnaktiga i all deras retorik. Samtidigt talar du så gott om demokratin. Tycker du inte att brevbäraren har rätten att bojkotta vad han tycker inte står för mänskliga rättigheter? Det är människor som honom, som undviker manipulering av rasistiska åsikter vilket i slutändan tilltalar människan och mänskligheten mer än att dela ut rasistisk reklam och låta massor av människor falla för SD:s propaganda. Tänk om. Tänk rätt.
Citera
2014-03-02, 01:47
Medlem
Corrans avatar
Hoppas media tar kontakt med Bring för att få en kommentar...är detta deras policy?
Citera
2014-03-02, 01:50
Medlem
På aftonhoran blir han väl en hjälte för sin kamp mot rasismen
Citera
2014-03-02, 01:58
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
På aftonhoran blir han väl en hjälte för sin kamp mot rasismen

Redan anställd...passande, då han lär få sparken från nuvarande arbetsgivare.
Citera
2014-03-02, 02:05
Medlem
Finns det så mycket att diskutera? det handlar om en enskild person. Enskilda personer tenderar att bete sig underligt. Den stora skaran brevbärare gör nog inte så här.

Kan nog tänka mig att det finns en och annan brevbärare som är sosse/vänster- hatare som också vägrar dela ut valsedlar för dessa partier, men ej uttalat.
Citera
2014-03-02, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stateofsweden
Ignorant som du är, verkar du inte förstå dina egna brister. Du klagar på att många människor inte inser ironin att kalla sig toleranta och demokrater och att de är beredda att förfölja och utrota alla som inte håller med. Brevbäraren vägrade dela ut SD- relaterad reklam. Utrota?Förfölja? Var får du det ifrån? Brevbäraren anser troligtvis att SD:s anhängare inte står för demokratiska värderingar. Han gör helt rätt. SD står inte för alla människors lika värde, kom helst inte med argument som att jag ska läsa deras partiprogram för det har jag redan gjort och den står så långt ifrån deras verkliga åsikter som det bara går. De är lögnaktiga i all deras retorik. Samtidigt talar du så gott om demokratin.
Du är så fantastiskt ignorant uppe i ditt elfenbenstorn att du med säkerhet slår fast att SD minsann står för helt andra saker än vad man skriver i sitt partiprogram. Du redovisar inga källor till ditt påstående. Istället kräver du att vi accepterar ditt uttalande som Den Eviga Sanningen.

Citat:
Tycker du inte att brevbäraren har rätten att bojkotta vad han tycker inte står för mänskliga rättigheter?
Med tanke på att det inte ingår i hans arbetsbeskrivning att agera vandrande spamfilter så tycker jag självfallet inte att han gör rätt. Tvärtom framstår du (om möjligt) som ännu mer korkad än vad du nyss gjorde när du helt utan källhänvisningar berättade om "vad SD verkligen tycker".

Jag är likväl glad att du valde att kasta dig in i debatten här och kommentera mitt inlägg. Du utgör en utmärkt referens till vad jag skriver om sådana som dig, människor så upptagna av sin egen ideologiska överhöghet att ni helt missar att ni själva beter er på precis samma fascistoida vis som ni försöker påstå att SD står för bakom sitt partiprogram. Det finns bara en enda sanning och det är den du förespråkar. Alla som inte böjer sig för detta för dig oomkullrunkeliga faktum är antingen onda eller dumma. Det är ungefär där din verkliga tolerans för andra slutar.
Senast redigerad av Haverism 2014-03-02 kl. 02:11.
Citera
2014-03-02, 02:09
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ignorant som du är, verkar du inte förstå dina egna brister. Du klagar på att många människor inte inser ironin att kalla sig toleranta och demokrater och att de är beredda att förfölja och utrota alla som inte håller med. Brevbäraren vägrade dela ut SD- relaterad reklam. Utrota?Förfölja? Var får du det ifrån? Brevbäraren anser troligtvis att SD:s anhängare inte står för demokratiska värderingar. Han gör helt rätt. SD står inte för alla människors lika värde, kom helst inte med argument som att jag ska läsa deras partiprogram för det har jag redan gjort och den står så långt ifrån deras verkliga åsikter som det bara går. De är lögnaktiga i all deras retorik. Samtidigt talar du så gott om demokratin. Tycker du inte att brevbäraren har rätten att bojkotta vad han tycker inte står för mänskliga rättigheter? Det är människor som honom, som undviker manipulering av rasistiska åsikter vilket i slutändan tilltalar människan och mänskligheten mer än att dela ut rasistisk reklam och låta massor av människor falla för SD:s propaganda. Tänk om. Tänk rätt.
Vad ar partiprogrammet om inte deras asikter? Vem fan ar du att bestamma vad deras verkliga asikter ar? Det gor de nog bast sjalva, och har gjort i partiprogrammet.

Klart forresten brevbararen inte har ratt att bojkotta vissa utskick. Han ar inte anstalld for att vara en tolkare av manskliga rattigheter, han ar anstalld for att bara ut brev till folk. Alla brev som har skickats, inte bara de han tycker om. Han kan bojkotta SD bast han vill pa fritiden, pa arbetstiden gor man det man har skrivit under ett anstallningskontrakt pa att man ska gora. Jag kan satsa alla mina besparingar pa att det inte star nagot i hans kontrakt om att granska posten utefter personliga varderingar och ta bort vissa brev darefter.

Vad menar du ar demokratiska varderingar? Det finns egentligen bara en: alla som vill ska fa propagera for vad de vill, sen haller man ett val och det alternativ som far flest roster ska genomforas.
Citera
2014-03-02, 02:10
Medlem
SuckItUps avatar
Brevbäraren jobbar knappast politiskt när denne delar ut posten. Oavsett åsikt har denne skyldighet att se till att posten delas ut efter handlingsplan MEN denne får givetvis ha sina åsikter så länge de stannar som just åsikter
Kan man inte skilja på jobb och fritid (och politik) bör man lämpligen arbeta på annat ställe som uppfyller kraven bättre.
Tänk om denne brevbärare helt plötsligt skulle börja avsky en viss bank eller liknande och inte vill dela ut post från denna bank, det skulle då se ut det
Citera
2014-03-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Vad ar partiprogrammet om inte deras asikter? Vem fan ar du att bestamma vad deras verkliga asikter ar? Det gor de nog bast sjalva, och har gjort i partiprogrammet.

Klart forresten brevbararen inte har ratt att bojkotta vissa utskick. Han ar inte anstalld for att vara en tolkare av manskliga rattigheter, han ar anstalld for att bara ut brev till folk. Alla brev som har skickats, inte bara de han tycker om. Han kan bojkotta SD bast han vill pa fritiden, pa arbetstiden gor man det man har skrivit under ett anstallningskontrakt pa att man ska gora. Jag kan satsa alla mina besparingar pa att det inte star nagot i hans kontrakt om att granska posten utefter personliga varderingar och ta bort vissa brev darefter.

Vad menar du ar demokratiska varderingar? Det finns egentligen bara en: alla som vill ska fa propagera for vad de vill, sen haller man ett val och det alternativ som far flest roster ska genomforas.

Partiprogrammet är vad som står i deras partiprogram, såklart. Jag säger inget annat. Men lär dig läsa mellan raderna. SD har sedan lång tid tillbaka stått för rasistiska åsikter, och många av deras anhängare är rasister, samtidigt som flertal SD politiker öppet beskrivit sina rasistiska åsikter, och visserligen fått sparken. Applåder. Klimatet i svensk politik för tillfället är väldigt antirasistisk, skulle SD propagera för en hårdare invandringspolitik skulle man troligtvis tappa röster. Hur du väljer att tolka SD:s politik är upp till dig, antagligen motsätter du mina åsikter. Jag ber dig inte heller att byta sida, du får tycka precis som du vill, men jag kommer tills min kista stängs stå för mina åsikter jämt emot främlingsfientliga personer som dig. Och ja, hade jag varit i brevbärarens skor, hade jag gjort likadant. Kalla det för brytande av anställningskontraktet, som det faktiskt är. Står han för sina åsikter och är emot SD:s propaganda(som är att sopa partiets smuts under mattan) gör han rätt i att bojkotta deras partiprogram. Det är i slutändan kanske inte bra för honom själv, men för mänskligheten.

Demokratiska värderingar handlar om att alla människor är lika mycket värda. SD står inte för dessa värderingar punkt slut.
Citera
2014-03-02, 02:34
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Glöm inte att ta Screendump nu....känns som det är risk att han inte kommer stå för vad han gör mycket länge till.

Finns backup om det skulle behövas, misstänkte att en sådan kan eventuell behövas.
Citera
2014-03-02, 03:08
Medlem
HerrTrumpets avatar
Riktigt skrämmande det här, blir riktigt förbannad på folk som tror att de ska bestämma vad som är bra för mig.
Citera
2014-03-02, 04:12
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Även om brevbärarens chefer kanske är politiskt korrekta, gillar olika och är anti-SD så tror jag att dom kommer att avskeda honom. Dom kan säga hans tankar var "goda" men det har nu lett till att företagets rykte har skadats. Om dom inte avskedar honom och istället säger att han gjorde rätt så kommer Citymail ut som anti-demokratiska, vilket skadar deras rykte ännu mer. Att citymails arbetare slänger papper, sedlar och reklam som inte passar dom själva är allvarligt och kan leda till stora problem för citymail, särskilt då kunderna börjar misstro dom. Sammarbetspartner kan dra sig ur.

Brevbäraren lär nog kallas in på ett möte med chefen på måndag. Flera personer har redan mailat citymail angående brevbäraren. Vissa har tom inkluderat bilder på det han har skrivit. Att han verkar så kaxig och nonchalant på facebook gör ju inte saken bättre.

borde inte de kunder som fått sitt material slängt/ej utdelat kunna stämma dom för kontraktsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in