Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Orkar inte läsa igenom tråden för jag antar att den består av det gamla vanliga offerkoftandet. Dock gör brevbäraren förstås helt fel. För fyra år sedan vägrade många av mina kolleger (även om det var innan jag börjat jobba på Tidningsbärarna, fått höra det i efterhand) dela ut Moderaternas valpropaganda. Det känns väl än mer extremt. Dock ser man här och där att folk satt upp "ingen rasistisk propaganda" på dörrarna, och då kan man ju vara flexibel och låta bli att dela ut till dem. De är ju ändå inte målgruppen.
Man kan förstås inte välja och vraka kring vad man vill dela ut baserat på sina egna politiska åsikter. Då ska man inte jobba med postutdelning.
Lite citat av vad han har skrivit för de som inte orkar läsa igenom
"Vi kan jämföra det med att jag skulle vara någon som jobbar statligt för att fler ska rösta. arbetsuppgifter som att informera om alla olika partier. Självklart lägger jag inte fram alla partier då. Då presenterar man de partier som är relevanta för vårat demokratiska system, vilket SD inte är."
"Ja, om folk ändå var kapabla att göra egna val så hade det inte varit en diskussion
Tyvärr har jag inte den tilliten till folk i mitt område. Tjänstefel är nästan omöjligt att inte göra som brevbärare, och jag håller inte mitt jobb lika nära mitt hjärta som gör med mina medmänniskor."
"1) Nej, jag sa att jag inte litade på att personer som inte exponeras för annat en det som kommer ner i deras brevlåda eller i deras email, kan forma en kvalificerad åsikt.
Om någon bara utsätts för en sorts åsikter är det stor chans att den individen accepterar de åsikter som läggs fram. Är det demokrati?"
"För det första handlar det inte om vad jag gillar eller inte. Det handlar om felaktig statistik, konstigt vinklade frågor och så vidare, som vissa människor inte kan stå emot."
"Fredrik Bergkvist hahaha underbart. Jag är ingen demokratiförrädare på något sätt" (yeah right....)