2014-03-02, 00:52
Medlem
ItalianSpidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multisnubben
Knepigt läge för brevbäraren.. Att demokratiskt dela ut allt som läggs i hans brevbärarväska eller ta ställning till vad som läggs i densamma!? Tänk er att ni bor i Holland, där har vi ett pedofilparti.. Hur skulle ni göra om ni som brevbärare såg deras valsedlar i er väska? Jag vet att många av er är kvinnohatare och tycker att feminister är just feminister för att de inte blivit våldtagna, det är smärtsamt uppenbart baserat på era tidigare inlägg, men jag antar att de flesta av er ser pedofili som det lägsta av det låga.

1. Källa på att det finns ett pedofilparti i Holland.
2. Eftersom pedofili är förbjudet enligt svensk lag så skulle det inte kunna existera ett pedofilparti i Sverige, alltså är det en icke-fråga.
Citera
2014-03-02, 00:54
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multisnubben
Knepigt läge för brevbäraren.. Att demokratiskt dela ut allt som läggs i hans brevbärarväska eller ta ställning till vad som läggs i densamma!? Tänk er att ni bor i Holland, där har vi ett pedofilparti.. Hur skulle ni göra om ni som brevbärare såg deras valsedlar i er väska? Jag vet att många av er är kvinnohatare och tycker att feminister är just feminister för att de inte blivit våldtagna, det är smärtsamt uppenbart baserat på era tidigare inlägg, men jag antar att de flesta av er ser pedofili som det lägsta av det låga.

Nu är chansen ytterst liten att ett pedofil parti skulle komma in i riksdagen, så det blir svårt att säga vad man egentligen skulle ha gjort. Men jag hade förmodligen fortsatt med det som jag har fått betalt för att göra alltså att dela ut posten och inte suttit och grävt runt efter saker jag inte gillar. Chansen är ändå liten att ett pedofil parti skulle komma in i riksdagen så varför bry sig.

Sen är det skillnad på ett pedofil parti som i princip är hatade av alla utom just pedofiler och ett Sverige vänligt parti som har cirka 10 procent av rösterna. Kan det vara så att du tillhör extremvänstern?
Citera
2014-03-02, 00:57
Medlem
nins avatar
Skicka screenprinten till hans chefer och fråga om detta är ett utbrett problem på företaget.
Citera
2014-03-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItalianSpiderman
2. Eftersom pedofili är förbjudet enligt svensk lag så skulle det inte kunna existera ett pedofilparti i Sverige, alltså är det en icke-fråga.

1. Det fanns ett pedofilparti

http://en.wikipedia.org/wiki/Party_for_Neighbourly_Love,_Freedom,_and_Diversity

2. Pedofili är inte olagligt, det är helt lagligt att vara pedofil.
Att föreslå lagändringar är inte heller olagligt.
Citera
2014-03-02, 01:11
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Party_for_Neighbourly_Love,_Freedom,_and_Diversity
2. Ar du seg eller? Klart man far ha ett parti vars syfte ar att andra lagen sa att nagot som nu ar olagligt, blir lagligt efter att partiet vunnit valet?! Du har ju uppenbart inte fattat det har med demokrati... Valen skulle bli ganska ensidiga om man inte fick ha ett parti som ville andra pa nagon lag alls.

Edit: fan mitt tusende inlagg och nan fjant hinner fore
Citera
2014-03-02, 01:12
Medlem
ItalianSpidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
1. Det fanns ett pedofilparti

http://en.wikipedia.org/wiki/Party_for_Neighbourly_Love,_Freedom,_and_Diversity

2. Pedofili är inte olagligt, det är helt lagligt att vara pedofil.
Att föreslå lagändringar är inte heller olagligt.

1. Alltså är det en icke-fråga idag 2014.

2. Att knulla barn är olagligt. Att uppmana knullning av barn är olagligt. Att vara pedofil är inte olagligt i sig men att begå pedofili i sig är olagligt.
Citera
2014-03-02, 01:14
Medlem
Corrans avatar
Han går ut i en öppen grupp...säger hur man missköter sitt jobb. Men går man in på hans sida så ser man tydligt att han jobbar för Bring. Han har sitt fullständiga namn på facebook.

Beskriver tydligt hur han saboterar på jobbet...hur tänker folk???

Verkar inte ens anse att det är nåt demokratiskt problem (efter jag skummat igenom tråden).

Det var nog längesedan demokratin i detta land var så hotat. haha, ja gisses....men i slutändan vinner bara SD mer och mer på sånt här. Men denna Fredrik verkar va lite bakom...
Citera
2014-03-02, 01:16
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Inte första gången brevbärare vägrar dela ut något de ogillar. Både ND-utskick och porr har tidigare drabbats.

http://www.expressen.se/nyheter/brevbarare-vagrade-dela-ut-nd-propaganda/

(Hittar tyvärr inget om porren just nu. Det var ett tag sedan.)
Har för mig att valförrättare vägrat lägga ut valsedlar för SD. Diskussionen är dock för mig akademisk. Som värnpliktig i armén innan kapitulationen inför EU agerar jag enligt krigsmans erinran och andra instruktioner. 1. Jag är fortfarande värnpliktsskyldig enligt totalförsvarets instruktioner. 2. Varje meddelande om att motståndet upphört är falskt. 3. Stay-behind råder i Sverige.
Citera
2014-03-02, 01:19
Medlem
Citat:
1. Alltså är det en icke-fråga idag 2014.

2. Att knulla barn är olagligt. Att uppmana knullning av barn är olagligt. Att vara pedofil är inte olagligt i sig men att begå pedofili i sig är olagligt.

Fast man kan kräva en lagändring samtidigt som man uppmuntrar till att följa lagen, dom flesta pedofil organisationer gör det. Jag ser inte vilken lag skulle kunna förbjuda en sån parti.

Sen finns Martjin också i Nederländerna :
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vereniging_Martijn
Citera
2014-03-02, 01:19
Medlem
Även om brevbärarens chefer kanske är politiskt korrekta, gillar olika och är anti-SD så tror jag att dom kommer att avskeda honom. Dom kan säga hans tankar var "goda" men det har nu lett till att företagets rykte har skadats. Om dom inte avskedar honom och istället säger att han gjorde rätt så kommer Citymail ut som anti-demokratiska, vilket skadar deras rykte ännu mer. Att citymails arbetare slänger papper, sedlar och reklam som inte passar dom själva är allvarligt och kan leda till stora problem för citymail, särskilt då kunderna börjar misstro dom. Sammarbetspartner kan dra sig ur.

Brevbäraren lär nog kallas in på ett möte med chefen på måndag. Flera personer har redan mailat citymail angående brevbäraren. Vissa har tom inkluderat bilder på det han har skrivit. Att han verkar så kaxig och nonchalant på facebook gör ju inte saken bättre.
Citera
2014-03-02, 01:21
Medlem
Orkar inte läsa igenom tråden för jag antar att den består av det gamla vanliga offerkoftandet. Dock gör brevbäraren förstås helt fel. För fyra år sedan vägrade många av mina kolleger (även om det var innan jag börjat jobba på Tidningsbärarna, fått höra det i efterhand) dela ut Moderaternas valpropaganda. Det känns väl än mer extremt. Dock ser man här och där att folk satt upp "ingen rasistisk propaganda" på dörrarna, och då kan man ju vara flexibel och låta bli att dela ut till dem. De är ju ändå inte målgruppen.

Man kan förstås inte välja och vraka kring vad man vill dela ut baserat på sina egna politiska åsikter. Då ska man inte jobba med postutdelning.
Citera
2014-03-02, 01:45
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Orkar inte läsa igenom tråden för jag antar att den består av det gamla vanliga offerkoftandet. Dock gör brevbäraren förstås helt fel. För fyra år sedan vägrade många av mina kolleger (även om det var innan jag börjat jobba på Tidningsbärarna, fått höra det i efterhand) dela ut Moderaternas valpropaganda. Det känns väl än mer extremt. Dock ser man här och där att folk satt upp "ingen rasistisk propaganda" på dörrarna, och då kan man ju vara flexibel och låta bli att dela ut till dem. De är ju ändå inte målgruppen.

Man kan förstås inte välja och vraka kring vad man vill dela ut baserat på sina egna politiska åsikter. Då ska man inte jobba med postutdelning.

Lite citat av vad han har skrivit för de som inte orkar läsa igenom

"Vi kan jämföra det med att jag skulle vara någon som jobbar statligt för att fler ska rösta. arbetsuppgifter som att informera om alla olika partier. Självklart lägger jag inte fram alla partier då. Då presenterar man de partier som är relevanta för vårat demokratiska system, vilket SD inte är."

"Ja, om folk ändå var kapabla att göra egna val så hade det inte varit en diskussion
Tyvärr har jag inte den tilliten till folk i mitt område. Tjänstefel är nästan omöjligt att inte göra som brevbärare, och jag håller inte mitt jobb lika nära mitt hjärta som gör med mina medmänniskor."

"1) Nej, jag sa att jag inte litade på att personer som inte exponeras för annat en det som kommer ner i deras brevlåda eller i deras email, kan forma en kvalificerad åsikt.
Om någon bara utsätts för en sorts åsikter är det stor chans att den individen accepterar de åsikter som läggs fram. Är det demokrati?"

"För det första handlar det inte om vad jag gillar eller inte. Det handlar om felaktig statistik, konstigt vinklade frågor och så vidare, som vissa människor inte kan stå emot."

"Fredrik Bergkvist hahaha underbart. Jag är ingen demokratiförrädare på något sätt" (yeah right....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in