2014-02-28, 23:53
Bannlyst
Eller så skulle en Svensk obligatorisk värnplikt visa det omöjliga med att blanda Muslimer ihop med Svenska unga män?
Vilket parti vågar ge sig på detta expriment dom äter ju inte ens ärtsoppa !

Kan muslimer lära sig allt om vapen och minering utan att använda det mot civila?
Citera
2014-03-01, 00:08
Bannlyst
Om man nu ska erbjuda alla unga en obligatorsik militärtjänst

Självklart hoppas jag på att de ungar som flyttade hit 1994 kan tänka sig att göra lumpen och försvara sitt nya land som gett dom skola kläder och tak över skallen för att lugna ner sig som Svenskar ungar gjort i alla år.?

Inte kan dom väl ta med sig sin kunskap från militärtjänsten tillbaka till hemlandet?
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-03-01 kl. 00:12. Anledning: Rubrik
Citera
2014-03-01, 00:38
Bannlyst
Om dom får en egen agenda från styrande föräldar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Eller så skulle en Svensk obligatorisk värnplikt visa det omöjliga med att blanda Muslimer ihop med Svenska unga män?
Vilket parti vågar ge sig på detta expriment dom äter ju inte ens ärtsoppa !

Kan muslimer lära sig allt om vapen och minering utan att använda det mot civila?

Nu har du kommit fram till hela tanken med krig inom landet vem är Muslimerna trogna mot?

För att slippa radering så säger jag så här om du kommer från mellanöstern var ligger dina sympatier som Muslim om Sverige utbildar soldater utan tanke på religion å som ska skapa ordning i länder där dom ALDRIG är sams?

Då faller hela min tanke på att låt alla 19 åringar bli vänner genom gemensam militärtjänst.
Senast redigerad av Bejrut 2014-03-01 kl. 00:42.
Citera
2014-03-01, 00:50
Medlem
SFC1977s avatar
Problemet med extremiteten är hen tror alla tänker som hen. Men å är inte fallet, dem flesta människor leva ifred och välja hur dem ska leva sitt eget liv.
Citera
2014-03-01, 00:59
Bannlyst
Lumpen var hatad då och nu 35 år senare.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Problemet med extremiteten är hen tror alla tänker som hen. Men å är inte fallet, dem flesta människor leva ifred och välja hur dem ska leva sitt eget liv.

Du var i gång i går och skrev lika intetsägande i dag svarar jag:

Jag gillar att solen går upp och att jag inte vaknar i en mörk cell utan med min tjej/ tant 50 år. Har du någon lösning på att folkgrupper inte gillar varandra? Min lösning var att dom ska gå genom något jävligt tråkit och tufft ihop.
Citera
2014-03-01, 01:15
Bannlyst
Vissa blir g.a andra går bort.

En grej med min ålder är att i bland vill man ringa till folk på listan och från lumpen många är faktiskt Döda.

Mitt bästa råd till arga 30 åringar blir ändå lägg inte tid på detta om 15 år kan du vara borta.

Skulle jag dö i dag finns det bara 3 personer som jag är släkt med som var med (gamla nog att minnas) när jag döptes SUUG på den hemska tanken. Jag är 54 år

Jag är 4 år yngre än Stenmark Borg Frank Andersson Wassberg
Senast redigerad av Bejrut 2014-03-01 kl. 01:27.
Citera
2014-03-01, 01:21
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Du var i gång i går och skrev lika intetsägande i dag svarar jag:

Jag gillar att solen går upp och att jag inte vaknar i en mörk cell utan med min tjej/ tant 50 år. Har du någon lösning på att folkgrupper inte gillar varandra? Min lösning var att dom ska gå genom något jävligt tråkit och tufft ihop.
Problemet är en ordet "grupp". Att gruppera människor är bästa sättet att härska och söndra. Det är bästa sättet att sko sig själv. Tyvärr går vi människor på det. Om ledarna för dessa bryr sig om individen är skitsnack. ledarna har sina sina fantasier och drömmar, hur det går för folket är sekundärt.

Förresten så har jag gjort lumpen som du förespråkar och jag tror det kan vara en bra ide. Att få se kraften av ett pansarskott i verkliga livet kan få vem som helst att inse ens egen sårbarhet. Inte för att jag tycker om krig men det var roligt och gav mig en annan syn på livet. Jag tyckte om det och saknar det även om det var tufft och jobbigt ibland.
Citera
2014-03-01, 01:26
Bannlyst
Citat:
Problemet är en ordet "grupp". Att gruppera människor är bästa sättet att härska och söndra. Det är bästa sättet att sko sig själv. Tyvärr går vi människor på det. Om ledarna för dessa bryr sig om individen är skitsnack. ledarna har sina sina fantasier och drömmar, hur det går för folket är sekundärt.

Förresten så har jag gjort lumpen som du förespråkar och jag tror det kan vara en bra ide. Att få se kraften av ett pansarskott i verkliga livet kan få vem som helst att inse ens egen sårbarhet. Inte för att jag tycker om krig men det var roligt och gav mig en annan syn på livet. Jag tyckte om det och saknar det även om det var tufft och jobbigt ibland.

Jättte kul att du skrev detta jag är ganska osäker på mig själv mitt liv har varit över 30 år innanför murarna. Kram
Citera
2014-03-01, 01:31
Bannlyst
När man sitter här och ger samma råd som till sina egna barn och ingen jävlel lyssnar tänker man nästa kväll när jag rökt på ska jag kolla på SEX Pistols.
Citera
2014-03-01, 01:34
Medlem
Citat:

Det bästa sättet att "söndra och härska" på, torde väl snarare vara att försöka få folk att överge sitt folk/kultur/etnicitet, genom att mata dem med den individualistiska-liberalism-skit iden!!!

Vad för befattning genomförde du lumpen som??
Citera
2014-03-01, 01:49
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Det bästa sättet att "söndra och härska" på, torde väl snarare vara att försöka få folk att överge sitt folk/kultur/etnicitet, genom att mata dem med den individualistiska-liberalism-skit iden!!!

Vad för befattning genomförde du lumpen som??
Liberal betyder bara att vara "öppen för nya idéer" och inget mer. Om du vill stänga av utbildning, intellektualism, evolution, samhällsutveckling, socialt samspel och mänsklig utveckling i allmänhet, så klart du inte är öppen för nya idéer och är ideologiskt begränsad i din förståelse av världen.

Jag hade ingen befattning utan var en vanlig soldat!!!
Citera
2014-03-01, 02:47
Medlem
Citat:
Liberal betyder bara att vara "öppen för nya idéer" och inget mer. Om du vill stänga av utbildning, intellektualism, evolution, samhällsutveckling, socialt samspel och mänsklig utveckling i allmänhet, så klart du inte är öppen för nya idéer och är ideologiskt begränsad i din förståelse av världen.

Jag hade ingen befattning utan var en vanlig soldat!!!

Du har inte genomför någon värnplikt, detta är helt uppenbart för envar som läser ditt svar på min fråga om din befattning!!!
Fy faaan vad lågt att ljuga om sådant!! Skäms du inte?

Jag tar och citerar in din lögn här under, till allmän beskådan!
Citat:
Citat:

Den bästa passagen tycker jag är

" Att få se kraften av ett pansarskott i verkliga livet kan få vem som helst att inse ens egen sårbarhet."

Herre gud...

*Skämskudde*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in