Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-28, 12:19
Medlem
Bertil85s avatar
Det man får av Zopiklon är två effekter;

1. Hypnotisk effekt; Märks mest i början av ruset. Mellan 5-15min.

2. Sederande effekt; Cirka 3h rustid.

Happy hunting!
Citera
2014-02-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det man får av Zopiklon är två effekter;

1. Hypnotisk effekt; Märks mest i början av ruset. Mellan 5-15min.

2. Sederande effekt; Cirka 3h rustid.

Happy hunting!

Den hypnotiska effekten e softaste fasen, sen brukar jag bli seg och sova.
Citera
2014-03-01, 03:30
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Den hypnotiska effekten e softaste fasen, sen brukar jag bli seg och sova.
Precis, så upplever jag den också.
Citera
2014-03-01, 05:12
Bannlyst
Vill bara ha lite ökad effekt på en tablett imo 7,5 så jag blir mer mysig är inte ute efter att flumma ur. Vad kan räcka, en shot?
Citera
2014-03-01, 21:21
Medlem
Playahs avatar
Ponera att ja tagit ca 35st 7.5mgare imovane över 30 timmars period, (för mycke vin och piller, fråga inte haha) kommer 4 stycken i en rövpump ge nån effekt idag? Slog i mig 4 stycken nu utan nån effekt
Mvh en ruskåt pundare.
Citera
2014-03-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
Ponera att ja tagit ca 35st 7.5mgare imovane över 30 timmars period, (för mycke vin och piller, fråga inte haha) kommer 4 stycken i en rövpump ge nån effekt idag? Slog i mig 4 stycken nu utan nån effekt
Mvh en ruskåt pundare.

Det bör inte ge någon effekt typ, helt sjukt varför ta så många? man pajjar toleransen rejält av dessa häst doser, jag tyckte när jag tog 4-5 st under en period var det på tok för mkt. I dags läget mellan 1-3 stycken.
Citera
2014-03-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Precis, så upplever jag den också.

Fick den dock inte igår på 1stilnoct a 5mg, och 2st imovane 7,5. Funderar på 3-3,5 st 7,5 or med lite grape juice och lite the Walking dead så blir nog kvällen soft, sen trappar jag ur och tar ett break ett tag :P
Citera
2014-03-01, 23:16
Medlem
Punklivs avatar
Är det någon som fått nedsatt syn efter behandling med z-analoger? Jag ser t.ex en ljus och tydlig skugga när jag rör handen eller liknande, speciellt om det är framför en svart yta. Jag får nog kolla upp det.

Nämn inte hjärntumör - det är jag medveten om att det kan vara.

Edit: jag ser det alltså inte bara under påverkan.
Senast redigerad av Punkliv 2014-03-01 kl. 23:20.
Citera
2014-03-02, 10:59
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Är det någon som fått nedsatt syn efter behandling med z-analoger? Jag ser t.ex en ljus och tydlig skugga när jag rör handen eller liknande, speciellt om det är framför en svart yta. Jag får nog kolla upp det.

Nämn inte hjärntumör - det är jag medveten om att det kan vara.

Edit: jag ser det alltså inte bara under påverkan.
Åk omedelbart till sjukhus och kolla upp det där så fort som möjligt! Vad menar du med "nämn inte hjärntumör" då det är en ny upptäckt att dessa mediciner kan framkalla. Dessa tumörer sätter sig så att de skapar ett tryck mot synnerven, vilket påverkar synen på det sätt du beskriver.

Detta har visat sig vara vanligare än du tror! --->http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24113364

Citera
2014-03-02, 11:58
Medlem
qleks avatar
har varit drogfri i snart 8veckor och har djävulska problem att somna om nätterna, så gick till doktorn och det var ju inte så oväntat att propvan skulle ge mig myrkrypningar, theralen kunde jag inte gå upp dagen efter på och ataraxen gjorde mig inte trött, så jag fick imovane denna gången.
Jag tar ca 1tablett 30min innan jag går lägger mig men ändå tar de kanske 1-2timmar tills jag somnar men innan jag fick imovane kunde de ta 3-4timmar innan jag somnade. Bör jag påpeka detta till läkaren eller ska jag va nöjd med imovane?
Läkaren vet att jag varit missbrukare så är rädd för att han ska tro att jag fiskar efter tungre grejer bara.
Citera
2014-03-02, 12:00
Medlem
Playahs avatar
Ifall man rent teoretiskt skulle vilja ta livet av sig går de att göra med en hög dos zopiklon adminstrerar intravenöst?
Citera
2014-03-02, 12:01
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Åk omedelbart till sjukhus och kolla upp det där så fort som möjligt! Vad menar du med "nämn inte hjärntumör" då det är en ny upptäckt att dessa mediciner kan framkalla. Dessa tumörer sätter sig så att de skapar ett tryck mot synnerven, vilket påverkar synen på det sätt du beskriver.

Detta har visat sig vara vanligare än du tror! --->http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24113364

Kan du förklara lite enkelt för en mindre begåvad vad som står i artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in