Citat:
Ursprungligen postat av
Arthas
Visst, tycker det är lite överdrivet att gapa om nya partier. Samtidigt visar det lite folks känslor idag, inte vad man väl tänker när man väl står där på valdagen.
Grejen med Thoralf är väl detta:
Väldigt lyckad i verkliga livet. Tjänar som sagt över 600.000 kr innan han kom in i riksdagen. Driver en blogg som förklarar riksdagsarbetet. När såg du t.ex. Tony Wiklander som är med på denna lista skriva något intressant senast? Eller Julia Kronelid, förutom pinsamma debatter. Thoralf har även en stark roll i lokala frågor. Något av SD:s starka man i Kalmar och lite i Östergötland. Har lyckats få socialstyrelsen i Kalmar att återkalla krogtillstånd till en invandrare som orättvist fått sitt krogtillstånd indraget osv.
Thoralf har även varit suppleant i diverse utskott innan han fick en fast plats i skatteutskottet. Ibland får vi även läsa om detta i bloggen. Utöver det så driver han diverse flygbladskampanjer och backar ej för kritik mot allt från islam till att varit den första att få igång Katarina Mazetti-gate.
Jag personligen tycker han kan vara lite för "burdus" och inte vara tillräckligt pragmatiskt alltid. Men i det stora hela är han ju en riktig hjälte för ett så bespottat parti som SD. Att då kasta ut han från riksdagen känns väldigt lågt. Visst, jag skulle kunna ersätta Thoralf med en mer slipad kille egentligen.
Men hur många nya akademiker, intellektuella eller toppnamn presenterar man istället? Ingen.
Istället belönar man kuppmakare mot SDU med topp-platser och i överhuvudtaget vad verkar en nepotism bland de som jobbat sig upp. Det, om inte annat, är en ännu större skandal.
PS. Kan leva med man låter fyrans favoriter komma med, men någon sorts fingertoppskänsla måste man ha om man skall ena rörelsen. T.ex. ett par SDU-namn, gamla rävar och nya förmågor.
Jag håller med. Thoralf är absolut en profil och jag hade gärna sett honom på SDs riksdagslista, men han är INTE en avgörande faktor för hur jag röstar.
Julia Kronelid är absolut ingen duktig riksdagspolitiker. Men hon är öppen SDare och det är mer än vad man kan säga om de flesta. Hon är orädd och hon står för ett Svenskt Sverige.
Jag har förtroende för strategerna inom SD. Vi måste lita på att de gör rätt. För några år sedan så var det förenat med stigmatisering och livsfara att engagera sig för SD. Vi måste lita på att de människor som gått igenom denna brännugn har Svenskarnas bästa för sina ögon.
2014 har vi ett val. Antingen röstar vi på SD för en minskad invandring, eller så röstar vi på sjuklövern eller kastar bort vår röst på ett promilleparti.