2014-02-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
SD kommer aldrig få inflytande de som drömmer om det kan fortsäta. Men nu ser man vad SD är Linus Bylund i riksdagen ....

Det är inget fel på Linus Bylund. Jag vill gärna se honom i riksdagen tusen gånger hellre än Stefan Löfven och hans gelikar. Varje SD ledamot som tar plats tar en plats från landsförrädarna i sjuklövern, men du gör som du vill. Kasta bort din röst om du tycker det är en bra idé.
Citera
2014-02-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Det är inget fel på Linus Bylund. Jag vill gärna se honom i riksdagen tusen gånger hellre än Stefan Löfven och hans gelikar. Varje SD ledamot som tar plats tar en plats från landsförrädarna i sjuklövern, men du gör som du vill. Kasta bort din röst om du tycker det är en bra idé.
Inget fel? hela han är ju för fan ett fel. Kolla hans Tweets och uttalanden det är en katastrof.
Citera
2014-02-28, 19:16
Medlem
Citat:

Du skall se att det är inte bara en röst utan det handlar om tusentals röster, var så säker. En ledning med hål huvudet förtjänar detta.

Trodde inte att knulla sig till en plats var möjligt, men det är precis vad som hänt med nollan Bieler.
Citera
2014-02-28, 19:27
Medlem
PaterNoster777s avatar
Det var ett stort misstag att inte Thoralf fanns med på listan.
Med tanke på de reaktioner detta har väckt så kommer det att bli intressant att se vad som händer då listan slutligen skall fastställas.
Jag tror att detta på sikt kan komma att bidra till att den nuvarande partilednings position kan komma att urholkas.
Citera
2014-02-28, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Med tanke på de reaktioner detta har väckt så kommer det att bli intressant att se vad som händer då listan slutligen skall fastställas.
Jag tror att detta på sikt kan komma att bidra till att den nuvarande partilednings position kan komma att urholkas.

Ja mitt förtroende har rubbats rejält plus att kasselstrand inte är med.... Så äckligt!
Citera
2014-02-28, 19:36
Medlem
NilsCelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Är du bränd? IIngen utbildning och sin plats enbart för hon pippat Karlsson!

korruption har funnits i alla rörelser. Vi sverigevänner och nationalister måste akta oss för att bli allt för utopistiska och likt idioter rasande sträva efter det perfekta vilket aldrig kommer. Vi måste själva ta vårt öde i våra händer och forma det. Först SD i riksdagen, sen växer sig SD stort. Sverigedemokraterna kan inte radikaliseras innan kulturen och samhällsklimatet tillåter det och det gör det inte ännu. Så stoppa huvudet i en hink isvatten och lugna ner sig lite. Mattias Karlsson är en mycket viktig tillgång för sverigevänner (lyssna på radio-debatten igår mot Arnstad eller tv-debatten mot den judiska identitären och svenskhataren Lars Farago 2010) och om priset för honom är att få ha sin musa med sig i riksdagen så är det kanske värt det. Hon är ändå bara en knapptryckare. SD styrs av två spakar. Ledningen -Åkesson och hans kamrater, och oss fria opinionsbildare. Vi har viktigare saker att fundera över än en knapptryckare med 50 000 i månadslön -vilket bara är småpotatis i sammanhanget.

Jag säger inte rösta SD intill döden, men i nuläget har vi ingen annan chans att flytta fram positionerna rent politiskt. Det gäller att tänka till när man röstar och tänka större. Vilka signaler det skickar till etablissemanget när SD växer och att SD växer handlar nog mer om propaganda och psykologi än att realistiskt kunna ändra förd politik med 12%. Framgång föder framgång.

SD är inte svaret utan ett medel på vägen.
Citera
2014-02-28, 19:39
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Hade du varit med ifall du inte avstått menar du? Varför avstod du?

1. Det vet jag inte. Jag kan bara spekulera, men om jag hade hamnat på någon riksdagslista så är min bedömning att det hade varit på icke valbar plats.
2. Det var av privata skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
En alldeles förträfflig man som jag saknar på listan är Martin Karlsson från Eslöv, känd från TV i debatt med Cecilia lind från samma stad, en fullständing krossning.
Tror även han satt ordförande på senaste Landsdagarna.

https://www.youtube.com/watch?v=5TngWUUycdo

Sett han i annat men inte hittat på nätet.

Ja, han var ordförande på LD. Martin har andra uppdrag åt partiet. Jag tror helt uppriktigt att han helt enkelt inte vill kandidera till riksdagen.
Senast redigerad av Joakim.Larsson 2014-02-28 kl. 19:44.
Citera
2014-02-28, 19:41
Medlem
Samla er nu för f-n. Är Thoralf viktigare än hur det går för Sverige? jag har varit SDare sedan 95 och sett många profiler gå ur tiden. SD är ett verktyg och inget självändamål.

Hembygdspartiet, Nationaldemokraterna, Demokratisk Allians och Framstegspartiet. Misslyckade partibildningar som inte fyllt någon funktion. SD är det stora invandringskritiska partiet. Det är i SD och genom SD som det i framtiden finns en chans att påverka förintelsen av allt Svenskt. Partiledningen har alltid gjort vad de måste göra för att gå vidare och utvecklas. SD ska växa till varje pris för att kunna påverka. I slutänden så handlar det om allt vi är och allt vi håller kärt.
Citera
2014-02-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
1. Det vet jag inte. Jag kan bara spekulera, men om jag hade hamnat på någon riksdagslista så är min bedömning att det hade varit på icke valbar plats.
2. Det var av privata skäl.

Ja, han var ordförande på LD. Martin har andra uppdrag åt partiet. Jag tror helt uppriktigt att han helt enkelt inte vill kandidera till riksdagen.

Synd att du avstod. Du hade haft mitt personkryss och många andras. Du är SDs själ personifierad.
Citera
2014-02-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Alltså vad vi ser i SD är något extremt osvenskt, nämligen ett parti där alla med framskjutna positioner har partiledaren personligen att tacka för sin upphöjelse. Inga som skapar en bas på annat sätt (som Thoralf med sin blogg eller Kasselstrand som SDU-ledare) har en chans. Tankarna går till Stalins Ryssland efter att han hade konsoliderat sin makt. Alla var tillsatta av honom personligen.

Effekten ser vi t.ex. på twitter där man kan läsa devota hyllningar efter partiledarens olika framträdanden i media, i synnerhet av SDU:are som tidigare vågade visa självständighet. Det kommer emellertid inte att hjälpa. Kasselstrand och hans gäng kommer aldrig att få förtroendeuppdrag i partiet och jag tror inte de kommer att stanna kvar ens över valet.

För oss som inte har ekonomisk vinning av hur riksdagslistan ser ut så är det stora orosmolnet att SD inte kommer att växa förbi de tio procent man fastnat på. Nu behöver det i och för sig inte vara en katastrof. Massinvandringen är en omöjlighet som kommer att kollapsa redan nästa mandatperiod, och samtidigt pågår en utveckling i våra europeiska grannländer som kommer att tvinga Sverige att tänka om.

Vi kan alltså hoppas att Sverige kommer att ta sitt förnuft till fånga utan att det sker under en sverigevänlig statsminister. Kanske är det rentav det bästa.
Citera
2014-02-28, 19:49
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Synd att du avstod. Du hade haft mitt personkryss och många andras. Du är SDs själ personifierad.

Jag är smickrad. Nå, jag utesluter inte att det kan bli aktuellt i framtiden, men inte denna gång.
Citera
2014-02-28, 20:04
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Samla er nu för f-n. Är Thoralf viktigare än hur det går för Sverige? jag har varit SDare sedan 95 och sett många profiler gå ur tiden. SD är ett verktyg och inget självändamål.

Hembygdspartiet, Nationaldemokraterna, Demokratisk Allians och Framstegspartiet. Misslyckade partibildningar som inte fyllt någon funktion. SD är det stora invandringskritiska partiet. Det är i SD och genom SD som det i framtiden finns en chans att påverka förintelsen av allt Svenskt. Partiledningen har alltid gjort vad de måste göra för att gå vidare och utvecklas. SD ska växa till varje pris för att kunna påverka. I slutänden så handlar det om allt vi är och allt vi håller kärt.

Visst, tycker det är lite överdrivet att gapa om nya partier. Samtidigt visar det lite folks känslor idag, inte vad man väl tänker när man väl står där på valdagen.

Grejen med Thoralf är väl detta:

Väldigt lyckad i verkliga livet. Tjänar som sagt över 600.000 kr innan han kom in i riksdagen. Driver en blogg som förklarar riksdagsarbetet. När såg du t.ex. Tony Wiklander som är med på denna lista skriva något intressant senast? Eller Julia Kronelid, förutom pinsamma debatter. Thoralf har även en stark roll i lokala frågor. Något av SD:s starka man i Kalmar och lite i Östergötland. Har lyckats få socialstyrelsen i Kalmar att återkalla krogtillstånd till en invandrare som orättvist fått sitt krogtillstånd indraget osv.

Thoralf har även varit suppleant i diverse utskott innan han fick en fast plats i skatteutskottet. Ibland får vi även läsa om detta i bloggen. Utöver det så driver han diverse flygbladskampanjer och backar ej för kritik mot allt från islam till att varit den första att få igång Katarina Mazetti-gate.

Jag personligen tycker han kan vara lite för "burdus" och inte vara tillräckligt pragmatiskt alltid. Men i det stora hela är han ju en riktig hjälte för ett så bespottat parti som SD. Att då kasta ut honom från riksdagen känns väldigt lågt. Visst, jag skulle kunna ersätta Thoralf med en mer slipad kille egentligen.
Men hur många nya akademiker, intellektuella eller toppnamn presenterar man istället? Ingen.
Istället belönar man kuppmakare mot SDU med topp-platser och i överhuvudtaget vad verkar en nepotism bland de som jobbat sig upp. Det, om inte annat, är en ännu större skandal.

PS. Kan leva med man låter fyrans favoriter komma med, men någon sorts fingertoppskänsla måste man ha om man skall ena rörelsen. T.ex. ett par SDU-namn, gamla rävar och nya förmågor.
Senast redigerad av Arthas 2014-02-28 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in