2014-02-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Det är du som snackar goja. Gamla saker är relevanta om man även i nutid visar på liknande handlingar/åsikter etc. Gör man det inte så ska ens "bagage" givetvis inte ligga till last för all framtid.

Inte säg det till Ehn din luffare
Citera
2014-02-28, 14:39
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Skulle gärna se Gustav Kasselstrand på listan, men han antas kanske av partiledningen ha för hård retorik oavsett vad förklaringen är.

Han har väl knappast hårdare retorik än Kent Ekeroth?

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Kvinnor högt på listan kanske krävs för att locka kvinnliga väljare. Det vore tragiskt om väljarna väljer på grund av kön istället för kompetens.

För ett parti som opponerar sig kvotering verkar de mer och mer prioritera jämn könsrepresentation vilket lär påverka negativt, EU-toppnamnet var ju ett totalt stolpskott. Skämmer ut seriösa EU-kritiker, jämför bara henne med Nigel Farage...

De har nog med problem i att hitta kompetenta företrädare för att ha lyxen att prioritera könsrepresentation, de flesta av deras väljare lär trots allt skita i det.
Citera
2014-02-28, 14:40
Medlem
Menveds avatar
Om Kasselstrand, Hahne och Torssell gick över till Framstegspartiet så skulle detta parti komma in i riksdagen redan detta val.
Citera
2014-02-28, 14:42
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Om Kasselstrand, Hahne och Torssell gick över till Framstegspartiet så skulle detta parti komma in i riksdagen redan detta val.

Nej, riktigt så lätt att ta sig in i riksdagen är det inte.
Senast redigerad av Joakim.Larsson 2014-02-28 kl. 15:04. Anledning: Stavning
Citera
2014-02-28, 15:04
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Jag är mycket besviken på att Kasselstrand och Alfsson inte finns med på listan. Och väldigt förvånad av att Kronlid är så pass högt upp med tanke på hennes svaga framträdanden och retoriska svagheter.

Även om jag hade velat se Torssell på valbar plats så förstår jag att han inte är med på listan med tanke på att han är ny på tåget.

Överlag behöver jag ta mig en funderare på vad jag tycker om listan. Jag blir mer och mer skeptisk till att SD har ryggrad nog att stå för sin egen politik, där de till och med verkar kvotera in kvinnor till höga placeringar på sin egen valsedel.

Som det ser ut just nu hade jag gärna övergett att rösta på SD ifall de funnits något motsvarande parti med lite mer självbevarelsedrift vad gäller sin egen politik. Tyvärr finns inget alternativ.
Citera
2014-02-28, 15:38
Medlem
Sperssons avatar
.
En mycket bra lista.
Citera
2014-02-28, 15:46
Medlem
Att peta Alfsson men låta Ekeroth stå kvar på listan är inte ok. Båda borde finnas med. Alfsson är uppenbarligen för mycket av fritänkare för obildade och fega partitoppar.
Citera
2014-02-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Thoralf Alfsson kommenterar: http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/02/28/10572254-sverigedemokraternas-riksdagsvalsedel/

Varför finns inte Alfsson med på listan över kandidater?
Citera
2014-02-28, 16:19
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Hanna Wigh, Paula Bieler och Oscar Sjöstedt lanseras som toppkandidater. Inga av de fem SDU-kandidaterna är med alls på listan. Så, inga överraskningar alltså.

Väldigt trevligt att se Hanna Wigh, Paula Bieler, Pavel Gamov och Sjöstedt högt på listorna. Några av SDs absolut mest kompetenta politiker. Speciellt kul med Paula som 6a!
Citera
2014-02-28, 16:23
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Varför finns inte Alfsson med på listan över kandidater?
På grund av det här inlägget på hans blogg:

http://thoralf.bloggplatsen.se/2013/04/17/9741108-uteslutningar/
Citera
2014-02-28, 17:08
Medlem
doughies avatar
Min kommentar till riksdagslistan:

Först är det inte förvånande att man har satt en gemensam lista, då man dels gjort det tidigare och man har i medlemsundersökning fått detta resultatet också.

Att majoriteten av de gamla riksdagsledamöterna får fortsatt förtroende var väntat och det har jag tidigare skrivit om. T ex Stellan Bojerud är dock inte med och detta beror troligen på hans tillstånd. När det gäller Thoralf Alfsson är jag förvånad, men inte fördärvad. Jag tycker inte att han i riksdagen har imponerat på något särskilt sätt i debatter, och han har dessutom gjort inlägg på sin blogg som varit olämpliga eller ”ideologiskt avvikande”. Att folk skulle skippa att rösta på SD endast på grund av det känns för mig skrämmande.

När det gäller de nya namnen i toppen Bieler, Wigh och Sjöstedt är det väldigt väntat. Jag tycker att det kommer bli mycket bra. Bieler och Sjöstedt kommer säkerligen att bli talespersoner efter valet i kanske arbetsmarknad och ekonomi skulle jag kunna tänka mig.

När det gäller de nya namnen utanför toppen är det också många väntad. Bylund, Kinnunen, Hedlund och Marttinen är exempel på detta.

Gällande SDU är jag inte förvånad heller. Jag trodde att man skulle hoppa över SDUs egna toppnamn men ta med några andra SDUare t ex Bengtsson, Dioukarev, Sundin och Ahl. Det kommer med all säkerhet efter valet finnas många unga i riksdagen för SDs räkning. Det är bra!

Jag tycker självklart att det är tråkigt att Gustav Kasselstrand inte är med på listan men jag ”köper” SDUs förklaring till detta. Jag har haft en känsla att det på sistone blivit bättre mellan SD-toppen och SDU-toppen och det känns bra inför framtiden. Jag vet att det på åtminstone lokal nivå finns bra samarbete organisationerna emellan och detta ser ut att förbättras även på riksplanet.

Forza framtiden.
Citera
2014-02-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Väldigt trevligt att se Hanna Wigh, Paula Bieler, Pavel Gamov och Sjöstedt högt på listorna. Några av SDs absolut mest kompetenta politiker. Speciellt kul med Paula som 6a!

Vilka meriter har hon förutom att försöka mygla bort Kasselstrand från SDU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in