2014-02-28, 00:51
Bannlyst
För att undvika krig låt dagens ungar göra lumpen och skaffa vänner?

Helt klart är spänningen ÖVER vad det gäller vapen när man ligger på en skjutbana och alla skjuter med ett automatvapen. sen väntar 2 tim vapenvård.(rengöring)

Varje morgon upställning uniformen skulle vara perfekt skorna putsade alltid keps utomhus perfekt bäddade sängar. Träffa tjejen 4 dagar i månaden.

På övning hade man vakt dygnet enl schema om hade du vakten mellan 04- 05 tidigt en morgon - 18 grader vakta en skogsväg som inte en djävel gick på mitt i Värmländsta skogarna, sen kl 5 kom en och löste av dig och du fick gå in i FIS tältet och sova, alla fes av att äta halvvarm mat.

Efter en kvart när du nästan somnat skulle tältet rivas ett 20 mannatält med skortsen för att flyttas 600 m.

Snacka om dålig sömn och inte en krona i lön. Jag fick 550 spänn i mån.

Allt var på låtsas och helt meningslöst men det skapade karaktärer och diciplin.

Mkt värre än Robinsson eller Farmen kan jag lätt säga.

Men efter 9 månader var alla vänner mucken var bättre än värsta ligget plus att slippa skolan..

Sen hade vi kul också jag glömde min hjälm ute en natt. Man hade alltid en stickad mössa som vi kallade björn fettan under hjälmen.
Vi skulle gå 2 mil rätt som det var började jag se skit dåligt och det stack i ögonen, då hade någon Pissat i min hjälm som sedan frusit när det smälte fick jag piss i ögonen.

Jag fyllde en killes magasin med mossa ett skott högst upp.
Det var kul när vi alla skulle göra patron ur.

Sen var det ännu roligare när man blev äldre och gjorde son repmånad. (Repitionsmånad)
Vi söp som svin en kille gick med skit i kalsongerna i 2 dagar på den tiden drack alla nåt som hette KIR.

Efter 1993 slapp jag göra repmånad liksom de flesta i min ålder

Men trotts allt trams var det mesta ett Djävla slit
Å jag hatade varje minut. Vägrade man som frisk blev det 3 månader i buren ihop med tjyvar.

Men fixade man lumpen med godkänt i betyg var det en djälvla fördel när man sökte jobb.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-02-28 kl. 00:53.
Citera
2014-02-28, 02:00
Bannlyst
Lumpen kan bli ett bra sätt att få folk som är egenkära och värgrar ta orden av naturen att lyda med en klackspark?.

PÅ mitt regemete fanns bara Svenskar och någon Finne och Finnarna med dubbla pass ville helst göra lumpen I Sverige det var kortare och inte lika hårt?

Sen vet jag några från Jugoslavien från stan som var med ner på mönstringen de var som oss 17 år Hade dubbla medborgasskapoch slapp Svensk värnplikt. Lite skillnad mot dagens Arbaer som slänger alla pass vi gränsen

Så jag vet inte hur det är med uppkäftiga personer från andra kulturer och hur dom klarar av att styra siina humör? Vi var 120 pers på mitt kompani och jag är säker på att alla gick igenom lumpen full tid.

Det värsta någon som någon gjort förutom att tro att vapnet var tomt vid patron ur och sköt i taket är nog jag själv.

Vi hade 24 timmars permis men jag söp till så djälvigt med en brud och rökte holk så jag missade uppställningen på 48 tim.

Det var inte kul men fick varken lämna pisseprov eller blåsa men fick 2 mån kompaniförbud = inte lämna regementet förutom övning på 2 mån.

Det var tråkit men jag var ju van vid kåken vid det laget och jag var ju inte helt inlåst men det var surt de 3 helger när alla skulle hem och ligga och festa.

Jag låg ensam på logementet ett rum med 16 sängar när dom andra for hem.

Trots det fick jag Godkänt betyg från lumpen.

Man lär sig att knyta nävarna i lumpen och godta idotiska regler.
Senast redigerad av Bejrut 2014-02-28 kl. 02:02.
Citera
2014-02-28, 07:27
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Lumpen kan bli ett bra sätt att få folk som är egenkära och värgrar ta orden av naturen att lyda med en klackspark?.

PÅ mitt regemete fanns bara Svenskar och någon Finne och Finnarna med dubbla pass ville helst göra lumpen I Sverige det var kortare och inte lika hårt?

Sen vet jag några från Jugoslavien från stan som var med ner på mönstringen de var som oss 17 år Hade dubbla medborgasskapoch slapp Svensk värnplikt. Lite skillnad mot dagens Arbaer som slänger alla pass vi gränsen

Så jag vet inte hur det är med uppkäftiga personer från andra kulturer och hur dom klarar av att styra siina humör? Vi var 120 pers på mitt kompani och jag är säker på att alla gick igenom lumpen full tid.

Det värsta någon som någon gjort förutom att tro att vapnet var tomt vid patron ur och sköt i taket är nog jag själv.

Vi hade 24 timmars permis men jag söp till så djälvigt med en brud och rökte holk så jag missade uppställningen på 48 tim.

Det var inte kul men fick varken lämna pisseprov eller blåsa men fick 2 mån kompaniförbud = inte lämna regementet förutom övning på 2 mån.

Det var tråkit men jag var ju van vid kåken vid det laget och jag var ju inte helt inlåst men det var surt de 3 helger när alla skulle hem och ligga och festa.

Jag låg ensam på logementet ett rum med 16 sängar när dom andra for hem.

Trots det fick jag Godkänt betyg från lumpen.

Man lär sig att knyta nävarna i lumpen och godta idotiska regler.

Kul inlägg!
Idag så är svensken så icke utbildad i det krigiska så han/hon är inget hot. Nu kan staten köra upp oss precis som hon vill. Det finns så att säga ingen "respekt" för den svenska urbefolkningen längre.
Vi är helt igenom ett djävla gäng menlösa pisshuvuden som inte vågar eller kan göra något.
Förut var vi i alla fall 800 000 stycken pisshuvuden som kunde skjuta stridsvagnskanon, Akan och eldhandvapen.
Då kunde man inte konsekvent pissa på oss som man gör nu. Det fanns ett "latent" hot att den svenske krigsmannen fick nog och ett uppbåd kunde teoretiskt bildas med djävligt dugliga krigare.
Svensken är helt menlös och stympad nu, fullständigt i plan med någon satans mörk agenda att i grunden förstöra Svea rike.

En grej med lumpen, att sket du i det blåa skåpet som du gjorde när du inte kom så fick du en konsekvens direkt av det. Kompaniförbud är inte så djävla kul men det var vad du behövde för att begrunda dina synder.
Integrationen i dåtidens FM gick förbannat bra och funkade utmärkt. Till och med kaosblattar blev många gånger riktigt anständiga.

"Förvånad...om ett inbördeskrig uppstår, såinihelvete för svensken kan inte konsten längre"
Citera
2014-02-28, 09:27
Medlem
Svensken blir bara slöare och slöare mentalt och eftersom det inte finns någon fungerande integration (anpassning) av alla som kommer hit så har svensken börjat anpassa sig efter dem, annars är man ju "rasist". Däremot fortsätter den svenska flykten från dessa invandrartäta områden vilket gör att vi kan vara invandrarvänliga på håll.

Detta leder till att inbördeskriget skjuts på framtiden. Vad som pekar mest mot att utlösa ett inbördeskrig i Sverige är alla olika folkslag som hatar varandra och hamnar i samma områden. Somalier, eritreaner m.fl kommer råka i luven på araber m.fl.

Det är bara att kolla på Husby, svensken gav helt fan i vad som hände där. De fick bränna bäst fan de ville, inte ens snuten brydde sig. Ni kan tänka er vilket pådrag det skulle varit om några "nazzar" skulle löpa amok, då hade snuten satt in alla resurser de har för att slå ner upproret.
Citera
2014-02-28, 09:30
Medlem
twisterloves avatar
Det som kommer utlösa det är när bostäderna inte räcker till och bidragen tar slut. När folk måste börja ta till drastiska åtgärder för att överleva för dagen, så som mat och vatten till exempel. Lyckligtvis har vi ju oändligt mycket vatten i detta land, så vatten finns det, men mat däremot kommer nog att bli ett problem.
Citera
2014-02-28, 09:55
Medlem
Hax.Pains avatar
Varför skulle negrer och annat avskum få röra kungens stridsmateriell?
Citera
2014-02-28, 10:55
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
SD backar 2.3% enligt Novus idag…
Dags att rusta snart...

Det var fanimej på tiden. Går de ner mer betyder det att folk äntligen genomskådat dem.
Citera
2014-02-28, 14:24
Bannlyst
Det känns som ljusår dit.

Skulle dock kunna startas om engagemanget fanns. Det vore inte svårt att samlas i grupper om tex 20 man här och där, se till att smuggla in machete och skjutvapen, att börja marschera och visa upp sig (varna och vara redo)

Vad fick folkmordet i Rwanda att organiseras och utföras? Tanken att mörda eller att mördas borde skapa kalla kårar hos vajre människa med vett.
Citera
2014-02-28, 20:09
Bannlyst
Många har redan varit inne på inför mönstringen för alla 17 åringar där bedöms fysiska och psykiska prestationer (ett IQ test)
Blev man sen utvald till lumpen kände man sig normal. Jag gjorde aldrig några repmöten men vist var lumpen med godkända betyg bevis på att du kunde ta order och du kunde komma i tid och sköta ditt jobb.
Alla som gjorde lumpen blev vänner på ett ovanligt sätt för alla fick stå ut med skit och alla kämpade lika bra.

Sen vore det kul att se om alla nya Svenskar ens fixar vanlig Svensk militärtjänst?

Till sist så fick man en sund inställning till vapen.
Senast redigerad av Bodies 2014-02-28 kl. 20:14.
Citera
2014-02-28, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Många har redan varit inne på inför mönstringen för alla 17 åringar där bedöms fysiska och psykiska prestationer (ett IQ test)
Blev man sen utvald till lumpen kände man sig normal. Jag gjorde aldrig några repmöten men vist var lumpen med godkända betyg bevis på att du kunde ta order och du kunde komma i tid och sköta ditt jobb.
Alla som gjorde lumpen blev vänner på ett ovanligt sätt för alla fick stå ut med skit och alla kämpade lika bra.

Sen vore det kul att se om alla nya Svenskar ens fixar vanlig Svensk militärtjänst?

Till sist så fick man en sund inställning till vapen.

Blir det krig är det Gubbar som kan vapnen. Från det jag muckade 1982 fram till i dag och jag möter en okänd man öppnar dom flesta med vädret och sen kommer Lumpen.

Lumpen är större än vilket sporstlag du än håller på och för många t.om var du kommer i från? Nu menar jag inte ett land. Alla som gjorde lumpen på 80 - Talet var Svenskar.

Precis som poliser har sin kårkänsla har Vi som gjort lumpen en respekt för varandra.

Ser man en kille på 35 år är det sällan någon ide att börja snacka lumparminnen.

Jag tror att om det smäller finns det någon miljon Svenskar än idag fast äldre som är utbildade på AK Tanks och raketgevär och lägga minor.
Citera
2014-02-28, 21:19
Bannlyst
Håller med om det mesta men det finns masor av killar som inte var sjuka nog men ändå tvungna att göra militärtjänst är en skyldighet att tjänstgöra i ett lands försvar. Den är oftast begränsad till män av en viss ålder.

Det finns folk som HATAR att snacka om lumpen.
Malajer.

Av hälsoskäl inte ansågs lämpliga för vanlig värnplikt utsedda till malajer.
Mlajer krigsplacerades inte i den militära organisationen. Deras tjänstgöring var därför ofta 3 måndader längre än ordinarie värnplikt. Befäl och vanliga värnpliktiga såg ofta ned på malajer, som ansågs vara lata och dumma vilket är fel tycker jag. Idag får de som inte uppfyller kraven för vanlig värnplikt FRISEDEL istället.
Wikipedia : 1990
Citera
2014-02-28, 22:33
Bannlyst
Hjärtllgt men rått så fostrades unga män för 30 år sedan.

Sen fanns det olika grader av soldater 80 % av männen gjorde lumpen och när man sågs på fyllan var ALLA kustjägare eller jägare eller spanings soldader.

Sen på efterfesterna som var jävligt självklara på min tid med brudar ingen var rädd för våldtäkt.
Kom det fram jag var bara Spring / skyttesoldat på I 19 ok . Jag låg på Ka 4

Sen hamnade man i dom vanliga lumpar historierna.

Jag mötte en kille som var kvartermästare högtbefäl inom köket som bytte kassler mot mellanöl i en lokalaffär där man fick kvittot handskrivet med blyertspenna detta var 1976 och långt innan Jag gjorde lumpen. Någon som är hungrig? Nej vi har druckit oss glada

Då betättade jag om en kroppsbyggare som kom för sent till en uppställning han lovade hela vaktkuren med stryk dom noterade inte hans sena ankomst.

En annan kul grej var när vi hyrde moviebox på logementet och löjtnanten fick se fäbojäntan, han kom precis in när hon körde med falukorven han skrattade och kunde inte förstå hur hon kunde få in den i fjösa?

Dagen efter kom Lindström 4 min sent till upställning , samma Löjtnant fråga Lindström varför är du sen? - Jag har spytt hela natten för jag åt upp körven i går som fäbojäntan hade i fit.an.
Ok .. .Alla ASflabbade. Inget straff för honom.

Lumparminnen.

Jag tror att skulle alla 18 -19 åringar få göra lumpen ihop skulle vi slippa motsättningar?
Senast redigerad av Bejrut 2014-02-28 kl. 23:14. Anledning: Rubrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in