Helt klart är spänningen ÖVER vad det gäller vapen när man ligger på en skjutbana och alla skjuter med ett automatvapen. sen väntar 2 tim vapenvård.(rengöring)
Varje morgon upställning uniformen skulle vara perfekt skorna putsade alltid keps utomhus perfekt bäddade sängar. Träffa tjejen 4 dagar i månaden.
På övning hade man vakt dygnet enl schema om hade du vakten mellan 04- 05 tidigt en morgon - 18 grader vakta en skogsväg som inte en djävel gick på mitt i Värmländsta skogarna, sen kl 5 kom en och löste av dig och du fick gå in i FIS tältet och sova, alla fes av att äta halvvarm mat.
Efter en kvart när du nästan somnat skulle tältet rivas ett 20 mannatält med skortsen för att flyttas 600 m.
Snacka om dålig sömn och inte en krona i lön. Jag fick 550 spänn i mån.
Allt var på låtsas och helt meningslöst men det skapade karaktärer och diciplin.
Mkt värre än Robinsson eller Farmen kan jag lätt säga.
Men efter 9 månader var alla vänner mucken var bättre än värsta ligget plus att slippa skolan..
Sen hade vi kul också jag glömde min hjälm ute en natt. Man hade alltid en stickad mössa som vi kallade björn fettan under hjälmen.
Vi skulle gå 2 mil rätt som det var började jag se skit dåligt och det stack i ögonen, då hade någon Pissat i min hjälm som sedan frusit när det smälte fick jag piss i ögonen.
Jag fyllde en killes magasin med mossa ett skott högst upp.
Det var kul när vi alla skulle göra patron ur.
Sen var det ännu roligare när man blev äldre och gjorde son repmånad. (Repitionsmånad)
Vi söp som svin en kille gick med skit i kalsongerna i 2 dagar på den tiden drack alla nåt som hette KIR.
Efter 1993 slapp jag göra repmånad liksom de flesta i min ålder
Men trotts allt trams var det mesta ett Djävla slit
Å jag hatade varje minut. Vägrade man som frisk blev det 3 månader i buren ihop med tjyvar.
Men fixade man lumpen med godkänt i betyg var det en djälvla fördel när man sökte jobb.