2014-02-23, 20:29
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
Bra, kanske man kan få ett bättre svar då!

Du har fått svar två ggr, från både flowlops och mig. Hur svårt ska det vara att använda hjärnan lite?
Citera
2014-02-23, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
hahahh detta tog ju priset.

Ungefär samma sak som om du skriver ett hatbrev, tar en kopia och skickar ena med Posten. Sen ångrar dig och äter upp ditt brev och förväntar sig att detsamma händer med det du skickat. När du väl insett att världen inte riktigt fungerar så, så skickar du stämningsansökan till Posten då de banne mej ska förstöra ditt brev efter leverans!

nu är det isf ett virtuellt brev som är gjort med kod, kod som skickas fram och tillbaka mellan parter. man kan ju ta bort skickade mails t.ex i hotmailen som ligget i utkorgen både före och efter mottagaren läst.

Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Du har fått svar två ggr, från både flowlops och mig. Hur svårt ska det vara att använda hjärnan lite?

okej ni gav mig era tankar, inga riktiga svar som stämde. tack för värmen!
Citera
2014-02-23, 21:51
Medlem
Oakenshields avatar
Bägge svaren stämmer för tusan till fullo. Tänk efter nu. Om du raderar mail från din utkorg med en konversation med någon, så är det givetvis bara på ditt mailkonto de försvinner. Personen du mailat med har givetvis kvar sina mail denne fått av dig. Exakt samma sak med meddelanden på Facebook.

Klart nog?
Citera
2014-02-24, 15:47
Medlem
Hur gör jag för att få facebook att inte medela mina vänner när det är min födelsedag? Jag vill inte ha falska gratulationer från folk som inte bry sig och gratta mig bara för att de fick påminnelse. Jag vill se vilka som bryr sig om att ta reda på/komma ihåg min födelsedag utan att bli påminns om det för då är det inte mycket värt. Jag vill alltså inte dölja när jag fyller år i min profil bara att det inte ska gå ut automatiska meddelanden om det när jag fyller år. Är det möjlig?
Citera
2014-02-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hur gör jag för att få facebook att inte medela mina vänner när det är min födelsedag? Jag vill inte ha falska gratulationer från folk som inte bry sig och gratta mig bara för att de fick påminnelse. Jag vill se vilka som bryr sig om att ta reda på/komma ihåg min födelsedag utan att bli påminns om det för då är det inte mycket värt. Jag vill alltså inte dölja när jag fyller år i min profil bara att det inte ska gå ut automatiska meddelanden om det när jag fyller år. Är det möjlig?
Gå till din profil och tryck på "om" där kan du ställa in i den högra spalten om du vill att dina vänner ska se när du fyller år eller bara du.
Citera
2014-02-25, 22:21
Medlem
Meddelande-konversation försvann på FB, varför?

Jag gick igenom mina konversationer på FB nyss och såg att konversationen med mitt ex sen i somras inte finns kvar? Hur kommer det sig? Jag har inte tagit bort den. Det kan väl inte bara så att mitt ex har tagit bort den? Även om han har gjort det på sin sida så ska väl inte det påverka mitt konto?

Kollade konversationerna senast för några månader sen och då fanns den där? Det är bara hans som är borta?

Vet någon vad detta är?
Citera
2014-02-25, 22:29
Medlem
Awards avatar
Har samma "problem", inte ens mina första konversationer är borta.

Misstänker ditt ex tog bort konversationen och då fick du lida? Skulle inte chocka mig om mitt ex tog bort konversationen p.g.a hur puckat hon skrev sist.
Citera
2014-02-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Award
Har samma "problem", inte ens mina första konversationer är borta.

Misstänker ditt ex tog bort konversationen och då fick du lida? Skulle inte chocka mig om mitt ex tog bort konversationen p.g.a hur puckat hon skrev sist.

Men om man tar bort en konversation, då är den ju bara borta i min inkorg och inte i den andres?
Citera
2014-02-25, 23:20
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosss
Men om man tar bort en konversation, då är den ju bara borta i min inkorg och inte i den andres?

Jag kollade igenom mina konversationer, hittade inte det med mitt senaste ex, hittade dock den gamla med mitt första ex ( läääänge sedan ). I mitt letande/sökande så hittade jag en konversation med en föredetta kompis som tydligen markerat konversationen som "skräppost" eller något sånt, således kunde inte jag se vad jag/hon skrivit.

Kan vara så, förutom att konversationen blivit borttagen. Eller så kan det vara så simpelt att du lagt den i "skräppost" och den har tagits bort efter en viss tid.
Citera
2014-02-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosss
Men ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Award
Jag kollade igenom mina konversationer, hittade inte det med mitt senaste ex, hittade dock den gamla med mitt första ex ( läääänge sedan ). I mitt letande/sökande så hittade jag en konversation med en föredetta kompis som tydligen markerat konversationen som "skräppost" eller något sånt, således kunde inte jag se vad jag/hon skrivit.

Kan vara så, förutom att konversationen blivit borttagen. Eller så kan det vara så simpelt att du lagt den i "skräppost" och den har tagits bort efter en viss tid.
Men hur troligt är det att konversationen försvinner om personen i fråga tar bort eller lägger den i skräpposten för dig. Det kommer alltid att finnas kvar på personens inkorg om inte h*n tar bort det själv.
Citera
2014-02-26, 20:46
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Men hur troligt är det att konversationen försvinner om personen i fråga tar bort eller lägger den i skräpposten för dig. Det kommer alltid att finnas kvar på personens inkorg om inte h*n tar bort det själv.

Anmäls en konversation så kan den vid eventuell lagöverträdelser bli borttagen, vilket stod i konversationen.

Citat:
Det här meddelandet är inte längre tillgängligt eftersom det identifierats som missbruk eller markerats som skräppost.
Senast redigerad av Award 2014-02-26 kl. 20:50.
Citera
2014-02-26, 21:57
Medlem
cactusgeckos avatar
Har tidigare stoppat förfrågningar från vissa spel. Nu har jag dock börjat spela dem och vill kunna få saker/förfrågningar från kompisar.

Problemet är dock att jag inte minns vad jag har gjort. Kollar jag i inställningar på blockade appar är de spelen inte med där. Inte heller när jag kollar inställningarna på newsfeed är de blockade.

Vilka andra sätt finns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in