2014-02-26, 15:02
Medlem
VMiLavemangs avatar
Nu tror jag att jag funnit kopplingen mellan Carlos Vasquez och Jonas Häger.
Jag hittade ett mejl:

From:Facebook <notification+ogrvprp1@facebookmail.com>
To:Jonte Fågel <jonte0ne@hotmail.com>
Ämne:Aria Khajehdehi har nämnt dig på Facebook
Sentn 2013-06-12 00:30

Aria Khajehdehi har nämnt dig i en kommentar.
Aria skrev: Är inte det där Jonte Fågel?

Sedan hittade jag detta i en artikel på nätet:
"Den andre ledamoten heter just Aria Khajehdehi som dessutom verkar vara uppvuxen i Kungsängen/Upplands-Bro..."
http://www.internetsweden.se/ett-lasartips-och-manga-lyftna-stenar-senare

Carlos Vasquez bor i Kungsängen
http://www.birthday.se/person/75f39282-2301-ab25-bb40-bad71fb4a7cc
och jag tror att han upplåtit sitt bankkonto, via Aria Khajehdehi, för att Jonas Häger behövde göra ett "uttag" och att
Carlos frömodligen blivit lovad några procent på det överförda beloppet.

Nu gick det inte som dom tänkt sig och Skattteverket blev nyfikna, därför mejlar Carlos över handlingarna från Skatteverket
i hopp om att Jonas Häger skall kunna hitta på en historia och prestera någon form av dokument t.ex en skuldsedel eller dylikt.

Men vart har Jonas Häger fått 150 000:- från, det är ju trots allt ganska mycket pengar?
Härrör dom från narkotikaförsäljning (vi vet ju att han röker på) eller är det provision från "Kameraexperten"-bluffen, för det kan väl knappast vara annonsintäkter
från Twostrokerider.se?
Citera
2014-02-26, 15:20
Medlem
VMiLavemangs avatar
Jag har hittat två nya IP-adresser för er som kan sånt:

Device "Jonte" IP=87.96.214.135
Device "Kontoret" IP=83.251.132.6

IP-adresserna hittade jag i dessa mejl:

To:Jonas Häger <jonte0ne@hotmail.com>
Ämne:Facebook login from "Jonte"
Sent:sö 2011-06-26 12:40

Hi Jonas Häger,

A new device named "Jonte" logged into your Facebook account (Sunday, June 26, 2011 at 3:39am) from Umea, AC, SE (IP=87.96.214.135). (Note: This location is based on information from your ISP or wireless provider.)

This device has been added to your account.

Was this you? If so, you can disregard the rest of this email.

If this wasn't you, please follow the link below to protect your Facebook account information:
http://www.facebook.com/roadblock/roadblock_me.php?u=662525669&n=QJsMveHE

To learn how login notifications like this one can help you to protect your account information, visit the Help Center: http://www.facebook.com/help/?topic=loginnotifications.
Please note: Facebook will never request your login information through email.

Thanks,
The Facebook Team

To:Jonas Häger <jonte0ne@hotmail.com>
Ämne:Facebook login from "Kontoret"
Sent:må 2011-06-27 10:12

Hi Jonas Häger,

A new device named "Kontoret" logged into your Facebook account (Monday, June 27, 2011 at 1:11am) from Stockholm, AB, SE (IP=83.251.132.6). (Note: This location is based on information from your ISP or wireless provider.)

This device has been added to your account.

Was this you? If so, you can disregard the rest of this email.

If this wasn't you, please follow the link below to protect your Facebook account information:
http://www.facebook.com/roadblock/roadblock_me.php?u=662525669&n=QJsMveHE

To learn how login notifications like this one can help you to protect your account information, visit the Help Center: http://www.facebook.com/help/?topic=loginnotifications.
Please note: Facebook will never request your login information through email.

Thanks,
The Facebook Team
Citera
2014-02-26, 15:23
Medlem
"hantering av hemlig uppgift" och "grov hantering av hemlig uppgift" är två andra brottsrubriceringar som kan vara aktuella i vissa fall när det gäller Lexbase-data.
Citera
2014-02-26, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Jag hittade ett mejl:

"Den andre ledamoten heter just Aria Khajehdehi som dessutom verkar vara uppvuxen i Kungsängen/Upplands-Bro..."

och jag tror att han upplåtit sitt bankkonto, via Aria Khajehdehi, för att Jonas Häger behövde göra ett "uttag" och att

Nu gick det inte som dom tänkt sig och Skattteverket blev nyfikna, därför mejlar Carlos över handlingarna från Skatteverket
i hopp om att Jonas Häger skall kunna hitta på en historia och prestera någon form av dokument t.ex en skuldsedel eller dylikt.

Men vart har Jonas Häger fått 150 000:- från, det är ju trots allt ganska mycket pengar?
Härrör dom från narkotikaförsäljning (vi vet ju att han röker på) eller är det provision från "Kameraexperten"-bluffen, för det kan väl knappast vara annonsintäkter
från Twostrokerider.se?

Den där Carlos Vasquez du tjatar om ska enligt de dokument du tidigare hänvisade till vara Jonas Hägers son. Han skulle alltså ha en son med det namnet som dessutom är 15 år äldre än honom själv. Jomenvisst sörru...

Sluta trolla ner tråden med en massa påhittat jävla trams som bara drabbar folk som inte har ett skit med hela den här soppan att göra.
Citera
2014-02-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Det är obehagligt att se hur staten gång på gång agerar mot sådana media angriper. I normala fall skiter både Skatteverket och Polisen i om någon bryter mot folkbokföringslagen, jag tror faktiskt inte att jag någonsin läst en dom gällande detta brott. I just det här fallet verkar det som att statsapparaten gått all-in för att försöka komma åt Jonas Häger. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om han stoppas i någon random trafikkontroll och får blåsa och bilen undersökt om den har både fungerande bromsljus och varningstriangel. Hans deklaration lär fingranskas och allt annat som går att göra för att komma åt honom.

Jag säger inte att han inte förtjänar det, däremot är det otroligt illa med ett rättssystem som agerar godtyckligt utifrån medias drev.

Nu vet vi ju inte vem som ligger bakom denna anmälan, men skulle det vara min person man utnyttjar som "sittande anka" för att dölja sin egen adress när man drar igång århundradets uthägningstjänst så skulle jag nog lacka ur ordentligt och polisanmäla händelsen.

Problemet här är ju inte en liten bostadsbidragsfuskande ungdom, utan en person som vill dölja sin egna hemadress då han är full medveten om att hans tjänst kommer får ett par hundra tusen potentiella haters efter sig. Det drabbade i det här fallet en oskyldig kvinna hemmahörande på adressen. Illa av en grabb som vill stå upp för den lilla människan.

I övrigt tycker jag media varit lama och låtit mycket stått oemottsagt osv i den här soppan. Klä Häger i Åkessons kläder och hela himlen hade ramlat ner....
Citera
2014-02-26, 15:40
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenserruatt
I övrigt tycker jag media varit lama och låtit mycket stått oemottsagt osv i den här soppan. Klä Häger i Åkessons kläder och hela himlen hade ramlat ner....
Visst är det en kittlande tanke om det varit sverigedemokrater, eller ännu värre, nazzzizter, bakom tjänsten. Då hade det fan aldrig varit något slut på medias granskningar och uthängningar.
Citera
2014-02-26, 15:52
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Den där Carlos Vasquez du tjatar om ska enligt de dokument du tidigare hänvisade till vara Jonas Hägers son. Han skulle alltså ha en son med det namnet som dessutom är 15 år äldre än honom själv. Jomenvisst sörru...

Sluta trolla ner tråden med en massa påhittat jävla trams som bara drabbar folk som inte har ett skit med hela den här soppan att göra.

Vad fan jiddrar du om?
Jag har aldrig påstått att Carlos skulle vara son till Jonas Häger, var har du fått det ifrån (länka gärna) eller har du rökt
på?
Eller är du kompis med Jonas och försöker skapa förvirring?

Allt jag postat är från Jonas inkorg, sedan har jag utifrån det försökt dra slutsatser.

Nä, läs om inläggen, gör om, gör rätt och sluta röka på!

Edit: Sen är väl för fan Carlos 64 år, alltså mer än dubbelt så gammal som Häger som är runt 25-30. Bara det bevisar att du jiddrar och har hjärnspöken.
Senast redigerad av VMiLavemang 2014-02-26 kl. 15:57. Anledning: Tillägg
Citera
2014-02-26, 17:08
Avslutad
Citat:
Vad fan jiddrar du om?
Jag har aldrig påstått att Carlos skulle vara son till Jonas Häger, var har du fått det ifrån (länka gärna) eller har du rökt
på?
Eller är du kompis med Jonas och försöker skapa förvirring?

Allt jag postat är från Jonas inkorg, sedan har jag utifrån det försökt dra slutsatser.

Nä, läs om inläggen, gör om, gör rätt och sluta röka på!

Edit: Sen är väl för fan Carlos 64 år, alltså mer än dubbelt så gammal som Häger som är runt 25-30. Bara det bevisar att du jiddrar och har hjärnspöken.

I det här inlägget:

(FB) Jonas Häger, Lexbase.se:s VD - vad vet vi om honom?

länkar du till dokument från Skatteverket där det talas om en överföring på 50 000 kronor till en viss C*rlos *rturo V*squez. Det finns bara en person i landet med det namnet, han bor i Vällingby och är 41 år. Samtidigt nämns han i dokumentet som "din son". Du hävdar väl att dokumentet ifråga riktar sig till Jonas Häger, eller har jag missupfattat något?

Du påstår dig alltså ha hackat Jonas Hägers mejl?
Senast redigerad av FunkyCatso 2014-02-26 kl. 17:40.
Citera
2014-02-26, 17:13
Medlem
Citat:
I det här inlägget:

länkar du till dokument från Skatteverket där det talas om en överföring på 50 000 kronor till en viss Carlos Arturo Vasquez. Det finns bara en person i landet med det namnet, han bor i Vällingby och är 41 år. Samtidigt nämns han i dokumentet som "din son". Du hävdar väl att dokumentet ifråga riktar sig till Jonas Häger, eller har jag missupfattat något?

Men välkommen in i matchen, hans mail har varit hackad hur länge som helst!
Citera
2014-02-26, 17:31
Medlem
Citat:
I det här inlägget:

länkar du till dokument från Skatteverket där det talas om en överföring på 50 000 kronor till en viss C*rlos Ar*uro Vas*uez. Det finns bara en person i landet med det namnet, han bor i Vällingby och är 41 år. Samtidigt nämns han i dokumentet som "din son". Du hävdar väl att dokumentet ifråga riktar sig till Jonas Häger, eller har jag missupfattat något?

Fel fel fel.

Läs uppe till höger på Skatteverkets dokument, där framgår personnumret. 501123-xxxx Detta går till en Carl*s H*mberto Va*quez Ro*as i Kungsängen (63 år). Söker du på pnr så kom ihåg att vissa system kräver fyrsiffrigt årtal i pnr, t.ex. 19501123xxxx

Dokumentet riktar sig till C*rlos som i sin tur skickat det till Häger. Han har knappast skickat det till Häger för att han vill ha det inlagt i Lexbase. D.v.s. Häger är inblandad på ett eller annat sätt i frågan. Bolagen som förekommer i dokumentet är bolag där Hägern figurerat i olika former.

...och ja. Hägerns mejl fick vingar tidigt.
Senast redigerad av TheKeymaker 2014-02-26 kl. 18:12.
Citera
2014-02-26, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Fel fel fel.

Läs uppe till höger på Skatteverkets dokument, där framgår personnumret. 501123-xxxx Detta går till en Carl*s H*mberto Va*quez Ro*as i Kungsängen (63 år). Söker du på pnr så kom ihåg att vissa system kräver fyrsiffrigt årtal i pnr, t.ex. 19501123xxxx

Dokumentet riktar sig till C*rlos som i sin tur skickat det till Häger. Han har knappast skickat det till Häger för att han vill ha det inlagt i Lexbase. D.v.s. Häger är inblandad på ett eller annat sätt i frågan. Bolagen som förekommer i dokumentet är bolag där Hägern figurerat i olika former.

...och ja. Hägerns mejl fick vingar tidigt.

Ok, ursäkta min blunder då. Var uppenbarligen fel ute då jag trodde det påståddes att handlingarna var ställda till Häger.

Sorry.
Citera
2014-02-26, 18:16
Medlem
Schwarzneggers avatar
Citat:
Jag hittade ett mejl:

från Twostrokerider.se?

Så jävla bra grävt!
Kanske nåt för svenskaskojare att lägga upp? De bör lägga upp samtliga dokument från skatteverket samt all mailkonv mellan dessa råttor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in