Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Bra.
Som förälder måste jag säga att jag aldrig skulle rekommendera mina barn att använda Lexbase som någon slags garanti för dejting. Tanken är absurd. Lexbase stoppar inte det första brottet, och inte det sista heller. Och vad skulle hända om min dotter kom hem med en slusk som Jonas? Finns han på Lexbase? Nej. Finns han hos Skatteverket? Ja.

Inte en tjänad krona. Varningstriangeln utställd.
Vill man undvika att dejta kriminella som Jonas ringer man Skatteverket, 0771-567 567. Ta först reda på personnumret (folkbokföringen), sen kan du bli kopplad till taxeringen. Om en person inte tjänar pengar (NOLL kronor), spring, och då menar jag, under en lång följd av år. En sådan som Jonas Häger, som man ska akta sig för, han finns alltså endast hos Skatteverket (hittills), inte hos fogden, inte hos Lexbase. Nolltaxerare lever alltid farligt och är i konstiga miljöer, den typen vill ingen normal människa dejta.
Jag måste säga, att tack vare den här skandalen har jag fått upp ögonen för att nolltaxerare lever i kluster med varandra. Vet inte hur vanligt det är med sådana grupperingar som Jonas rör sig i? Han har ju inte röjt Svensson, han har röjt alla sina kompisar.

Jag tror att Jonas är en ensam grabb nu. Alla som cirkulerar runt honom blir skärskådade i detta, och andra forum. Cheyenne Andersson, till exempel, gick från anonym tillvaro till "känd som intrigmakare i sin BRF", avslöjad i detta forum.
Ingen kände till hans kompisar Mattsson tidigare, jag hade inte en susning om Kameraexperten-scammen. Nu vet jag. Med tiden kommer allt fler att googla på Jonas, och hans enda chans till inkomst är alltså Lexbase, sedan är han nollad även i den svarta sfären. Därför vill verkligen Jonas få igång Lexbase igen, det är sista chansen för honom att tjäna pengar… men hans gamla synder kommer i kapp honom. Han måste tjäna riktigt mycket för att ha råd med alla upptaxeringar.
Jag tror även att Jonas lilla affärsängel kommer att halka fram, för varifrån kommer pengarna till räkningarna hos tingsrätterna? Vivalto. Vem har satt in startkapitalet hos Vivalto?
Jonas har inga vita pengar. Har han satt in pengar till Vivalto, har han gjort sig skyldig till ett fett skattebrott. Det där kommer Skatteverket att vilja titta närmare på, de kan ordinera skatterevision när som helst.
Det kan inte finnas någon seriös investerare som vill anlita en sådan fifflare som Jonas, så jag gissar att hans svarta kapital till det här faktiskt kommer ur egen ficka. Han har kopierat vita verksamheter hela sitt liv, han är riktigt knäpp som inte satsade på ett "vitt" liv, för drivet verkar han onekligen ha, men moralen, den hör hemma hos en psykopat.
En kille som medvetet lurar folk på deras julklappspengar är ingen svärmorsdröm. De värsta bedragarna syns inte i hans scammiga Lexbase.
Förstår vad du menar men det stämmer inte alltid, jag själv är ett lysande exempel på detta efter ett fallerat husbygge samtidigt som jag startat upp verksamhet i ett annat EU land.
Det ramlade bara in några tusenlappar som jag måste taxera för i Sverige under 2013, detta eftersom jag tvingades att bygga klart huset för egen maskin och naturligtvis med helt utan lön.
Kreditvärdig som en kyrkråtta är det bara att bita i det sura äpplet och inse att byggaren som blåste oss kom undan med ca. 1,5 MSEK, eller som en polis på Ekobrottsmyndigheten sa:-"Det är väl inte förbjudet att inte betala sina räkningar och hur ska vi kunna bevisa att han hade brottsligt uppsåt?"
Man häpnar.
Mitt i ett bygge står man där med ett halvfärdigt hus och tvingad att leta fram nya underentreprenörer eftersom de som varit på bygget inte fått en spänn.
Naturligtvis skulle de nya ha dubbelt så mycket betalt för att "ta över någon annans jobb" och ge oss de intyg som krävs för ett färdigställande och de där "färdigställande försäkringarna" man tecknar innan bygget startar är ju ett löjligt skämt.
Att nolltaxera som Jonas Häger onekligen har gjort innebär inte per automatik att man är skum, däremot är det på sannolika skäl att något har inträffat som har direkt eller indirekt påverkan på ekonomin, antingen av fri vilja eller av ren ovilja.....
Naturligtvis finns jag i Lexbase register för ett trafikbrott.
Kreditvärdig som en kyrkråtta, med "skumraskaffärer" i annat land och dessutom utpekad som kriminell, visst är det underbart att det är vår!
En dejt någon?