2014-02-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarznegger
Så jävla bra grävt!
Kanske nåt för svenskaskojare att lägga upp? De bör lägga upp samtliga dokument från skatteverket samt all mailkonv mellan dessa råttor.

En snabb genomlysning av korrespondensen i hans inbox så är de en ganska tydlig bild hur allt "sipprar" nedåt i hierarkin. Det handlar om att koda hemsidor åt två annonssäljare, något man själva kan ta en del av kakan på och köra en gång till. Det omsluter en scam på cirka två miljoner. Därför startades ett par tre bolag, för att kunna köra vändan en gång till bl.a.

Alla bolag och websidor de jobbat med är svartlistade på varningslistor som blufföretag. Det lustiga är ju mejlet till internetsweden där Jonas bedyrar sin oskuld och hederlighet. Med det som postats här så är det ju något helt annat man ser Yxskaft, det var ju trist för honom att inboxen hackades.

Att Jonas får en vilt främmandes persons skönstaxering/utslag från Skattemyndigheten handlar om en sak, någon ska stå för "merkostnaden" och det är inte en av mellanhänderna som används för att plocka företaget på pengar. Marginalen för någon krymper. Bolaget som "lånat ut" pengarna är idag kursat naturligtvis.

Det har bedrivits en verksamhet som är organiserad och ljusskygg.
Citera
2014-02-27, 08:38
Medlem
Raoul69s avatar
Härligt spanat! Nästan lite fredagskänsla i tråden :-) Vissa lever på lånad tid, jonte lever i lånad kavaj.
Han har säkert fått rollen som företrädare för lexskiten då han till synes varit ostraffad och således mest lämpad ( lägst rang )i kretsen av bluffmakare. Alternativt så är det hans egna soppa han satt i verket, men oavsett vad så är han för alltid körd och kommer alltid vara märkt som skojare/bondfångare/bluffmakare osv.

Gratulerar oxå till den utredare på SKV/EBM som genom denna tråd fått en riktigt skön passning. Hoppas våran allas Jonte får ett liv i överflöd av skulder och stämningar mot sig.
Citera
2014-02-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul69
Härligt spanat! Nästan lite fredagskänsla i tråden :-) Vissa lever på lånad tid, jonte lever i lånad kavaj.
Han har säkert fått rollen som företrädare för lexskiten då han till synes varit ostraffad och således mest lämpad ( lägst rang )i kretsen av bluffmakare. Alternativt så är det hans egna soppa han satt i verket, men oavsett vad så är han för alltid körd och kommer alltid vara märkt som skojare/bondfångare/bluffmakare osv.

Gratulerar oxå till den utredare på SKV/EBM som genom denna tråd fått en riktigt skön passning. Hoppas våran allas Jonte får ett liv i överflöd av skulder och stämningar mot sig.

Hoppas att informationen når SKV/EBM.
Citera
2014-02-27, 09:19
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Hoppas att informationen når SKV/EBM.

Nu har inte jag läst hela tråden, men är det så att någon vill tipsa EBM (ekobrottsmyndigheten) om Jonas Hägers förehavanden så görs detta lämpligast här: http://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/kontakta-oss/anmalningar-om-misstankt-ekonomisk-brottslighet/

Egentligen är det ju bara att klippa och klistra från tråden, detta borde ju vara själ nog för en vidare utredning av EBM. Mitt förslag är att så många som möjligt tipsar EBM, detta för att få större slagkraft och därmed, förhoppningsvis, högre prio och snabbare handläggningstid av ärendet.
Citera
2014-02-27, 10:33
Medlem
Det går även att ringa EBM tipstelefon anonymt, teltider 9:00-15:00. Telnr:010-5629249...
Citera
2014-02-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Ojojoj, är vår kära Jonas Häger lånehaj?
Låna ut 150 000 bara sådär, förmodligen utan nödvändiga tillstånd för utlåningsverksamhet kan man förmoda.
Finansinspektionen och Ekobrottsmyndigheten, här lägger vi upp straffarna, det är bara att peta in bollen....LOL

Vem lånar 150 000: för att laga en bil som är trasig? För dom pengarna får man ju minst 4 bättre begagnade bilar...LMAO

Så, vem är Mikael Andersson och vem är Carlos Vasquez?

I mejlet bifogas 4 jpg-filer från Skatteverket och dessa har jag laddat upp här:
http://www.bilddump.se/bilder/20140225195344-192.184.90.121.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20140225195429-192.184.90.121.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20140225195511-192.184.90.121.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20140225195546-192.184.90.121.jpg

From:carlos vasquez <carlos-vasquez@hotmail.se>
To:Jonte FBT <jonte0ne@hotmail.com>
Ämne:
Sent:to 2013-11-28 15:15

ring mig sen

Det börjar tydligen brännas eftersom Carlos är angelägen om att Jonas skall ringa honom.

Fyfan vad bra jobbat! Kontakta svenskaskojare och fortsätt grävet tillsammans med nån där. Onödigt att lämna ut allt för mycket i denna tråd före vi har nailat honom...

Finns så jävla mycket skit på Häger nu att det vore konstigt om inte myndigheterna börjar röra på sig snart.
Senast redigerad av Democrazy 2014-02-27 kl. 15:09.
Citera
2014-02-27, 21:22
Medlem
Har nån möjlighet att lägga upp det hackade e-postkontor som pdf eller liknande så man når det via en smartphone och slipper ladda ner. Min telefon fixar inte zipfiler:-)
Citera
2014-02-28, 14:21
Medlem
Nu har jag fått fram information om våran kära Jonas Häger:

Till Bolagsverket har inkommit en ansökan om att nyregistrera aktiebolaget 'Lexbase' 2014-01-28. Ansökan har registrerats av Bolagsverket 2014-02-01 men den är klassad som ej fullständig. Det gamla bolaget var markerat som verksamt 2013-03-30 på 'Värtavägen 29, Stockholm', men anmäldes 'vilande'.
Jonas Häger förekommer mycket riktigt i Belastningsregister. i BR både med misshandel, vållande till kroppsskada, vapenbrott och dopningsbrott.

Har mer info men kan tyvärr inte dela ut detta. Mer än att jag kan säga att han kommer med stor sannolikhet hamna i fängelse.
Senast redigerad av zebsun 2014-02-28 kl. 14:47.
Citera
2014-02-28, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Nu har jag fått fram information om våran kära Jonas Häger:

Till Bolagsverket har inkommit en ansökan om att nyregistrera aktiebolaget 'Lexbase' 2014-01-28. Ansökan har registrerats av Bolagsverket 2014-02-01 men den är klassad som ej fullständig. Det gamla bolaget var markerat som verksamt 2013-03-30 på 'Värtavägen 29, Stockholm', men anmäldes 'vilande'.
Jonas Häger förekommer mycket riktigt i Belastningsregister. i BR både med misshandel, vållande till kroppsskada, vapenbrott och dopningsbrott.

Har mer info men kan tyvärr inte dela ut detta. Mer än att jag kan säga att han kommer med stor sannolikhet hamna i fängelse.

Vilken tingsrätt finns domarna?
Citera
2014-02-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexbases
Vilken tingsrätt finns domarna?

Troligtvis i Stockholms tingsrätt/tingsrätter. Samt i Hovrätten i området för överklagande. Ska få info om det senare. Annars är det bara börja söka.
Senast redigerad av zebsun 2014-02-28 kl. 15:17.
Citera
2014-02-28, 15:52
Medlem
VMiLavemangs avatar
Då vet vi att Jonas Häger också har ett PayPal-konto

From:service@paypal.se
To:Jonas Häger <jonte0ne@hotmail.com>
Ämne:Confirm your debit or credit card
Sentn 2013-06-12 18:59

Confirm your card
Hello Jonas Häger,
You linked your debit or credit card to your PayPal account on wed 12 jun 2013. To make sure the card is yours, we made a small charge to it that you'll need to confirm (and we'll refund the money to your PayPal account when you're done).
The charge creates a unique 4-digit code on your card statement. If you don't see the charge right away, don't worry - sometimes it takes a few days to show up. If you can't check your card statement online, check your paper statement when it comes in the mail (this can take up to 30 days). You will find the charge from PayPal with a 4-digit code.

How to confirm your card:
1. Check your card statement and look for a charge from "PayPal" with a 4-digit code next to it.
2. Log in to your PayPal account and click Confirm Credit Card.
3. Enter the 4-digit code to confirm your card.
When that's done, you'll be able to pay safer online with your card through PayPal - without ever exposing your financial information to sellers.
Have fun shopping with secure PayPal payments!
PayPal Sweden
Citera
2014-02-28, 16:01
Medlem
VMiLavemangs avatar
Det verkar som om Jonas Häger skriver på en bok och att hans mamma tror att det kommer att bli en bestseller.
Vad kan det vara för bok? "Skalbolagsaffärer för Dummies" eller "Hur du blåser allt och alla" eller "Hur man blir Sveriges mest hatade man"?

From:Susanne Häger <susanneh@hotmail.com>
To:jonte0ne@hotmail.com
Ämne:
Sent:lö 2013-03-23 18:40

Super jättebra och spännande jag vill bara läsa mer du skriver så bra och attuttrycksfullt jag ser bilder framför mig beror säkert på att jag läser mycket böcker. Detta kommer att bli en bestseller kram

Skickat från min iPhone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in