Citat:
Ursprungligen postat av
hustlerinc
Det är lätt att säga att det är skattepengar som ska betala det, men även om det verkar så i era fantasivärldar är inte statens kassa bottenlös. Vi går redan back som det ser ut idag, här är budgetförslaget för 2014:
Vi går alltså back 44.5 miljarder, på ett år. Hur länge kommer den taktiken hålla? Speciellt med tanke på att kostnaderna inte ser ut att minska inom en snar framtid. Vi har redan en statsskuld på 1 250 miljarder.
Det är lätt att vara optimist och blunda för verkligheten, men alla som klarade grundskolematten fattar att det här inte funkar för alltid. Samtidigt tycker folk att vi ska öka invandringen? Idioter...
Nu ska du inte försöka lägga ord i min mun.
Frågan var vart pengarna skulle komma ifrån, vilket var vad jag svarade på. Detta eftersom jag brukar svara på det som frågas och inte som du i ditt inlägg koppla svar till frågor som aldrig ställts.
Jag har aldrig någonstans påstått att statens kassa är bottenlös. Jag har heller aldrig påstått att jag anser att den invandring som sker är bra eller på en lagom nivå. Eller att jag är för fri invandring, vilket jag också blivit beskylld av på FB, fast dock inte av dig.
Så om du ska försöka ställa mig till svars för något så gör ett försök att hålla dig till saker jag faktiskt har sagt istället för att fabulera ihop någon bild av att alla som inte är öppet kritiska till invandring automatiskt är för fri invandring, är kommunister, kvinnor och arbetar i offentlig sektor.
Jag har råkat ut för samtliga ovanstående men inget av det stämmer.
Så det är väl uppenbart vem som är den fantiserande idioten i den här tråden....