Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
SFI är 0, 6.000, 8.000 eller 12.000 beroende på dels om du genomför kursen samt vilken grupp du tillhör. C:a 30% fick den högsta bonusen 2011. Men det är en bonus och inget bidrag.
Vilka bidrag för invandrare behålla när dom börja jobba? Förutom sådana som även svenskar får behålla som t.ex bostadsbidrag?
Bidrag, bonus, spela roll.
Kommer man till ett land ska det vara obligatoriskt att lära sig språket och inget man ska få betalt för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Detta var jag faktiskt inte medveten om, det är inget som jag eller någon annan jag känner har fått när vi har varit arbetslösa, då är det socialen + aktivitetsstöd som gällde samt en eventuell praktikplats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Så din åsikt är att ju mer man har skattat desto bättre vård ska man ha? Känns lite elitistiskt.
Min åsikt är att om en folkgrupp får mer eller mindre gratis tand och sjukvård samt medicinering så ska alla folkgrupper få det.
En ska inte betala en av världens högsta skatter för att finansiera det för andra.
Flera hundra tusen svenskar avstår årligen tandvård då det helt enkelt är för dyrt, var är då logiken i att dom ska betala den för andra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Anekdotisk bevisföring är alltid kass. Har du inget annat?
Han berättar bara hur det är, du kan ju kolla på regeringens hemsidan angående lagen som gick igenom den 1 juli som gjorde det möjligt för illegala att få tand, sjukvård och medicinering för 50:-.
Och som sagt, även dom som får PUT får ju gratis tandvård då majoriteten är arbetslösa när dom kommer hit och medellängden för att en mena invandrare att komma ut i sysselsättning är 6-9 år om jag inte missminner mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urmelkotten
Men jag antar att bittra rasister jobbar hårt för att komma på klämmiga slogans.
Varför kallar du mig för rasist?
Om man är mot orättvisorna i Sverige som ställer folkgrupper mot varandra, en invandring som äter upp välfärden samt markant försämrar brottsstatistiken och snabbt ökar tillväxten av stenåldersideologin islam så är man per automatik en rasist enligt dig?
Herrn kanske borde kolla upp innebörden av ett ord innan han använder det.