Citat:
Ursprungligen postat av
Kanelochsocker
Ja upprepar och citerar mig själv: "Kan inte män sansa sig utan går i gång och begår övergrepp på grund av en kvinnas klädsel har han grava problem med impulskontrollen och skall inte vistas ute på gatorna utan vara fastkedjan i en källarhåla".
Tillägger att du är i behov av terapi om du seriöst har dessa åsikter.
Det är inte våldtäkt om du bad om det. Återigen. Om du har en t-shirt som det står "slå mig" på, och någon slår dig, så är det ju inte misshandel.
Om du har på dig en kort kjol och en kille har sex med dig - så får du ju vad du förväntade dig. Du satte ju inte på dig kjolen för att ha det bekvämt eller för att gå och mjölka kossor i ladugården. Du satte på dig en kort kjol för att ha sex - och får du då sex så är det inte våldtäkt. Det är samlag.
Jag vet inte ens varför man diskuterar våldäkt i den här tråden. Har du kort kjol, så insinuerar du bara inte, du KONSTATERAR för andra människor att du är redo att ta emot en kuk. Med samma logik så slickar du ju dig inte om läpparna och blinkar med ena ögat om du vill låta någon veta att du inte tycker om honom.
Visst, kan du vara sarkastisk. Men då är det ju återigen inte helt oförståeligt om killen inte förstog iomed att sarkasm är en dubbelspårig kommunikation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noola
Har man uppsåt att ha sex om man klär sig i en kort kjol?
Varför skulle det annars heta "sexiga kläder" ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Noola
Sex med vem?
Inte vet jag? Det är du som är tjej här. Det är du som sätter på dig kläderna. Jag kan bara anta att du klär dig i sexiga kläder. Så jag får väl fråga dig. Vem hade du i åtanke? Vem var det du ville attrahera? Vem var det du ville skulle komma fram, slita tag i dig och kyssa dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Noola
Och du ser ingen skillnad på att skratta åt en clown och utöva våld mot en kvinna?
Jag skulle gissa på att ett lejon tycker det känns våldsamt om du håller en köttbit framför lejonet men sen slår på lejonet när han försöker äta den.'
Edit: Jag skulle säga att du utövar våld mot en man om du leker med hans sexualitet på det sättet. Du kan jämföra det med att hålla en köttbit framför ett lejon men inte ger det till lejonet. Jag skulle utan tveka sympatisera med lejonet. Förr eller senare så skulle lejonet bli så pass hungrigt att lejonet åt upp hela dig. Och ingen skulle sympatisera med dig.
Samma ska med män. Sex är ett behov som med allt annat. Följ efter vilken kille som helst, säg, 20 år i sträck. Lämna honom inte ur åsyn. Ge honom inget som helst tillfälle att tillfreddställa sina sexuell behov på något sätt. Du ska ALLTID vara i hans fokus.
Förr eller senare så kommer han precis som ett lejon att kräva att få sitt behov mött. Lejonet äter dig, och mannen skulle slita av dig kläderna.
Jag skiter i vem det är. Om det är en advokat, om det är fredrik reinfeldt. ALLA på den här jorden är våldtäktsmän med din logik.