Resultat: .
0%
röster
2014-02-23, 14:05
Medlem
Giovinco utbuad av egna fansen

Hur kommer det påverka honom tror ni? Har han tappat förtroende för sitt Juve eller kommer han lägga in en extra växel ?

mvh
2014-02-23, 20:50
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Giovinco utbuad av egna fansen

Hur kommer det påverka honom tror ni? Har han tappat förtroende för sitt Juve eller kommer han lägga in en extra växel ?

mvh

Well det var tvärt om när han byttes in mot Trabzonspor senast. Förhoppningsvis kan Conte trycka i en smutta grinta i han!
2014-02-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Well det var tvärt om när han byttes in mot Trabzonspor senast. Förhoppningsvis kan Conte trycka i en smutta grinta i han!

Missade matchen mot Trabzonspor, spelade han dåligt eller hur menar du?
2014-02-24, 16:11
Medlem
Maaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Missade matchen mot Trabzonspor, spelade han dåligt eller hur menar du?

Nej, men istället för att buas ut igen eller att publiken inte reagerade alls, så applåderade man lite extra åt honom när han blev inbytt. Som en slags kompensation för publikens tvivelaktiga beteende tidigare.

I matchen mot Trabzonspor fick han också chansen på en kant i en 4-3-3-uppställning om jag inte är helt ute och cyklar. Kom väl lite bättre till sin rätt än tidigare men han hör inte hemma i Juventus är jag rädd.
2014-02-24, 19:23
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaan
Nej, men istället för att buas ut igen eller att publiken inte reagerade alls, så applåderade man lite extra åt honom när han blev inbytt. Som en slags kompensation för publikens tvivelaktiga beteende tidigare.

I matchen mot Trabzonspor fick han också chansen på en kant i en 4-3-3-uppställning om jag inte är helt ute och cyklar. Kom väl lite bättre till sin rätt än tidigare men han hör inte hemma i Juventus är jag rädd.

Precis så. Det lilla vi fick se såg bra ut i den formationen...men eftersom Conte envisas med 3-5-2 så tycker jag han borde lämna/säljas till sommaren då han inte alls passar in.
2014-02-24, 22:37
Medlem
Spelarna ger allt för Lopez. Starkt som fan att ta poäng på San Siro.

Anledningarna till att Lopez fortfarande är Cagliaris tränare är att spelarna med Conti som den självklara ledaren stödjer honom helhjärtat, Att fansen stödjer honom och att gentlemannen Ivo Pulga vägrade ta hans plats. Det kostade Pulga hans jobb, men bygger på den tämligen väletablerade bilden av en hedersman.

Allt var klart. Cellino hade redan informerat några journalister att Lopez skulle få sparken. Men Pulga vägrade ta hans plats, och därför kom det något märkliga beslutet att sparka andretränaren men låta Lopez sitta kvar.

Cellino har tappat intresset. Jag kan till viss del förstå honom för han har fan stångat pannan blodig mot den lokala byråkratin. Han ser större möjligheter i England. Jag hoppas bara att han inte sänker klubben innan han drar. Och att han försöker hålla en någorlunda stil. Han har redan fått en del av fansen mot sig då han hyllar Leeds på bekostnad av Cagliari.

Man har fan hamnat i denna situation lite i onödan. Laget är tillräckligt bra för att utmana om EL-platser…

Cagliari har nu spelat sju matcher mot de fem topplagen. Och man har bara förlorat en av de sju matcherna. Mot Juventus. Imponerande.

Fiorentina – Cagliari 1-1
Cagliari – Inter 1-1
Roma – Cagliari 0-0
Cagliari – Napoli 1-1
Cagliari – Juventus 1-4
Cagliari – Fiorentina 1-0
Inter – Cagliari 1-1

Vilket ju samtidigt betyder att man tappat alldeles för många poäng mot bottenlagen. För jävla dåligt.

Till nästa match så är Conti och Ekdal avstängda. Lägg till att Nainggolan numera frälser Roma så slipper Udinese möta ett av Serie As jobbigaste mittfält.

Enligt la Gazzetta så var Ekdal Cagliaris bästa spelare:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31/1606408_385554201587393_918296777_o.jpg

Betyg från Tuttosport:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/1780194_385554154920731_156245969_o.jpg

Betyg från Corriere dello Sport:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31/1559423_385554171587396_1479113851_o.jpg
2014-02-24, 23:35
Medlem
Försöksdjurs avatar
Brille: Vad hamnade Ekdals nya lön på?
2014-02-25, 16:05
Medlem
Citat:
Precis så. Det lilla vi fick se såg bra ut i den formationen...men eftersom Conte envisas med 3-5-2 så tycker jag han borde lämna/säljas till sommaren då han inte alls passar in.

Tycker det är synd, Giovinco spelar bäst som ytter där han får visa sin snabbhet och teknik... jaja, vi får väl se.
2014-02-25, 18:03
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Romas Curva hålls stängd mot Inter samtidigt som Juve får böta morgonens kaffebudget för hånen mot Grande Torino. Det är skillnad på folk och folk.
2014-02-25, 18:16
Medlem
Citat:
Brille: Vad hamnade Ekdals nya lön på?
Jag vet inte vad hans nya lön är. Kommer väl att framgå då den nya säsongen startar, om inte förr.

Cagliaris lönestruktur då säsongen 2013/2014 startade (alla siffror i miljoner euro om det inte specificeras annorlunda):

Ekdal hade 0,3. Conti som var den i särklass bäst betalda hade 0,75. Jag kan tänka mig att Ekdal i princip dubblat sin lön. Han är nu tillsammans med Astori en nyckelspelare i ”rätt” ålder. Murru hade 30.000 euro!

Som en jämförelse hade De Rossi 6,5.

De tio högst betalda spelarna i Serie A:

Klubbarnas lönekostnad:

http://www.calcioblog.it/post/272079/stipendi-calciatori-serie-a-2013-2014-de-rossi-il-piu-pagato-poi-higuain-e-milito
2014-02-25, 19:49
Medlem
Vill i sammanhanget också påpeka Udineses resurser. Även om 4522, Jackbob eller någon annan mer insatt kan beskriva det så mycket bättre.

Man ligger fyra från botten när det gäller löner. Trots detta har man under flera år presterat i Serie A. Många fokuserar på att de inte lyckats lika bra i Europa, men då missar man att det är ett provinslag som lyckats i Serie A.

Låga löner och liten piazza. Udine har ca 100.000 invånare. Men Pozzo har byggt upp en infrastruktur med scouter och numera även klubbar i Spanien och England. Dessutom rustar man upp arenan.

Perspektiv.

*

Och man kan fundera på om det finns någon klubb som skulle kunna upprepa det som Cagliari nu går igenom. I princip ingen publikintäkt under flera år. Ingen riktig hemmaarena. Men med en trupp som utstrålar moral. Detta även då tom presidenten gör sitt bästa för att överge det sjunkande skeppet.

*

I nästa omgång möts Cagliari och Udinese. Hade gärna sett att de båda tog tre poäng. Två provinslag som står helt olika rustade.

Udinese har allt runt omkring på plats. Men deras bandiera vill sluta, och fansen är missnöjda. Di Natale borde istället avnjutas likt romanisti avnjuter Totti.

Cagliari har Conti som en klippa i full jävla storm. Spelarna betyder jävligt mycket då allt runt omkring faller samman.
2014-02-25, 19:59
Medlem
Maaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Romas Curva hålls stängd mot Inter samtidigt som Juve får böta morgonens kaffebudget för hånen mot Grande Torino. Det är skillnad på folk och folk.

Är det inte skillnad på förseelse och förseelse också? Eller är du bara ute efter ryggdunk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in