Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
När vi tar från nätet (copy/paste), då är det ju isånafall lika 'illa', då tar ju av nån annan, så jag ser absolut inga problem med om det finns flera exempel av samma bilder på avatarer här, speciellt när det är så stort forum, så ska det/ borde inte vara förbjudet.
Vill man byta, är det ju enkelt att byta till nått annat, kanske göra en unik bild själv då.
Att bara ta en bild från nätet kan vara direkt olagligt, och inte bara ett eventuellt brott mot flashbacks regelverk, eftersom det kan handla om copyrightskyddat material. Det blir i så fall ansvarige utgivaren dvs Flashback som får stå till svars för ett sådant brott, och det leder alltså indirekt till att man kommer att tvingas ta bort sin avatar. Vissa upphovsmän är speciellt känsliga för sådant, Disney till exempel.Att bara ta en bild från nätet kan vara direkt olagligt, och inte bara ett eventuellt brott mot flashbacks regelverk, eftersom det kan handla om copyrightskyddat material. Det blir i så fall ansvarige utgivaren dvs Flashback som får stå till svars för ett sådant brott, och det leder alltså indirekt till att man kommer att tvingas ta bort sin avatar. Vissa upphovsmän är speciellt känsliga för sådant, Disney till exempel.
- Jepp, menade att det är isånafall lika 'illa' som att 'låna' en bild (som samtidigt kan vara gratis PR med i vissa fall) som att sätta upp en avatar här som sin 'egen', det går lite emot där, bra att du kompleterrade och även nämde jag att man kan ju göra en avatar själv på diverse foto software, enkelt, som sagt, ser jag inte nån big deal om man har samma avatar som nån annan, enkelt att byta och stampar man nån på fötterna som i sin tur kan drabba en ekonomiskt, så får man helt enkelt byta, svårare än så är det inte.