2014-02-27, 19:50
Medlem
Slottsherres avatar
Är detta verkligen ett problem? Om jag hade råkat välja en avatar som visade sig vara "upptagen", och den tidigare användaren hörde av sig och klagade, skulle jag naturligtvis välja en annan. Det vore ju i bådas intresse. Så tror jag de allra flesta resonerar.
Citera
2014-02-28, 08:19
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
- Jepp, menade att det är isånafall lika 'illa' som att 'låna' en bild (som samtidigt kan vara gratis PR med i vissa fall) som att sätta upp en avatar här som sin 'egen', det går lite emot där, bra att du kompleterrade och även nämde jag att man kan ju göra en avatar själv på diverse foto software, enkelt, som sagt, ser jag inte nån big deal om man har samma avatar som nån annan, enkelt att byta och stampar man nån på fötterna som i sin tur kan drabba en ekonomiskt, så får man helt enkelt byta, svårare än så är det inte.
I princip så har man väl samma juridiska upphovsrätt som privatperson ifall man knåpar ihop sin egen lilla bild som Disney har till sina bilder. Skillnaden är väl att Disney har mera ekonomiska resurser och fler advokater som kan hjälpa till med att hävda den rätten. Fast stora företag som Disney kan dessutom patentera eller mönsterskydda sina alster, det är en process som om inte annat skulle vara alldeles för kostsamt för en privatperson. Jag tror inte att det räcker att bara rita dit ett ©- eller ®-märke längst ned på sin bild.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in