2014-02-25, 02:45
Medlem
revodnebs avatar
Jag är "lite" irriterad. Det borde vara förbjudet att själa någons "avatar" då vi är många som förknippar en sådan med individen?! Jag kan tycka det är ok att imitiera, men att sjtäla rakt av är lågt. Vad tycker ni andra, ska man få "stjäla" hejvilt? Tråd kanske redan finns?
Citera
2014-02-25, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är "lite" irriterad. Det borde vara förbjudet att själa någons "avatar" då vi är många som förknippar en sådan med individen?! Jag kan tycka det är ok att imitiera, men att sjtäla rakt av är lågt. Vad tycker ni andra, ska man få "stjäla" hejvilt? Tråd kanske redan finns?

Borde inte 2.04 vara tilllämplig i sådana här fall? eller jag kanske är helt ute och cycklar?
Citera
2014-02-25, 02:48
Medlem
meduzan2013s avatar
Med tanke på aktiva medlemmar så är de så att de är väldigt lätt att råka ta en avatar som redan någon har, och de är inte så att dom "äger" den, men visst de kan skapa viss förvirring när flera har samma
Citera
2014-02-25, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Nej man kan tycka att man får skaffa en egen och inte skylta med andras. Men å andra sidan vad gör det för skillnad när det är trots allt användarnamnet man går efter när man läser en medlems inlägg och inte avatar
Senast redigerad av Lexandell 2014-02-25 kl. 02:53.
Citera
2014-02-25, 02:53
Medlem
Awards avatar
Om jag inte minns fel, förr var det ju så att man inte fick ha någon annans avatar.

Jag såg en idag t.ex som hade samma avatar som mitt gamla konto, inte för att jag bryr mig men tänkte "vem fan har lyckas kommit över mitt konto och skrivit här?" tills jag kollade användarnamnet och såg att det är långt ifrån likadant som mitt, men snopen blev jag!
Citera
2014-02-25, 05:45
Medlem
RighteousBeliefss avatar
När vi tar från nätet (copy/paste), då är det ju isånafall lika 'illa', då tar ju av nån annan, så jag ser absolut inga problem med om det finns flera exempel av samma bilder på avatarer här, speciellt när det är så stort forum, så ska det/ borde inte vara förbjudet.

Vill man byta, är det ju enkelt att byta till nått annat, kanske göra en unik bild själv då.
Citera
2014-02-25, 08:26
Moderator
skunkensunes avatar
Om TS bara hade läst reglerna...

Citat:
0.05. Avatar och signatur
Din avatar får inte innehålla något som kan uppfattas som olämpligt på en arbetsplats. Avatarens eller signaturens innehåll får inte bryta mot forumets regler. Att olovligen utge sig för att vara admin eller moderator är inte tillåtet.

https://www.flashback.org/regler

Citera
2014-02-25, 08:47
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
När vi tar från nätet (copy/paste), då är det ju isånafall lika 'illa', då tar ju av nån annan, så jag ser absolut inga problem med om det finns flera exempel av samma bilder på avatarer här, speciellt när det är så stort forum, så ska det/ borde inte vara förbjudet.

Vill man byta, är det ju enkelt att byta till nått annat, kanske göra en unik bild själv då.
Att bara ta en bild från nätet kan vara direkt olagligt, och inte bara ett eventuellt brott mot flashbacks regelverk, eftersom det kan handla om copyrightskyddat material. Det blir i så fall ansvarige utgivaren dvs Flashback som får stå till svars för ett sådant brott, och det leder alltså indirekt till att man kommer att tvingas ta bort sin avatar. Vissa upphovsmän är speciellt känsliga för sådant, Disney till exempel.
Citera
2014-02-25, 08:52
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om TS bara hade läst reglerna...

https://www.flashback.org/regler

Ser inte vad detta skulle ge? Har du läst reglerna? Det står inget om att sno någons avatar, det står att man inte får utgöra sig för att vara admin/moderator?

Citera
2014-02-25, 09:15
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Ser inte vad detta skulle ge? Har du läst reglerna? Det står inget om att sno någons avatar, det står att man inte får utgöra sig för att vara admin/moderator?

Jag tar på mig dumstruten.

Grejen är fortfarande att om man tar en avatar som är starkt förknippat med en annan användare så kan man kontakta moderatorerna och be dem titta på det.
Citera
2014-02-25, 09:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexandell
Nej man kan tycka att man får skaffa en egen och inte skylta med andras. Men å andra sidan vad gör det för skillnad när det är trots allt användarnamnet man går efter när man läser en medlems inlägg och inte avatar

Vissa av oss är "bildmänniskor" och slarvar ibland med att kolla användarnamnet.
Citera
2014-02-25, 11:14
Medlem
zaimans avatar
Jag kollar själv bara bilderna oftast och utifrån det känner jag igen användare så jag håller helt klart med dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in