2014-02-24, 20:29
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Många kvinnor är otacksamma as som tror att de kan leka med ens känslor. De vill ha uppskattning och medlidande för allt ont som drabbar dem samtidigt som våldet i grunden är orsakat av kvinnorna,....

Vad skall dessa "kvinno-asen" vara tacksamma för? Hur orsakar kvinnorna våldet? Läste inte din mamma sagor för dig när du var liten eller varför är du så arg?
Citera
2014-02-24, 20:31
Medlem
Jävla idiot TS, folk får ha vilka jävla kläder de vill utan att bli utsatta för en våldtäkt. Folk som du för mänskligheten mot sin undergång. Skulle jag tänka som du skulle jag titta mig över axeln nästa gång jag var på badplatsen.
Citera
2014-02-24, 21:58
Medlem
Stormkrashs avatar
Svårt att ta en kvinna som klär sig som ett fnask i offentlig miljö på allvar. Själv tycker jag att en hövlig rak tillsägelse räcker "du ser billig och desperat ut"
Citera
2014-02-24, 22:17
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkrash
Svårt att ta en kvinna som klär sig som ett fnask i offentlig miljö på allvar. Själv tycker jag att en hövlig rak tillsägelse räcker "du ser billig och desperat ut"

Precis som jag då; jag går fram till de killar som har fula glasögon på sig och har klätt sig helt fel och säger samma sak: va du ser billig och desperat ut! Men jag brukar spotta på hans skor också.

High five mannen ...
Citera
2014-02-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Durst är för analoga fotonördar vad RollsRoyce är för bilgalningar. Så bär ditt namn med heder.
Nej, du har en "skuld" i risktagande i ditt eget liv men inget skuld till själva brottet. Så fort du skjuter över skuld på offret så betyder du att du tar ifrån motsvarade mängd skuld från gärningsmannen. Och nej, det finns ingen ursäkt för en gärningsman att klubba ner dig och ta din guldkedja lika lite som det finns någon som helst ursäkt för en våldtäktsman tvinga sig på en tjej i kortkort. Hänger du med distinktionen?

Dessutom så länge vi inte har bevis för att just kläder spelar roll för våldtäkter (överfall eller hemma) så what's the point?
Där ser man, tack

Ja jag håller delvis med och jag förstår hur du tänker, men nu är det tyvärr så att det är farligt för tjejer att gå ute sent om kvällarna. Tyvärr kan vi inte göra mycket mer än att höja de löjliga straffen som är i nuläget.

Du går inte ut i djungeln med Lady Gagas köttkostym direkt... Men det är klart, man kan inte säga att tjejerna har skuld i själva våldtäkten men att de är alldeles för våghalsiga kan vi spika.

Dock är jag tveksam till att en ev. våldtäktsman skulle skippa överfallet om kvinnan bar långbyxor eller dylikt. Det är jävligt svårt att få en inblick i hur ett sådant avskum tänker, de kanske bara inte kan hålla sig när de ser lite hud.
Citera
2014-02-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSvenk
Jo, om det är mot svarta muslimska män så gör man det.. Speciellt eftersom jag är en vit man.
Haha det var det dummaste jag någonsin läst. Langa fram ett case där någon hjälper en tjej i ett utsatt läge som får skiten efteråt.

Det är inte bara så att du inte vågar hjälpa?
Citera
2014-02-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Haha det var det dummaste jag någonsin läst. Langa fram ett case där någon hjälper en tjej i ett utsatt läge som får skiten efteråt.

Det är inte bara så att du inte vågar hjälpa?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12323602.ab
Citera
2014-02-25, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Precis som jag då; jag går fram till de killar som har fula glasögon på sig och har klätt sig helt fel och säger samma sak: va du ser billig och desperat ut! Men jag brukar spotta på hans skor också.

High five mannen ...

Och det är ju verkligen samma sak...

Alla feminister är hjärndöda som tror att man kan tillämpa samma ordspråk, synsätt, belöning, tycken, åsikter och omdömen på män som på kvinnor.

Dessutom dras du med vaga uttalanden.
Citera
2014-02-25, 11:43
Medlem
Det finns faktiskt anledning till att boken säger att kvinnor ska ha burka. Klär man sig som en hora får man väl räkna med att bli behandlad som en hora.
Citera
2014-02-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sancha
Det finns faktiskt anledning till att boken säger att kvinnor ska ha burka. Klär man sig som en hora får man väl räkna med att bli behandlad som en hora.

Ja visst, alla andra kläder utöver burka är ju att "klä sig som en hora".
Dvs i alla andra kulturer utom den mest strikta muslimska är kvinnor horor. Nice!

Och alla våldtäktsmän betalar för sig efteråt. självklart. Man bara "glömde" att fråga först.
Citera
2014-02-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ja visst, alla andra kläder utöver burka är ju att "klä sig som en hora".
Dvs i alla andra kulturer utom den mest strikta muslimska är kvinnor horor. Nice!

Och alla våldtäktsmän betalar för sig efteråt. självklart. Man bara "glömde" att fråga först.
Du fattar väl att det är en trolltråd? Eller är du ny på internet?
Citera
2014-02-25, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karithos
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12323602.ab

Fan vad sjukt! Det är därför man borde ha folkjurys som i USA, knappast att en jury skulle fälla honom. Men nämndemän är horungar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in