Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Durst är för analoga fotonördar vad RollsRoyce är för bilgalningar. Så bär ditt namn med heder.
Nej, du har en "skuld" i risktagande i ditt eget liv men inget skuld till själva brottet. Så fort du skjuter över skuld på offret så betyder du att du tar ifrån motsvarade mängd skuld från gärningsmannen. Och nej, det finns ingen ursäkt för en gärningsman att klubba ner dig och ta din guldkedja lika lite som det finns någon som helst ursäkt för en våldtäktsman tvinga sig på en tjej i kortkort. Hänger du med distinktionen?
Dessutom så länge vi inte har bevis för att just kläder spelar roll för våldtäkter (överfall eller hemma) så what's the point?
Där ser man, tack
Ja jag håller delvis med och jag förstår hur du tänker, men nu är det tyvärr så att det är farligt för tjejer att gå ute sent om kvällarna. Tyvärr kan vi inte göra mycket mer än att höja de löjliga straffen som är i nuläget.
Du går inte ut i djungeln med Lady Gagas köttkostym direkt... Men det är klart, man kan inte säga att tjejerna har skuld i själva våldtäkten men att de är alldeles för våghalsiga kan vi spika.
Dock är jag tveksam till att en ev. våldtäktsman skulle skippa överfallet om kvinnan bar långbyxor eller dylikt. Det är jävligt svårt att få en inblick i hur ett sådant avskum tänker, de kanske bara inte kan hålla sig när de ser lite hud.