2014-02-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vet du inte vad ditt eget namn står för?

Så sant, men som du kan se bara i detta forum så existerar det rätt rejält med åsikter om att det är tjejers fel. Du vet, hon gick på ett speciellt sätt, hade för mycket smink, var lite för glad, lite för lessen, lite för mycket utsläppt hår, för tight tröja, eller för stor tröja, eller alldeles lagom tröja,
för kort kjol, för lång kjol, skor eller inte skor, finns alltid något man kan skylla på när man tappar sitt vett ut genom fönstret.
Sist jag kollade var det "törst" på tyska Durst betyder alltså förstoringsapparat? Vad är ens en förstoringsapparat?

Japp det är många som har en skev kvinnosyn på forat, men det är en jävligt svår fråga. Egentligen, en tjej vet, eller ja, vem som helst vet att det finns riktiga idioter utanför dörren, redan där tar man en chansning (läs val) att gå ut. Du kan bli rånad, våldtagen etc.

Exempel:
Jag kan väl ha en liten skuld i att jag tar på mig guldhalsband och springer igenom Rinkeby en fredagkväll. Det ska inte vara så, men det är så. Man får rätta sig efter situationen. Jag tar en omväg helt enkelt, japp jag är feg.

Om jag skulle bli rånad när jag flashar med min guldklocka(fitta) är det helt klart lite mitt fel, men jag ska inte straffas, men jag skulle förstå att folk tyckte att jag är en idiot som flashade klockan(fittan) för främlingar.

Det är tjejens fel med kanske 1% vs våldtäktmannens 99%... eller nåt...
Citera
2014-02-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Sist jag kollade var det "törst" på tyska Durst betyder alltså förstoringsapparat? Vad är ens en förstoringsapparat?

Japp det är många som har en skev kvinnosyn på forat, men det är en jävligt svår fråga. Egentligen, en tjej vet, eller ja, vem som helst vet att det finns riktiga idioter utanför dörren, redan där tar man en chansning (läs val) att gå ut. Du kan bli rånad, våldtagen etc.

Exempel:
Jag kan väl ha en liten skuld i att jag tar på mig guldhalsband och springer igenom Rinkeby en fredagkväll. Det ska inte vara så, men det är så. Man får rätta sig efter situationen. Jag tar en omväg helt enkelt, japp jag är feg.

Om jag skulle bli rånad när jag flashar med min guldklocka(fitta) är det helt klart lite mitt fel, men jag ska inte straffas, men jag skulle förstå att folk tyckte att jag är en idiot som flashade klockan(fittan) för främlingar.

Det är tjejens fel med kanske 1% vs våldtäktmannens 99%... eller nåt...

Durst är för analoga fotonördar vad RollsRoyce är för bilgalningar. Så bär ditt namn med heder.
Nej, du har en "skuld" i risktagande i ditt eget liv men inget skuld till själva brottet. Så fort du skjuter över skuld på offret så betyder du att du tar ifrån motsvarade mängd skuld från gärningsmannen. Och nej, det finns ingen ursäkt för en gärningsman att klubba ner dig och ta din guldkedja lika lite som det finns någon som helst ursäkt för en våldtäktsman tvinga sig på en tjej i kortkort. Hänger du med distinktionen?

Dessutom så länge vi inte har bevis för att just kläder spelar roll för våldtäkter (överfall eller hemma) så what's the point?
Citera
2014-02-24, 13:22
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Du verkar vara allmänt lågutbildad och har en nedsatt social intelligens.

Bara för att en kvinna väljer att klä sig på ett vis, ger det inte er äckliga våldtäkts män rätten till någon annan människas kropp.

Om du tar på dig en tröjja som inte passar mig eller som jag tycker är utmanande, då ger det mig då rätten att Blaezza dig med två skott i bakhuvudet bara för jag tycker att det är opassande?
Citera
2014-02-24, 13:23
Medlem
enbasements avatar
Håller verkligen inte med, fy fan
Citera
2014-02-24, 13:41
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPGTN
Är det verkligen så?

Ser rubriken i valfritt feministfora framför mig: "fånig svensk självpåtagen stålman spelar allan till ingen nytta! Svenska kvinnor klarar sig bra utan medelålders vita hjältar tack".
Senast redigerad av fotokillen 2014-02-24 kl. 13:45.
Citera
2014-02-24, 14:05
Bannlyst
De våldtagna får skylla sig själva. Ondskan är skapad av dem men när den riktas fel är det synd om dem. Med tanke på hur bitchiga och svaghetsföraktande dessa fittor är så finns det fan ingen anledning att tycka synd om dem som blir våldtagna. De vill ju ha en stark man och är våldtäktsmannen starkare så kan de inte gnälla annat än på sig själva. Så nej, jag har absolut noll medlidande med dem.
Citera
2014-02-24, 14:11
Medlem
Om man går omkring sexuellt utmanande på stan när man vet att 1/3 kvinnor i Sverige blir våldtagna kanske det inte är så jättebegåvat kan jag väl hålla med om. I mitt Sverige hade hon kunnat gå naken.. iaf till personalen på psyket pejlat henne och hämtar in tokan.

I min stad finns det massor av "fjortisluder" som ser mer ut som horor än hororna i Amsterdam. Om jag då kom från ett bananland och hade 70 i IQ så hade jag nog fan trott att det bara är att ta för sig. Faktiskt.

Däremot så är det nog inte deras fel i den bemärkelsen att dom är ute och BER om det. Dom tror att dom är snygga och att det är normalt att se ut som dom. Det är deras föräldrar och alla tåtassande lärare mm som bär ansvaret för våra svenska kvinnors intellektuella förfall. En lärare ska kunna be en tjej gå hem och klä på sig, en förälder ska inte släppa ut en 14åring som ser ut som en hora med en vodkaflaska i väskan. Fy fan för dagens slappa Sverige.,..
Senast redigerad av Istidraj 2014-02-24 kl. 14:14.
Citera
2014-02-24, 16:29
Medlem
Stitchesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
De våldtagna får skylla sig själva. Ondskan är skapad av dem men när den riktas fel är det synd om dem. Med tanke på hur bitchiga och svaghetsföraktande dessa fittor är så finns det fan ingen anledning att tycka synd om dem som blir våldtagna. De vill ju ha en stark man och är våldtäktsmannen starkare så kan de inte gnälla annat än på sig själva. Så nej, jag har absolut noll medlidande med dem.

Du måste då vara ordentligt bitter eller? Det verkar som om att du har upplevt för många personliga, negativa erfarenheter.

Din beskrivning låter som om att du har velat talla lite själv och blivit avvisad. Rätta mig om jag har fel, men om du inte hade suktat efter såna brudar så hade du väl aldrig blivit så bitter?
Försök träffa en snäll tjej då som enligt dig måste va en sån som har längre kjolar så kanske din tillvaro lyser upp lite mer?
Citera
2014-02-24, 17:22
Medlem
SmartSvenks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPGTN
Nej, du åker inte dit för hets mot folkgrupp för att du försvarar svenska kvinnor.

Jo, om det är mot svarta muslimska män så gör man det.. Speciellt eftersom jag är en vit man.
Citera
2014-02-24, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stitchess
Du måste då vara ordentligt bitter eller? Det verkar som om att du har upplevt för många personliga, negativa erfarenheter.

Din beskrivning låter som om att du har velat talla lite själv och blivit avvisad. Rätta mig om jag har fel, men om du inte hade suktat efter såna brudar så hade du väl aldrig blivit så bitter?
Försök träffa en snäll tjej då som enligt dig måste va en sån som har längre kjolar så kanske din tillvaro lyser upp lite mer?

Många kvinnor är otacksamma as som tror att de kan leka med ens känslor. De vill ha uppskattning och medlidande för allt ont som drabbar dem samtidigt som våldet i grunden är orsakat av kvinnorna, det vägrar de att inse. Våldet måste riktas rätt, det vill säga bort från dem.

Alla erfarenheter med kvinnor har gjort mig till den jag är idag och det är inte heller en slump. Allt har sin förklaring. Svaga män är förlorare och starka är vinnare.
Citera
2014-02-24, 20:21
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Ser rubriken i valfritt feministfora framför mig: "fånig svensk självpåtagen stålman spelar allan till ingen nytta! Svenska kvinnor klarar sig bra utan medelålders vita hjältar tack".
Fast valfritt feministfora är ju lika representativt för det här landets åsikter som det utbredda stödet för SvP är på Flashback.
Citera
2014-02-24, 20:24
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSvenk
Jo, om det är mot svarta muslimska män så gör man det.. Speciellt eftersom jag är en vit man.
Nej, att försvara svenska, eller andra, kvinnor mot våldtäkt är inte hets mot folkgrupp. Inte ens om det är svarta, muslimska män det handlar om.

Om du har något som stödjer din tolkning av lagstiftningen börjar det bli läge att presentera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in