Citat:
Är inte speciellt optimistisk till att detta kommer lösa sig.SY´s utredning är teoretisk värdelös,brottet utfördes i Portugal och när det kommer till att SY bla.vill förhöra någon måste det skickas "Ilors" från "CPS" i UK till de Portugisiska myndigheter.
Hittills har SY skickat tre "Ilors",varav de två första har avfärdats,det tredje skickades nyligen,men det blir nog samma sak med detta.
MET´s chef,Sir Bernard Hogan-Howe medverkade igår på BBC channel 5 radio där han sa att dom har 3 misstänkta och dessa 3 är fd. OC anställda,om jag inte har fel handlar det om "minibuss mannen","Nyckelmannen" och antingen "Tvättmannen" eller "underhållsarbetaren".
Eftersom PJ tror att SY är ute och cyklar kommer dom inte gå SY´s ärenden i Portugal.
Moment 22 alltså.
Ännu mer Moment 22 blir det om PJ är inne på T9,kommer UK ge PJ tillstånd att förhöra dom?
Har väldigt svårt att tro det .
Detta är vad vi vet,sen pågår det säkert saker "behind the scene".
Som jag ser de finns det tre saker som kan få detta framåt mot en lösning.
En kropp,"whistleblower" eller att McCann´s dyker upp i Portugal till Libel och välkomst kommitéen väntar på flygplatsen,då får vi svar på om PJ misstänker föräldrarna eller ej.
Nu tror jag inte de vågar sig till Portugal iofs. man kan alltid hoppas.
------------------------------------------------------------------------------
Nämnde tidigare i inlägget att MET´s Bernard Hogan var gäst i brittisk radio igår och sa följande:
"We are closing in on the kidnappers"
McCann´s anlitade tidigare "Metodo 3" som bedriver privatutredningar.
Metodos chef,Francisco Marco sa i December 2007:
"We are closing in on the kidnappers".
Tycker detta ger en bra sammanfattning på utredningscirkusen kring detta.