2014-02-21, 20:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Låt oss hoppas att dom hittat en kropp eller något annat som är fullständiga bevis mot någon/några och att SY och PJ jobbar ihop med alla resurser

Ja vi får avvakta, med lite tur vet vi i år vad som hänt
Är inte speciellt optimistisk till att detta kommer lösa sig.
SY´s utredning är teoretisk värdelös,brottet utfördes i Portugal och när det kommer till att SY bla.vill förhöra någon måste det skickas "Ilors" från "CPS" i UK till de Portugisiska myndigheter.
Hittills har SY skickat tre "Ilors",varav de två första har avfärdats,det tredje skickades nyligen,men det blir nog samma sak med detta.
MET´s chef,Sir Bernard Hogan-Howe medverkade igår på BBC channel 5 radio där han sa att dom har 3 misstänkta och dessa 3 är fd. OC anställda,om jag inte har fel handlar det om "minibuss mannen","Nyckelmannen" och antingen "Tvättmannen" eller "underhållsarbetaren".
Eftersom PJ tror att SY är ute och cyklar kommer dom inte gå SY´s ärenden i Portugal.
Moment 22 alltså.
Ännu mer Moment 22 blir det om PJ är inne på T9,kommer UK ge PJ tillstånd att förhöra dom?
Har väldigt svårt att tro det .
Detta är vad vi vet,sen pågår det säkert saker "behind the scene".
Som jag ser de finns det tre saker som kan få detta framåt mot en lösning.
En kropp,"whistleblower" eller att McCann´s dyker upp i Portugal till Libel och välkomst kommitéen väntar på flygplatsen,då får vi svar på om PJ misstänker föräldrarna eller ej.
Nu tror jag inte de vågar sig till Portugal iofs. man kan alltid hoppas.
------------------------------------------------------------------------------
Nämnde tidigare i inlägget att MET´s Bernard Hogan var gäst i brittisk radio igår och sa följande:
"We are closing in on the kidnappers"

McCann´s anlitade tidigare "Metodo 3" som bedriver privatutredningar.
Metodos chef,Francisco Marco sa i December 2007:
"We are closing in on the kidnappers".

Tycker detta ger en bra sammanfattning på utredningscirkusen kring detta.
Citera
2014-02-21, 21:13
Medlem
Hoppas du har fel, men tyvärr ligger det nog en del i vad du skriver.

Men borde man inte kunna komma längre när det gäller att hitta kroppen? Finns det inget missing people som kan hitta Maddie?
Citera
2014-02-21, 21:49
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Hoppas du har fel, men tyvärr ligger det nog en del i vad du skriver.

Men borde man inte kunna komma längre när det gäller att hitta kroppen? Finns det inget missing people som kan hitta Maddie?
Jodå,Kate McCann är ambassadör för "Missing people"
Det måste vara som att leta efter en nål i en höstack.
Dumpad i havet,kremerad,nedgrävd någonstans,kanske tom. på andra sidan spanska gränsen,Huelva Acid beds.
Det som talar mot kremering är väl att McCann´s är "Romersk-katoliker" och vad jag förstår så är kremering inget bra alternativ som begravningsmetod.
(Rätta mig om jag har fel)

Den Syd Afrikanske affärsmannen Stephen Birch är säker på att hon ligger begravd under Robert Murat´s garageuppfart.
Birch smög sig en kväll och filmade Murat när han lade betong över hela uppfarten samt att han vid ett senare tillfälle tog sig in med någon typ av röntgen maskin och skannade av uppfarten och säger sig ha sett något,detta ska finnas på Youtube.
Han förhandlade med Portugals största tidning att dom skulle betala Murat för att gräva upp uppfarten,men dom ville inte ställa upp,så nu säger han att hans advokater förhandlar direkt med Murat.
Vad jag förstår så tror Birch att det finns en connection mellan McCann och Murat.
Vet inte vad man ska säga om Birch,men PI´s som Bennett tycker Birch hör hemma i ett vitt rum med tvångströja på sig.
Hur som helst,här är hans "projekt".
https://www.facebook.com/diggingformadeleinmccann
--------------------------------------------------------------
I mitt inlägg ovan nämnde jag MET´s chef Sir Bernard Hogan-Howe.
Vidare sa han följande i radioprogrammet:
"The Portuguese police have got a line of enquiry which is different to the Metropolitan Police's but we are working together to try and resolve that erm we're trying our best to keep the family informed and I think in the middle of all this quite often their torment gets lost, have they lost a child or, er,by being murdered,or sadly, or, have they lost a child by someone else stealing them.."

Inte ofta,om någon gång,MET/SY har använt ordet "murdered" i detta sammanhang.
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-21 kl. 22:23.
Citera
2014-02-23, 22:11
Medlem
Oj. Att smyga omkring med en röntgenapparat låter ... speciellt. Men ligger det inget i det skulle ju Murat kunna göra sig en hacka lätt genom att gå med på det! Han skulle lätt få gräva upp min tomt om han ville...
Citera
2014-02-24, 02:16
Medlem
Kontrapunktens avatar
Om vi förutsätter att flickans död var av ren olyckshändelse så finner jag föräldrarnas beteende tämligen underligt; hur kan man finna sin dotter död och bara ett par timmar senare/dag skrida till verket med en plan som ska ge dem alibi?
Citera
2014-02-24, 15:42
Medlem
2big4yous avatar
Lite updates.
Libel Trial är uppskjuten,anledningen ska vara att det ska "justeras lite saker" från bägge parterna,luddigt,inget nytt daum finns där än.
Det här intressant,.
De brev(ILOR) som SY har skickat till PJ och ska innehålla 3 namn på fd OC anställda alternativt inbrottstjuvar.
Innehållet i dessa brev ska enligt John Blacksmith handla betydligt fler än 3 pers,ingen ska vara Portugis varav 2 utav namnen är kvinnor.
Finns ingen anledning att tvivla på Blacksmith,han är en veterangrävare i sammanhanget.
Citera
2014-02-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jodå,Kate McCann är ambassadör för "Missing people"
Det måste vara som att leta efter en nål i en höstack.
Dumpad i havet,kremerad,nedgrävd någonstans,kanske tom. på andra sidan spanska gränsen,Huelva Acid beds.
Det som talar mot kremering är väl att McCann´s är "Romersk-katoliker" och vad jag förstår så är kremering inget bra alternativ som begravningsmetod.
(Rätta mig om jag har fel)

Den Syd Afrikanske affärsmannen Stephen Birch är säker på att hon ligger begravd under Robert Murat´s garageuppfart.
Birch smög sig en kväll och filmade Murat när han lade betong över hela uppfarten samt att han vid ett senare tillfälle tog sig in med någon typ av röntgen maskin och skannade av uppfarten och säger sig ha sett något,detta ska finnas på Youtube.
Han förhandlade med Portugals största tidning att dom skulle betala Murat för att gräva upp uppfarten,men dom ville inte ställa upp,så nu säger han att hans advokater förhandlar direkt med Murat.
Vad jag förstår så tror Birch att det finns en connection mellan McCann och Murat.
Vet inte vad man ska säga om Birch,men PI´s som Bennett tycker Birch hör hemma i ett vitt rum med tvångströja på sig.
Hur som helst,här är hans "projekt".
https://www.facebook.com/diggingformadeleinmccann
--------------------------------------------------------------
I mitt inlägg ovan nämnde jag MET´s chef Sir Bernard Hogan-Howe.
Vidare sa han följande i radioprogrammet:
"The Portuguese police have got a line of enquiry which is different to the Metropolitan Police's but we are working together to try and resolve that erm we're trying our best to keep the family informed and I think in the middle of all this quite often their torment gets lost, have they lost a child or, er,by being murdered,or sadly, or, have they lost a child by someone else stealing them.."

Inte ofta,om någon gång,MET/SY har använt ordet "murdered" i detta sammanhang.

Nån aning om vad som är "the connection" mellan murat och föräldrarna?

Måste säga att sydafrikanen verkar bra knäpp med sitt projekt men man vet ju aldrig. Varför hyr han inte bara in nån snubbe som gräver upp garageuppfarten när ingen är hemma? Han verkar ju inte främmande för sånt. Case solved liksom.
Citera
2014-02-24, 18:57
Medlem
Citat:
Lite updates.
Libel Trial är uppskjuten,anledningen ska vara att det ska "justeras lite saker" från bägge parterna,luddigt,inget nytt daum finns där än.
Det här intressant,.
De brev(ILOR) som SY har skickat till PJ och ska innehålla 3 namn på fd OC anställda alternativt inbrottstjuvar.
Innehållet i dessa brev ska enligt John Blacksmith handla betydligt fler än 3 pers,ingen ska vara Portugis varav 2 utav namnen är kvinnor.
Finns ingen anledning att tvivla på Blacksmith,han är en veterangrävare i sammanhanget.

Men alltså, varför skulle dom be PJ förhöra folk som bor i andra länder, det kan väl SY göra själva, är väl bara i Portugal dom inte kan verka?
Undrar vad det är för några, intressant hoppas vi
Citera
2014-02-24, 21:49
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Nån aning om vad som är "the connection" mellan murat och föräldrarna?

Måste säga att sydafrikanen verkar bra knäpp med sitt projekt men man vet ju aldrig. Varför hyr han inte bara in nån snubbe som gräver upp garageuppfarten när ingen är hemma? Han verkar ju inte främmande för sånt. Case solved liksom.
Murat är även han Britt och att han skulle hjälpt till mot betalning på något vis,han bor ca:150m från OC.
Något sådant samband har ingen bekräftat,men vid bland de första intervjuerna fick Gerry frågan:
-Reporter to Dr Gerald McCann: "Did you know Robert Murat before 3 May 2007?"
-Dr Gerald McCann: "I'm not going to comment on that".
Finns på YouTube.

Man kan även se Gerry´s och Murats mönster vad det gäller mobiltelefonerna,kan givetvis vara en slump.
Robert Murat's mobile telephone was completely switched off from 3.44pm on Wednesday 2 May 2007.
Dr Gerald McCann's mobile telephone was completely switched off from 3.49pm on Wednesday 2 May 2007.
Dr Gerald McCann only switched on his mobile again at 11.14pm on Thursday 3 May.
Robert Murat only switched on his mobile again at 11.20pm on Thurdsay 3 May.

Birch är affärsman och vill ha uppmärksamhet,man vet inte om det ligger ekonomiska intressen bakom hans "projekt".
---------------------------------------------------------------------------------
Hade lite ont om tid vid mitt föregående inlägg,ska utveckla det,angående SY´s "ILR´s" till PJ som John Blacksmith tagit del av.
John Blacksmith är en mycket pålitlig källa,hans "läckande" kontakter i Portugal har visat sig stämma tidigare,bla.så kom han över uppgifter om PJ´s öppning av utredning långt innan det blev officiellt,han har/har haft ett visst "samarbete" med Amaral.
Om detta är vittnen eller misstänkta dom är intresserade av vet vi inte än,om det gäller vittnen kan man tänka sig att det KAN röra sig om systrarna Irwin, Ms.Naomi Irwin och Ms.Brigid Elizabeth Irwin.
Dessa två damer var inbokade på Restaurant Tapas kl.20:30 Maj den 3e,samma tid som T9 gänget alltså.
http://s778.photobucket.com/user/HiDeHo1/media/03Tapasthursday.jpg.html
Dom var gäster vid OC April 28e till Maj 5e 2007,Lägenhet 010B
Det som är lite märkligt med dessa är att det inte finns några förhör eller vittnesmål tillgängliga från dom.
Det finns en hel del "känsliga" dokument från PJ utredningen som aldrig blev offentliga,om detta var ett utav dom ska jag låta vara osagt.

"silikonslang"
Det här PJ´s utredning,brottet inträffade i Portugal,så SY kan inte göra mycket utan tillstånd från PJ.
Skickar CPR i London ett "ILR" till PJ att dom skulle vilja förhöra X och Y,då får PJ förhöra X och Y,är då inte PJ intresserade av X och Y så blir det inget förhör.
SY vill ha en gemensam utredning,då blir det skillnad om det skulle bli så.
Till andra länder så blir det PJ som får skicka någon form av "ILR" till respektive lands ansvariga myndighet.
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-24 kl. 22:29.
Citera
2014-02-24, 22:09
Medlem
Citat:
Murat är även han Britt och att han skulle hjälpt till mot betalning på något vis,han bor ca:150m från OC.
Något sådant samband har ingen bekräftat,men vid bland de första intervjuerna fick Gerry frågan:
-Reporter to Dr Gerald McCann: "Did you know Robert Murat before 3 May 2007?"
-Dr Gerald McCann: "I'm not going to comment on that".
Finns på YouTube.

Man kan även se Gerry´s och Murats mönster vad det gäller mobiltelefonerna,kan givetvis vara en slump.
Robert Murat's mobile telephone was completely switched off from 3.44pm on Wednesday 2 May 2007.
Dr Gerald McCann's mobile telephone was completely switched off from 3.49pm on Wednesday 2 May 2007.
Dr Gerald McCann only switched on his mobile again at 11.14pm on Thursday 3 May.
Robert Murat only switched on his mobile again at 11.20pm on Thurdsay 3 May.

Birch är affärsman och vill ha uppmärksamhet,man vet inte om det ligger ekonomiska intressen bakom hans "projekt".
---------------------------------------------------------------------------------
Hade lite ont om tid vid mitt föregående inlägg,ska utveckla det,angående SY´s "ILR´s" till PJ som John Blacksmith tagit del av.
John Blacksmith är en mycket pålitlig källa,hans "läckande" kontakter i Portugal har visat sig stämma tidigare,bla.så kom han över uppgifter om PJ´s öppning av utredning långt innan det blev officiellt,han har/har haft ett visst "samarbete" med Amaral.
Om detta är vittnen eller misstänkta dom är intresserade av vet vi inte än,om det gäller vittnen kan man tänka sig att det KAN röra sig om systrarna Irwin, Ms.Naomi Irwin och Ms.Brigid Elizabeth Irwin.
Dessa två damer var inbokade på Restaurant Tapas kl.20:30 Maj den 3e,samma tid som T9 gänget alltså.
http://s778.photobucket.com/user/HiDeHo1/media/03Tapasthursday.jpg.html
Dom var gäster vid OC April 28e till Maj 5e 2007,Lägenhet 010B
Det som är lite märkligt med dessa är att det inte finns några förhör eller vittnesmål tillgängliga från dom.
Det finns en hel del "känsliga" dokument från PJ utredningen som aldrig blev offentliga,om detta var ett utav dom ska jag låta vara osagt.

"silikonslang"
Det här PJ´s utredning,brottet inträffade i Portugal,så SY kan inte göra någonting utan tillstånd från PJ.
Skickar CPR i London ett "ILR" till PJ att dom skulle vilja förhöra X och Y,då får PJ förhöra X och Y,är då inte PJ intresserade av X och Y så blir det inget förhör.

Vad skulle det kunna betyda att de två haft sina mobiler avstängda samtidigt?? Inte ett dyft kanske.
Citera
2014-02-24, 22:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Vad skulle det kunna betyda att de två haft sina mobiler avstängda samtidigt?? Inte ett dyft kanske.
Nej,behöver inte alls betyda något.
Jag menade att det var den enda gemensamma nämnaren man kan hitta mellan dessa.
Känner inte till någon koppling mellan McCann och Murat.
Murat blev förövrigt friad från misstankar tidigt i fallet.

Här inslaget med Birch när han är i action på Murats garageuppfart.
Hyfsad apparat han har fått tag i iaf.
http://www.youtube.com/watch?v=RMbQF5Mc1fs
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-24 kl. 23:23.
Citera
2014-02-25, 07:56
Medlem
"silikonslang"
Det här PJ´s utredning,brottet inträffade i Portugal,så SY kan inte göra mycket utan tillstånd från PJ.
Till andra länder så blir det PJ som får skicka någon form av "ILR" till respektive lands ansvariga myndighet.[/quote]

Men dom kan förhöra folk i England eller är det samma sak där?
Tänkte på t9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in