Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-24, 03:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Lite lustigt att det kommer fram att du ska ned till revolutionen i Ukraina precis samma dag som den lagliga folkvalda regeringen backar på alla punkter och gör en deal med de judiska oppositionsledarna. Och när du ska åka ned blir det en stor snackpåse om det på Internet först, medan Fredrik Hagberg och Martin Ekedahl kunde åka ned under revolutionens höjdpunkt utan att behöva spela läcker om det på Internet först.
.
Vi är sannerligen lyckligt lottade som har begåvats med så rättrådiga och offervilliga nationalister. Bilderna och filmklippen från Hagbergs resa har vi ju alla sett. Finns det något liknande, bortsett från ett anonymt inlägg på nationell.nu som har dokumenterat Martins kamp på barrikaderna i Kiev? De hade vi nog alla velat ta del av för att inspireras.

Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
http://touch.metro.se/nyheter/realistens-utgivare-atalas-for-hets/Hdznbu!VykAGoERTphlbefQhDuZDg/ Realistens redaktör och ansvarig utgivare Sebastian Karlsson åtalas nu för hets mot folkgrupp. Anmälningen gäller en artikel med rubriken "böginvandringen fick ett abrut slut" två andra artiklar och en insändare.
Den sakliga och vederhäftiga artikeln om bögvandringen är 11 år gammal och kommer från vårt info14 arkiv. Tydligen räknas det som "hets" att kalla bögar för sodomiter och upplysa om bögarnas pedofila tendenser. Något som ju annars är väl vetenskapligt belagt.
Citera
2014-02-24, 12:06
Medlem
Vad har SvP för relation till ND? Vore inte den spirituella ledaren Marc Abrahamsson, som enligt somliga är en otroligt kompetent kraft, något att rekrytera för SvP?
Citera
2014-02-24, 13:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Vad har SvP för relation till ND? Vore inte den spirituella ledaren Marc Abrahamsson, som enligt somliga är en otroligt kompetent kraft, något att rekrytera för SvP?
Såvida man inte vill att SvP ska gå samma öde till mötes som ND så är det nog ingen bra idé.
Citera
2014-02-24, 15:29
Bannlyst
Citat:
Vore inte den spirituella ledaren Marc Abrahamsson, som enligt somliga är en otroligt kompetent kraft, något att rekrytera för SvP?
Nej. Det tycker jag inte.
Citera
2014-02-24, 16:38
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Torsdag är planerat resedatum, sen så tror jag att Svoboda och resterande del av högersektorn har en bestämd uppfattning om vart de vill och hur de ska nå dit, så där kan varken Jag, NU eller Brinkmann påverka.

Lite av det jag ser fram emot mest är att få skapa mig en egen bild av hur det ser ut och fungerar där nere, nu är man tvingad att läsa media och prata med Ukrainare på en skrapig telefonlina.

Tack

/Micke

Ukrainska Nationalister är bra djävla mycket tuffare än Svenska Nationalister vad jag har läst i PK-media, fast PK-media ska man alltid ta med en stor nypa salt

Citera
2014-02-24, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Ukrainska Nationalister är bra djävla mycket tuffare än Svenska Nationalister vad jag har läst i PK-media, fast PK-media ska man alltid ta med en stor nypa salt

Ukrainska nationalister har ju i många fall faktiskt deltagit i väpnade konflikter och har militär träning av olika slag, så att de är "hårdare" än svenska nationalister i regel kan man nog utgå ifrån.

Men, man är ju hårdare i Östeuropa helt enkelt. Här är exempelvis ett klipp på några ryska nationalister som sköts till döds för en vecka sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=rvaTYw_TX8k
Citera
2014-02-24, 18:54
Medlem
PatrikAntonssons avatar
De ser ut som att de tränar alla typer av närkamp och militär övning.

Hur kunde tre av dem dödas utan att någon av de andra strök med?
Citera
2014-02-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej. Det tycker jag inte.

Jaså? Utveckla gärna
Citera
2014-02-24, 21:06
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Jaså? Utveckla gärna
Varför skulle SvP, som har långtgående ambitioner, ens ta i dvärgkokot med tång? De har det jobbigt som de har med de knäppgökskristna vet du.
Citera
2014-02-24, 22:04
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
På vilket vis skulle det hjälpa mitt parti att åka och lemlästa några kufar inom RF, som polisen har haft stenkoll på?

Du har visst missat att det under gårdagen gjordes inbrott i ett par vapenförråd i Kiev och dess närområden, samt att högersektorn börjat beväpna sina medlemmar för att patrullera Kiev samt närliggande städer. Lägg nu till att våldet har ökat under dagen i Kiev men även i andra städer, så det här är långt ifrån över.

Mig veterligen har jag inte någonsin sagt att jag ska åka ner och göra genomföra väpnad strid i något land i världen, vad jag dock sagt är att jag kommer åka ner och hjälpa Ukrainarna med vad helst de behöver. Men om du kan hitta något inlägg där jag motsäger det jag skrev nyss, så är du välkommen att posta det.

Vad gäller Interpol så har de betydligt större och viktigare ärenden att handha än att jaga en svensk som ska hjälpa sina vita bröder och systrar i Ukraina. Har du foliehatten på ordentligt, för det känns som om radiovågorna bränner lite för hårt på din skalle just nu.

Man har kommit upp sig, från att vara en ynklig löneslav åt Brinkmann så är man numera direkt underställd den yttersta judenheten i form av EU och Carl Bildt.

ps. Vad gäller dina kunskaper i internationell lag så bör du nog se över dem en aning
http://www.ne.se/terrorism/internationell-terrorism

Om det inte var något mer så syns vi på barrikaderna antar jag. Hell Revolutionärerna! Eller något annat frasradikalt uttryck av valfri sort kanske är bättre för dig?

Kan även nämna att frivilligstyrkan fått nationell uppmärksamhet under dagen då Expressen kontaktat deras samband med omvärlden och fått en intervju. Du kan läsa mer där, annars kan du hoppas på något flashig kommentar på nationell.nu typ "Juuuuudaaaarna styyyyr världen och Ukraina! HH1488!" så du har koll på läget.

Tjing tjing!

/Micke
Dina resonemang är så oärliga att man kan tycka att du borde förskräckas över dig själv. Hela grejen var ju att polisen inte agerat tillräckligt. Den gången talade du om att mörda RF-medlemmarna med en pistol för 15 000 kronor men att du var för "feg" för att göra detta eftersom SvP-medlemmen inte var en nära vän eller familjemedlem (bara partimedlem), men nu beskriver du det plötsligt som en skitsak för betydelselös för dig att bry dig om. Istället ska du iväg till ett annat land och kämpa för "vita bröder" du aldrig träffat. "Vita bröder" vars ledare själva (t.ex. Muzychko) farit till andras länder för att kämpa för muslimska blattar och med stor lusta dödade många "vita bröder" där (värnpliktiga ryssar i Tjetjenien och armenier i Nagorno-Karabach).

Det är så tydligt att du bara är en snackpåse som gillar att spela ball på Internet. Inte en politisk aktivist utan snarare en huligan som använder politiken som ursäkt för att kravalla. Och nu vill du ned till Ukraina och leecha på Högersektorns props. Och till skillnad från andra som åker ned och kanske gör en grej av det efteråt sitter du en vecka innan och försöker utmåla dig själv som något du inte är.

Du skriver att du inte sagt rent ut att du ska göra något olagligt och Motpolsgift skriver att det bara är fråga om "civila hjälparbetare". Men ändå kan du inte hålla dig ifrån att kalla det för "frivilligstyrka" istället för "civila hjälparbetare". Varför? Det finns här två alternativ: Antingen är det sant att det är en laglig verksamhet, och då spelar du allan på Internet som den snackpåse du är när du beskriver det som en frivilligstyrka, för att leecha på riktiga frivilligstyrkor. Eller också är det verkligen frågan om en olaglig verksamhet i ett främmande land och då är du den ende revolutionären i världshistorien som tyckt att det är en smart ide att börja olagligheterna genom att först sitta på internet en vecka och agera posör. I vilket fall beter du dig alltså fullständigt oseriöst, omoget och oprofessionellt.

Det hade varit så enkelt att bara hålla käften och åka ned dit, och så dela mackor om du nu vill det. Men det klarar du inte eftersom för dig verkar halva grejen vara att sitta och snackpåsa om det. Du kan t.ex. inte låta bli att skriva att Högersektorn raidat tusentals skjutvapen från myndigheterna, vilket gör organisationen uppenbart kriminell, och du kan inte hejda dig ifrån att utmåla det som att du skall ställa dig i denna kriminella organisations "sold" (=gratis toapapper och tandkräm). Sedan har du mage att anklaga andra för att vara snackpåsar när de inte tycker det är en bra ide att stödja denna högst tveksamma color-revolution.

Nu till min fråga till SvP: Är en dubbelorganisering i Högersektorn okej? Med tanke på att SvP officiellt tar sååå mycket ställning mot politiskt våld. Eller använder sig SvP av vänsterns logik: "Givetvis stödjer vi alla väpnade befrielserörelser. Men, öhh, inte just i vårt land!"
Senast redigerad av Operations 2014-02-24 kl. 22:08.
Citera
2014-02-25, 02:10
Bannlyst
Citat:
Jaså? Utveckla gärna
För att jag är skeptisk till hans politiska ambitioner och hans ledarskap och nog inte skulle vilja se honom i någon form av ansvarsposition i mitt parti.

Jag tycker följande stycke från en av ND:s många många avhoppare är rätt talande och sammanfattar väl också mitt sätt att se på det hela.
Citat:
”ND var en gång en riksorganisation men under Abramssons numera enväldiga ledning har organisationen minskat till en pappersorganisation utan någon aktivism att tala om. Genom åren har många kompetenta, dugliga och intelligenta människor vuxit fram i ND och efter en tid konsekvent och på olika sätt reducerats och degraderats av Abramsson som sett dessa som ett hot mot hans kontrollbehov och totala maktutövning.”

Vidare skulle nog aldrig Abramsson ansöka om medlemskap i partiet heller. Det har jag svårt att se.
Citera
2014-02-25, 14:23
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:

SvP har ingen relation alls till ND. ND är i princip ett icke-parti i dagsläget, och det råder ingen brist på folk som har haft problem med Abramsson och hans närmaste. Det finns mycket att diskutera och som man kan ta upp, men det blir mycket lätt meningslös pajkastning av det och i vilket fall som helst så är SvP-tråden fel plats att diskutera ND.

Om Abramsson söker sig till SvP (vilket inte kommer att hända) så tror jag inte att han kommer att nekas medlemskap eller något liknande, men om han vill ha någon form av ansvarsposition överhuvudtaget så är det en mycket lång väg dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in