Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-02, 17:37
  #15553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Även den längre intervjun på 5:06 verkar ju vara lite rumphuggen, även om den slutar till Stefan Jacobssons och SvP:s fördel.

Jag gillar de intervjuer jag har hört md Jacobsson under de senaste dagarna. Han är kanske inte den slipade politikertypen med fulländad retorik men han vinner ändå genom att framstå som jordnära, rättfram och genuint engagerad. Jag gillar också att han har en konfrontativ stil och ställer intervjuarna till svars på olika sätt.

Jag tycker också att han har växt under sin tid som partiledare. I början var han ofta nervös men nu känns han mycket mer naturlig och självsäker. Det kommer med erfarenheten.

Tveksam till retoriken om "folkmord". Även om det på sätt och vis är sant så låter det rätt konstigt i ett kort sammanhang som detta. I övrigt bra.
Citera
2014-04-02, 17:41
  #15554
Medlem
knaz_mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ny radiointervju med Stefan Jacobsson:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5826645

Jättebra insats från Stefan Jacobsson, väldigt tydligt och ärligt.
Citera
2014-04-02, 17:50
  #15555
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmåttan
Jag tänkte dela ut några flygblad från SvP i brevlådor runtomkring i min kommun. Vilka rekommenderar ni nu inför valet?


Det kvittar nog vilken sorts flygblad du delar ut så länge det är för SvP.
Personligen gillar jag "Pengarna till folket" eller "Vilka tjänar på invandringen". Det är lite synd att de orangea kuverten inte finns kvar längre. De var klockrena!
Citera
2014-04-02, 18:02
  #15556
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Är det verkligen hela intervjun? Låter rumphugget.

Edit: såg nu att hela intervjun finns längre ned på sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Även den längre intervjun på 5:06 verkar ju vara lite rumphuggen, även om den slutar till Stefan Jacobssons och SvP:s fördel.
Nu skulle detta kunna vara ett undantag (den långa intervjun verkar mindre klippt än många tidigare), men generellt är det ju så att en intervju varar åtminstone en halvtimme, men att journalisten sedan klipper ner det till max ett par minuter. Det är problematiskt ur flera aspekter och därför måste alla företrädare alltid förstå att de inte kan sväva ut i trams och svammel eller tveksamheter utan att varje citat de ger måste kunna tala för sig självt. Annars blir det fulvinkling på det hela och man ser antingen ut som Adolf Mengele Satansson eller som en byfåne.

Finns otaliga exempel på när så har skett.

Citat:
Jag gillar de intervjuer jag har hört md Jacobsson under de senaste dagarna. Han är kanske inte den slipade politikertypen med fulländad retorik men han vinner ändå genom att framstå som jordnära, rättfram och genuint engagerad. Jag gillar också att han har en konfrontativ stil och ställer intervjuarna till svars på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag tycker också att han har växt under sin tid som partiledare. I början var han ofta nervös men nu känns han mycket mer naturlig och självsäker. Det kommer med erfarenheten.
Det sägs att Stefan är uppe först och går och lägger sig sist av alla i partiet, och mina kontakter med honom bekräftar den tesen ganska bra. Jag är väldigt glad att Stefan tog över som partiledare, han är en annan typ av ledare (och person) än Daniel Höglund, men jag tror det är precis vad partiet behöver. Samtidigt kan Höglund fokusera mer på sådant som hans personlighet och akademiska bakgrund lämpar sig väl för.

I vilket fall som helst har Stefan gjort väldigt bra ifrån sig under sin korta tid på partiledarposten, så det är kul.
Citera
2014-04-02, 18:04
  #15557
Medlem
Naturochtraditions avatar
Underbart rak och öppen retorik även om den bittert sanna jämförelsen med folkmord kan te sig extrem hos "mjukare" invandrings-kritiker som lyssnar.

Gillar skarpt hur Stefan lyfter fram hur Sverige inte längre kan agera som en del av världens socialtjänst och problematiken med överbefolkning globalt sett.

Hoppas innerligt på fler roliga upptåg av SvP så de lyfts fram ytterligare i media.
Citera
2014-04-02, 18:13
  #15558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Tveksam till retoriken om "folkmord". Även om det på sätt och vis är sant så låter det rätt konstigt i ett kort sammanhang som detta. I övrigt bra.

Det kan jag hålla med om. Det globalistmaffian håller på med och eftersträvar är naturligtvis just att folk- och rasmörda oss, men det är kanske bättre att använda sig av begrepp som "folkutbyte" och trycka på att svenskarna trängs undan och håller på att förvandlas till en utsatt och missgynnad minoritet i sitt eget land.

Det var bra av Jacobsson att ta upp det självklara med att det är helt meningslöst att försöka "hjälpa flyktingar". Att ett litet folk i ett litet land på något sätt skulle kunna avhjälpa problemen med den ständigt växande överbefolkningen i tredje världen är helt absurt. Han ställde också den självklara frågan om när det är nog. När har vi tagit emot tillräckligt många? När blir det för många? Även många svenskar som idag är emot massinvandring och mångkultur kan inte svara på frågan om hur många man kan eller bör ta emot innan det blir för många. 100? 1.000? 10.000? 100.000? 1.000 000? 10.000 000? Det är ju redan sedan länge för många främlingar i Sverige, vilket även assimileringsvurmande och rasförnekande SD:are inser.
Citera
2014-04-02, 18:17
  #15559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag är väldigt glad att Stefan tog över som partiledare, han är en annan typ av ledare (och person) än Daniel Höglund, men jag tror det är precis vad partiet behöver. Samtidigt kan Höglund fokusera mer på sådant som hans personlighet och akademiska bakgrund lämpar sig väl för.


Jag gillade även Höglund i de intervjuer jag hörde med honom, bl.a. i en skön intervju i samband med Grästorpsrabaldret. Jag tror dock att Jacobsson fungerar bra som partiledare just nu. Det är positivt att partiledningen syns och hörs lite mer.
Citera
2014-04-02, 18:27
  #15560
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ny radiointervju med Stefan Jacobsson:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5826645

utmärkt insats! inger förtroende!
Citera
2014-04-02, 19:31
  #15561
Medlem
Jag håller med många andra om att hela folkmordsretoriken är något man kan och bör skippa. Det är en jävligt lång och ganska invecklad fråga om det vi utsätts för är ett folkmord eller inte och inget man kan redogöra över i en liten radiointervju. Folk i allmänhet som lyssnar tänker liksom inte att "Oj, folkmord på oss, nä nu kastar vi ut invandrarna!!1", och jag tror inte heller det är ett jätteeffektivt sätt att väcka tankegångar på hos befolkningen. Man kan ju såklart använda andra argument mot befolkningsförändringen.

Annars är det kul att SvP syns och hörs så mycket i olika medier nu och Stefan verkar vara en trevlig människa. Medias nya gullparti utöver Fi!
Citera
2014-04-02, 20:08
  #15562
Medlem
MrSkargards avatar
Camilla Rågfors har intervjuat SvP:s kommunalvalskandidat Ludvig Delin:

http://camillasvra.wordpress.com/201...skarnas-parti/
Citera
2014-04-02, 20:09
  #15563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ny radiointervju med Stefan Jacobsson:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5826645

Otroligt bra genomfört,sådär ska en intervju genomföras,ingen tvekan och raka ärliga svar.
Citera
2014-04-02, 20:17
  #15564
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ny radiointervju med Stefan Jacobsson:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5826645

Helt fenomenal insats av Stefan Jacobsson. Så himla skönt med en person som vågar stå på sig och säger som det är. SvP 2014!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback