2014-02-24, 19:29
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Enligt ny statistik har 42% av de danska grisarna salmonella och 77% har multiresistenta bakterier men visst du vet nog vad du pratar om

Jag misstror dig inte men komma här och slå handen i pannan på andra utan att bifoga en källa för sitt påstående.
Citera
2014-02-24, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sancha
Ja för 45000 kan jag ta en månad semester. Eller ta två veckor och dra ut någonstans i europa. Vad är inte roligare än att laga mat och käka?
Matte verkar inte vara din starka sida, du sparar inga 45000, du måste käka annan mat om du skippar dyrare dito.
Hur fasen fick du det till 45000 om året?
Citera
2014-02-24, 19:32
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag misstror dig inte men komma här och slå handen i pannan på andra utan att bifoga en källa för sitt påstående.

Om ens 1/1000 djur i Danmark hade e coli eller salmonella hade det blivit totalstopp och man hade bränt sönder alla djur till aska likt man gjorde i Storbritannien när galna ko-sjukan var aktuellt
Citera
2014-02-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shesellseashells
Matte verkar inte vara din starka sida, du sparar inga 45000, du måste käka annan mat om du skippar dyrare dito.
Hur fasen fick du det till 45000 om året?
Det var någon som sa att jag skulle käka nån slags biff för 70 spänn per portion istället för min köttfärs som kostar 11 spänn per portion. Kan du räkna resten själv eller?
Citera
2014-02-24, 19:36
Medlem
Ett lägre pris på en detalj innebär nödvändigtvis inte en lägre kvalitet eller att någon blir utnyttjad i produktionskedjan eller att miljöförstöringen är värre. Men nu är det väldigt populärt att hålla dessa åsikter som alltid grundar sig i total okunskap kring ekonomi och produktion och givetvis också med ett stort mått klassisk svensk jantelag.
Citera
2014-02-24, 19:37
Medlem
Har faktiskt sagt samma sak till min far som envisas med att handla ICA Basics kyckling istället för kronfågel. Skillnaden i pris är väll cirka 10kr eller något (på 1kg). Men det man inte tänker på att det är 90% saltlake i den kycklingen som gör att det väger lika mycket. Samt att kronfågel är mycket bättre och finare kött, tycker jag i alla fall.
Citera
Medlem
Ni är idioter hela bunten. Lättlurade som bävrar. Fattar ni inte att den svenska grisen eller det svenska nötköttet är lika skit som allt annat? Blundande ni igenom hela hästskandalen senast?
Ni kan betala det dubbla - jag bryr mig inte, men klanka inte ner på oss som är smarta nog att inse att priserna bara är lurendrejeri.
Citera
Medlem
Min-Mammas avatar
Varför blir alla så hysteriska över prislappen?

Varför köper ni inte det som är godast istället? Nog många som blir överraskade ifall dom låtit tungan styra istället för prislappen.
Citera
2014-02-24, 19:39
Bannlyst
Citat:
Inte så troligt att du lyckades hitta halalslaktad skinka eftersom inga grisar slaktas halal
Trött efter jobbet

Vad heter skiten då? Den har små oliver i sig. Mortadella eller nåt. Den ser korv/skink-liknande ut iaf.
Citera
2014-02-24, 19:39
Bannlyst
Citat:
Enligt ny statistik har 42% av de danska grisarna salmonella och 77% har multiresistenta bakterier men visst du vet nog vad du pratar om
Tror jag inte ett ögonblick på. Låter som propaganda från svenska grisbönder.
Citera
2014-02-24, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sancha
Det var någon som sa att jag skulle käka nån slags biff för 70 spänn per portion istället för min köttfärs som kostar 11 spänn per portion. Kan du räkna resten själv eller?
Och på detta sparar du 45000 om året. Komigen. Räkna själv. Herregud fattar du inte vilka orimliga siffror du presenterar.
Citera
2014-02-24, 19:42
Medlem
Men det beror väl på vad man trolla ihop?
En del är fiffiga nog att göra smaklökarna tillfredställda med blomkål och falulorv.

Helt befängt att tro att "dyr" mat är bättre för din kropp.
Det handlar om proteiner,kolhydrater,och grönsaker i balans och vatten.
Oavsett om det är hängmörad oxfile eller frysta torskblock.
Broccoli eller blåbär.
Egen gjord pasta eller Coops 3 för 25kr.
Jag väljer det billiga alternativen.
Och åker på semester runt Medelhavet i 4 veckor istället för att slösa pengarna på dyr mat jag ändå inte lyckas tycka är gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in