Citat:
Ursprungligen postat av
HappyHour
Tänker inte ge mig in och debattera med någon här. Ni som argumenterar för att all mat är lika bra och att ju billigare det är desto bättre: Fine, det gör mig inget att ni får i er massa besprutningsmedel, kemikalier, GMO m.m.! Ni bryr ju er uppenbarligen inte, så varför ska jag. Det slutar med att ni får mer sjukdomar och genetiska problem för er & era avkommor i flera generationer. Det är i perfekt darwinistisk ordning, inget att bry sig om; den smarte överlever och den dumme utrotar sig själv kort- eller långsiktigt!
Jag lever just nu på minimal lön (under 10k/mån), men äter ändå nästan uteslutande ekologiskt och nyttigt, är väldigt medveten om vad det är jag stoppar i mig. Så att säga att man inte har råd, är i mer än hälften av fallen inte sant.
Den här personen är ett bra exempel hur hjärntvättade folk blir av livsmedelsföretagen, när konsumenten frivilligt tror att det finns gift i konkurrentens bröd, ost, lök etc.. betyder det mer pengar för företaget.
Manen bakom GMO fick Nobels fredspris när vi nu har förmågan att odla större mängd mat på mindre yta, och detta gör livsmedelsföretagen vansinniga eftersom de förlorar miljarder i teoretiskt vinst.
Kemikalierna ger större skördar till fler människor, och går att tvätta bort med vatten.
Alvarligt Sjuk blir du om du äter en grönsak som blivit gödslat med avföring från ett sjukt djur (
till exempel e coli eller salmonela), som inte får behandling eftersom den inte får ta vaccin eller hormonbehandlingar.