2014-02-24, 16:57
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReflectionZ
Absolut ska man vara sparsam med hard removal, till en viss gräns. En lek har dock bara så mycket removal och det är inte alltid att den kan gå igenom femtioelva legendaries som inte är ovanligt i ex Druid. Om jag inte har en Hex för lategame Rag/Ysera/Cenarius kanske det beror på att jag var tvungen att använda den på hans coinade Cairne runda 5, annars hade jag blivit nerbeatad.

Använd inte hex på Cairne, du kan lika gärna använda Earthsock. Du har dessutom totems som kräver uppmärksamhet, en 4/5 är inget jättehot. Eller varför inte silenca ysera? Du har annan removal än bara hex. Allting är hanterbart med Shaman, shaman är överlägset bästa controlklassen nu skulle jag säga.

Med mitt helt utan epic/legendary shaman deck gick jag till rank 6 utan några större problem.
Citera
2014-02-24, 17:16
Medlem
ReflectionZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig
Använd inte hex på Cairne, du kan lika gärna använda Earthsock. Du har dessutom totems som kräver uppmärksamhet, en 4/5 är inget jättehot. Eller varför inte silenca ysera? Du har annan removal än bara hex. Allting är hanterbart med Shaman, shaman är överlägset bästa controlklassen nu skulle jag säga.

Med mitt helt utan epic/legendary shaman deck gick jag till rank 6 utan några större problem.

Nu tog jag bara Hex som exempel, mainar priest i vanliga fall. Och då är varken Cairne eller Ysera lika hanterbara. Måste t.om. köra dubbla Alchemist för att ta hand om dem effektivt.

Är Druid inte längre top tier?
Citera
2014-02-24, 17:38
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReflectionZ
Nu tog jag bara Hex som exempel, mainar priest i vanliga fall. Och då är varken Cairne eller Ysera lika hanterbara. Måste t.om. köra dubbla Alchemist för att ta hand om dem effektivt.

Är Druid inte längre top tier?

Ysera mindcontrolar du bara och snor åt dig. Har du inte MC vid runda 9/10 så bör den ju komma sen. Kommer den inte så kommer den inte, då är det bara hitta på någe annat, men det är ju helt klart hanterbart.

Du har ju massor av silence, heals och sköldar som priest, eller annat kraffs - Cairne bör inte vara något problem där heller Tycker Bloodhoof är ganska överskattat kort faktiskt, det är så pass temposvagt även om det är två yetis för 6 mana, men hur ofta får man faktiskt ut sin andra? Tycker det är väldigt sällan. Men det beror väl på vilken rank man lirar i så att säga.

Jag craftade hur som helst Ysera och TBK nu.
Senast redigerad av AgentHemlig 2014-02-24 kl. 17:45.
Citera
2014-02-24, 18:11
Medlem
irkens avatar
Priest borde inte ha några problem alls med Cairne, bara silencea honom så är ju läget lugnt. Förstår dock om man får problem när väldigt många stora legendarys kommer ut menmen.
Citera
2014-02-24, 18:23
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Priest borde inte ha några problem alls med Cairne, bara silencea honom så är ju läget lugnt. Förstår dock om man får problem när väldigt många stora legendarys kommer ut menmen.

man har ju ShadowWords osv samt även holyfire som är en fin..."nuke"?
Det går dessutom reglera HP/AP på samtliga minions med innerfire / spirit saken vilket gör att man i praktiken har 4x hardremovals plus silences etc....

Därför präst jävlarna alltid bara outlastar Spelar ingen roll vad man gör.
Citera
2014-02-24, 18:39
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:

Har du en legendary Shaman deck du spelar med nu? I vilket fall som helst. Länka gärna din/dina Shaman deck(s).
Citera
2014-02-24, 18:46
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Har du en legendary Shaman deck du spelar med nu? I vilket fall som helst. Länka gärna din/dina Shaman deck(s).

Ja, orkar inte skriva ihop det.
Citera
2014-02-24, 18:48
Medlem
Scraps avatar
Åhh, nu är jag arg. Spelet i några veckor och känner att jag börjat få grepp på spelet. Dock är det i 50% av fallen alltid spelare som är mindre skickliga men som har bättre kort. Sjukt drygt att förlora i dessa lägen.
Citera
2014-02-24, 19:06
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Åhh, nu är jag arg. Spelet i några veckor och känner att jag börjat få grepp på spelet. Dock är det i 50% av fallen alltid spelare som är mindre skickliga men som har bättre kort. Sjukt drygt att förlora i dessa lägen.

Hur vet du att de är mindre skickliga? Ni är ju på samma rank? *facepalm*
Citera
2014-02-24, 20:17
Medlem
schnaasens avatar
Älskar när early game korten ligger så långt bak i leken att man blir totalt nerrusad till 10-15hp innan de börjar komma. Sen suger jag röv också och det gör mig ännu mer arg, borde avinstallera detta för min hälsas skull.
Citera
2014-02-24, 20:19
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Hur vet du att de är mindre skickliga? Ni är ju på samma rank? *facepalm*
Jag ser det på spelsättet. Han attackerar fel gubbar, låter de stå över när det hade varit bättre att attackera med de etc etc.
Så du får tillbaka den där *facepalm*
Citera
2014-02-24, 20:37
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Jag ser det på spelsättet. Han attackerar fel gubbar, låter de stå över när det hade varit bättre att attackera med de etc etc.
Så du får tillbaka den där *facepalm*

Fast det vet du ju inte, eftersom du omöjligt kan veta precis vilka kort han har på handen och du uppenbarligen förlorar? Om de nu gör så mycket misstag borde du ENKELT kunna vinna om du är så pass mycket bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in