Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2014-02-21, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joemama909
SD kommer få mer röster i år men kommer gå helvete senare då folk fattar att deras politik (dom har ingen politik) inte fungerar.
Så vad är politik för dig då?
Citera
2014-02-21, 18:56
Medlem
Igordenryskes avatar
Kommer rösta på SVP, utan någe snack om saken.
Citera
2014-02-21, 19:40
Medlem
SVP, vilket skämt... de fick 681 röster i förra valet, medan SD fick 339610 röster. Inte för att jag har något emot att rasister kastar bort sina röster dock.
Citera
2014-02-21, 20:39
Medlem
Mr.Griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
SVP, vilket skämt... de fick 681 röster i förra valet, medan SD fick 339610 röster. Inte för att jag har något emot att rasister kastar bort sina röster dock.

Fast o andra sidan var partiet nystartat då. Svp kan röstmässigt givetvis inte jämföra sig med Sd men de 10 000 röster och 10 kommunala mandat man har som mål att få tror jag inte blir några problem.
Citera
2014-02-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Griffin
Fast o andra sidan var partiet nystartat då. Svp kan röstmässigt givetvis inte jämföra sig med Sd men de 10 000 röster och 10 kommunala mandat man har som mål att få tror jag inte blir några problem.
Vad får dig att tro att de skulle få 10 000 röster? Har du någon källa på det? Det finns väl inte ens några opinionsundersökningar om dom?
Citera
2014-02-21, 21:44
Medlem
Citat:

Sd, vilket skämt... tacka vet jag moderaterna.. dom fick 1791766 röster samt att dom som regering defacto har en riktig politisk maktposition. Inte för att jag har något emot att mångkulturs-ivrare kastar bort sina röster dock.
Citera
2014-02-22, 17:47
Medlem
Mr.Griffins avatar
Citat:
Vad får dig att tro att de skulle få 10 000 röster? Har du någon källa på det? Det finns väl inte ens några opinionsundersökningar om dom?

Svårt att ha en källa på hur det kommer gå i valet som är först i september så nej några bevis kan jag icket presentera men går man på snacket på arbetsplatser samt hur det skrivs på diverse nätforum så får jag känslan av en ganska stor ökning. Men som sagt det är vad jag tror. I opinionsundersökningarna går ju svp under "övrigt" så dem säger inte så mycket.
Vad jag däremot vet är att ganska många fd sverigedemokrater har hoppat över till att bli medlemmar/sympatisörer till Svenskarnas parti.
Citera
2014-02-23, 23:56
Medlem
praeles avatar
Citat:
De fick 681 röster 2010 då partiet endast var två år gammalt. Fokuset 2010 låg på SD och deras eventuella riksdagsinträde, ytterst få kände till SvP då. Nationaldemokraterna fick 1152 röster 2010, och de är väl mer eller mindre nerlagda nu, majoriteten av deras väljare ser säkert SvP som alternativet idag. Sen var det många som var mer radikala som taktikröstade på SD för att få in dem i riksdagen, dessa väljare kommer i detta valet rösta på SvP. Många som röstade SD 2010 kommer att gå över till SvP, jag är en av dem. SvP har också över 7500 likes på facebook vilket är oerhört mycket för ett så kontroversiellt parti.
Citera
2014-02-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
SvP har också över 7500 likes på facebook vilket är oerhört mycket för ett så kontroversiellt parti.

Rensa bort alla köpta "turkar" och resten av fejkkontona, hur många likes är kvar då för Nazisvammelpartiet och deras sida Realisten ?
Citera
2014-02-24, 12:35
Medlem
Lordshins avatar
Känns som att denna frågeställning är ungefär samma val som den här tanten har att välja på..
http://www.youtube.com/watch?v=Xwd7E4VZwv0
Citera
2014-02-24, 18:34
Bannlyst
Citat:
Och 1827497 personer röstade på Socialdemokraterna, det gör inte kulturmarxism och pissliberalism till något sunt, vettigt och bra. Och det gör det definitivt inte till någon lösning på våra problem.
Enligt ditt resonemang var ju alla som röstade på SD innan 2010 eller möjligtvis 2006 idioter som kastade bort sina röster, eller hur? Har du något du vill säga till dessa idioter idag?

Jag är så vansinnigt trött på det resonemanget "Öh, ni är ju jättesmå - så därför måste ni rösta på ett parti som inte ens erkänner svenskarnas rätt till Sverige och som kryllar av negrer, judar och andra icke-vita".

Nej, era debila mongon. SD:s förnekande av svenskarnas existens och rättigheter måste självfallet få konsekvenser och det finns således ett egenvärde att få fram ett mer radikalt alternativ. Något som även fanatiska SD-väljare borde förstå, då deras egna pissljumna parti samtidigt normaliseras och blir allt mer mainstream.

Vill man att Sverige ska vara svenskarnas land som styrs av svenskar och inte ett rasblandat och lattefärgat Kreol-land som styrs av illasinnade främlingar så ska man självfallet också rösta på det enda partiet så bör man självfallet rösta på det enda partiet som vill åstadkomma det förstnämnda.

Om SD kan hålla på att juda sig till höger och vänster och ta avstånd från sin egen tidigare politik utan att det får några som helst konsekvenser så kommer vi ju aldrig någon vart.
Citera
2014-02-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igordenryske
Kommer rösta på SVP, utan någe snack om saken.

Varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in