2014-02-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Om "frisk" är motsatsen till "sjuk" .. KJ och hans intressegemensamma medbrottslingar(?) är förmodligen inte sjuka i medicinsk mening, de är nog snarare personlighetsstörda ..

HR kommer snart att avge sitt omdöme om detta. Sjuk eller frisk handlar snarast om juridisk mening, där ingår inte längre personlighetsstörning som sjukdom.

Barnamördaren i Dalarö anses också som frisk i lagens mening. Där kan man verkligen - enligt mig - prata om en narccisistisk psykopat.
Citera
2014-02-24, 01:50
Medlem
Langelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beggad
Klok. Du är klok. Tack.

Du kan ha tack

OT: undrar fortfarande om en avknipsad fingertopp eller en en bit vävnad från kj eller en äldre ägare av bilen som kanske klämt sig i luckan skulle kunna räcka för att få markering? Som sagt, flera år ska kunna gå och hundarna kan ju fortfarande upptäcka det. En liten liten bit från en människa som skiljs från kroppen borde vara "död" och därav avge lukten hundarna markerar på.. Jag har klämt mej i en bildörr en gång, slet av ett stort stycke blödande skinn som sen fick "växa" tillbaka på fingret. Kroppen kan ju fortfarande leva även om en bit finger tror den är död då blodtillförslen upphör.

Hur var det med garaget, fanns det vatten där? Var det ett privat garage?

💋
Citera
2014-02-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langela
Du kan ha tack

OT: undrar fortfarande om en avknipsad fingertopp eller en en bit vävnad från kj eller en äldre ägare av bilen som kanske klämt sig i luckan skulle kunna räcka för att få markering? Som sagt, flera år ska kunna gå och hundarna kan ju fortfarande upptäcka det. En liten liten bit från en människa som skiljs från kroppen borde vara "död" och därav avge lukten hundarna markerar på.. Jag har klämt mej i en bildörr en gång, slet av ett stort stycke blödande skinn som sen fick "växa" tillbaka på fingret. Kroppen kan ju fortfarande leva även om en bit finger tror den är död då blodtillförslen upphör.

Hur var det med garaget, fanns det vatten där? Var det ett privat garage?

💋

Det enda garage man - mig veterligen - undersökt är KJs pappas garage. Där hittade man inget.

KJ själv hade inget eget garage och bilen var avställd vinterhalvåret. Stod förmodligen på gården i föräldrarnas hem.
Citera
2014-02-24, 01:59
Medlem
Langelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Restriktioner brukar falla bort efter att huf i TR är över. Åkl kan yrka på att de skall kvarstå men vanligtvis går inte rätten med på det. Är inte alldeles 100 på hur det är för KJ men visst är de släppta?

Iaf lär han inte ha internettillgång. Indirekt kan han kanske följa med genom info per telefon tex.

Så länge han sitter frihetsberövad i väntan på ny rättegång får han iallafall ta emot post som visserligen går igen åklagaren först. Lite tele hinner han med från godkända uppringare men plitarna kan med flit dra på processen, du måste ringa en viss tid ( ex 1930-20.00) hoppas du kommer fram, lämna uppgifter om dej så dom kan kolla upp dej innan du "går igenom" och samma som besökare. Tror det mesta han kan följa media och sådana här forum är via advokaten om advokaten tycker det skulle kunna ge nåt nytt till nästa förhandling
Citera
2014-02-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Min - i och för sig tämligen fantasifulla - teori om vad som kan ha legat bakom detta "pjott":

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Jag är övertygad om att ticsen kommer när han blir stressad/orolig och då kan man fråga sig när / i vilka sammanhang dessa "PUP-ljud" dyker upp.
Vad är det han försöker bemästra för minnesbilder där och då?

Någon skrev att den jobbade med Aspberger och att en Asp inte kan ljuga.
Helt fel!
Jag har också mycket erfarenhet inom just Aspberger och jag hävdat bestämt att en person med Asp kan ljuga och envist fortsätta med det om
1, någon Aspien litar väldigt mycket på (ex en familjemedlem eller kontaktperson) sagt åt dem att göra det
eller
2, Aspien tror att den gjort något fel och vill dölja detta.

Det finns sätt att "låsa upp" om man hittar rätt nyckel.

Jämför med fallet Lottie N.
Brorsan ljög envist om fiskespöt eftersom mamma sagt att han inte fick berätta för någon att han fått det (?).
Senast redigerad av Otherland162 2014-02-24 kl. 09:30.
Citera
2014-02-24, 09:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag är övertygad om att ticsen kommer när han blir stressad/orolig och då kan man fråga sig när / i vilka sammanhang dessa "PUP-ljud" dyker upp.
Vad är det han försöker bemästra för minnesbilder där och då?

Någon skrev att den jobbade med Aspberger och att en Asp inte kan ljuga.
Helt fel!
Jag har också mycket erfarenhet inom just Aspberger och jag hävdat bestämt att en person med Asp kan ljuga och envist fortsätta med det om
1, någon Aspien litar väldigt mycket på (ex en familjemedlem eller kontaktperson) sagt åt dem att göra det
eller
2, Aspien tror att den gjort något fel och vill dölja detta.

Det finns sätt att "låsa upp" om man hittar nyckeln.

Jag tror att K dödade V,
Först kanske hon retade honom eller att han blev svartsjuk och tog tex ett stryptag bakifrån och hugg i bröstet?) av "misstag" (som han upplever det) och att han då förstod att han gjort något mycket dumt, precis som med hunden.
Han beter sig likadant. Drar sig undan, blir effektiv..
Han dödade inte V hemma utan skadade henne allvarligt och fick henne med sig till bilen (kanske för att hon trodde/han sa att hon skulle till sjukhuset? Sedan dödade han henne någon annan stans, med eller utan hjälp.
Om han gjorde detta och fick hjälp var det sannolikt brodern eller övriga familjen som hjälpte till. Alternativt en nära vän.
Det kan inte ha varit M.
Huggen framifrån var dödande.

Jag tror inte att han högg sönder ryggen och därefter erbjöd henne skjuts till sjukhuset, och hon accepterade. Jag tror heller inte att ryggskadorna uppstod i lägenheten och att de gick till bilen, och att hon satt i bilen utan att lämna blodspår.
Citera
2014-02-24, 09:39
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tyvärr... tejpbitarna hade diskuterats vid ett förhör några dagar tidigare då förhörsledarna berättade att det var inlämnat till SKL för analys.

Då måste jag göra dig besviken. Tyvärr, tyvärr!

Den ende som talar om tejp i hår är KJ. I förhöret Grandioso citerade, och som jag kommenterade, visste KJ inte ett dyft om att tejp hittats i VB:s hår.
Förhörsledarna nämner det inte i något av förhören, de talar endast om tejp på kroppen. Vid två tillfällen, i olika förhör, använder KJ orden "hår, håret". Men som jag sa, då visste han inte ett pillekvitt om att man funnit tejpbitar i hennes hår. Du ska få ett exempel, det finns fler:

"Där har man ju då slagit fast att den här tejpen, den har man
jämfört med de tejpbitar som…den tejpbit som anträffades på Vatchareeyas kropp och det
som fanns på den rulle som fanns hemma i din bostad och så säger de att det är samma typ av
tejp." Fup, sidan 1881.
Citera
2014-02-24, 09:45
Medlem
Det märkliga i hela den här historien är varför KJ är så otroligt klantig så att han lämnar blodspår i bakluckan på bilen trots att han borde förstå att det är första stället polisen letar på. Han var ju väl medveten om hur man får bort blodfläckar vilket han berättade om i förhören. Är det bara lathet eller var det meningen att spåren skulle hittas.
Detsamma gäller det gula huset. Varför placerar han en kropp i ett hus i närheten av hans föräldrahem. Han måste ju ha fattat att den skulle hittas. Även om benen i huset var ett misstag så skulle kroppen i skogen ändå ha hittats inom en snar framtid. Man undrar hur han resonerade där. Han hade i alla fall troligen kommit undan om han inte hade lämnat blod i bilen och hade kört några mil bort med bilen och dumpat kroppen i någon myr.

Ville han åka dit för mordet? I så fall borde han ha erkänt, men tvärt om har han envist förnekat att han har något med mordet att göra. Allt är väldigt motsägelsefullt.
Citera
2014-02-24, 09:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det märkliga i hela den här historien är varför KJ är så otroligt klantig så att han lämnar blodspår i bakluckan på bilen trots att han borde förstå att det är första stället polisen letar på. Han var ju väl medveten om hur man får bort blodfläckar vilket han berättade om i förhören. Är det bara lathet eller var det meningen att spåren skulle hittas.
Detsamma gäller det gula huset. Varför placerar han en kropp i ett hus i närheten av hans föräldrahem. Han måste ju ha fattat att den skulle hittas. Även om benen i huset var ett misstag så skulle kroppen i skogen ändå ha hittats inom en snar framtid. Man undrar hur han resonerade där. Han hade i alla fall troligen kommit undan om han inte hade lämnat blod i bilen och hade kört några mil bort med bilen och dumpat kroppen i någon myr.

Ville han åka dit för mordet? I så fall borde han ha erkänt, men tvärt om har han envist förnekat att han har något med mordet att göra. Allt är väldigt motsägelsefullt.

Kanske en medgärningsman som har styrt honom, någon som KJ ser upp till, någon som lurat honom att gräva en grop åt sig själv?
Citera
2014-02-24, 10:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Den enda rimliga förklaringen till att benen och torson hittades i och i närheten av gula ödehuset är att brandplanen misslyckades.
Citera
2014-02-24, 10:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Den enda rimliga förklaringen till att benen och torson hittades i och i närheten av gula ödehuset är att brandplanen misslyckades.

Jag minns inte, finns det vittnen som har sett KJ och en person till vid det gula huset?

I övrigt funderar jag på om att händerna är tagna som trofé, inte souvenir?
Citera
2014-02-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Huggen framifrån var dödande.

Jag tror inte att han högg sönder ryggen och därefter erbjöd henne skjuts till sjukhuset, och hon accepterade. Jag tror heller inte att ryggskadorna uppstod i lägenheten och att de gick till bilen, och att hon satt i bilen utan att lämna blodspår.
Du var snabbare än jag.
Jag editetade, blev helt rörigt där.
Jag skulle skriva att jag tror att han kan ha tagit för hårt i henne hemma (halsen?) och hon tänkte skvallra (?), huggen kommer då inte förrän senare.
Men jag har ingen aning om något alls hit det gått till, det är märkligt och vad som hände är en gåta, känns lite olöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in